ثبت شرکت اصفهان

شرکت بهین تراز زرین جهت سهولت مدیران گرامی کلیه ی عملیات خدمات ثبت شرکت ها  و مشاوره حقوقی در این زمینه را

از قبیل

تاسیس شرکت های  مسولیت محدود و سهامی خاص تعاونی و….

انجام کلیه تغیرات

انحلال

پلمپ دفاتر

اخذ کارت بازرگانی و…….

عهده دار میشود

برای ثبت شرکت حسابداری اصفهان  اینجا کلیک کنید.

مراحل و مدارک مورد نیاز ثبت شرکت:

1-در گام اول برای شروع کار باید کپی مدارک شناسسایی خود از جمله کارت ملی،شناسنامه و دیگر مدارک را برای کارشناسان ثبت ارسال کنید.

2-در گام دوم باید 5 نام فارسی که برای شرکت انتخاب کردید و دارای حداقل 3 سیلاب است ارایه دهید.

3-ثبت و تنظیم مدارک شرکتی همچون تنظیم اساسنامه ،تقاضانامه،شرکت نامه توسط کارشناسان ثبت انجام می شود.

4-تایید و امضای مدارک شرکتی توسط اعضای شرکت.

5-ارسال مدارک امضا شده توسط اعضای شرکت به اداره ثبت شرکت ها.

6-بعد از ارسال مدارک ثبت شرکت اگهی شرکت شما صادر می شود .

ثبت تغییرات شرکت ها

به سبب ماده ی 200 ق.ت ثبت تغییرات زیر در شرکت ها ضروری است:
1- تغییر اساسنامه
2- تمدید مدت شرکت،اضافه بر مدت معلوم
3- انحلال شرکت،حتی در مواردی که انحلال به واسطه ی انقضای مدت شرکت صورت گیرد.
4 –تبدیل شرکا، تغییر میزان دارایی
5 -تغییر اسم شرکت
6- در ماده ی 58 قانون تجارت در ماده ی نهم نظامنامه ی قانون تجارت،تغییر مدیر یا مدیران شرکت هم افزوده شده است.

مجامع شرکت ها و موسسات به دو گونه میباشد:

1-مجمع عمومی عادی

2-مجمع عمومی فوق العاده

*در ادامه برخی از تصمیمات که در مجامع فوق انجام می گیرد می پردازیم.

  • وظایف مجمع عمومی عادی

دستورات در جلسات مجامع عمومی عادی به قرار زیر می باشد

  1. رسیدگی به اسناد مالی شرکت
  2. انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت
  3. تعیین بازرس
  4. انتخاب سمت اعضای هیات مدیره
  5. تغییرات سمت هیات مدیره
  6. تغییرات بازرسین
  7. حق الزحمه بازرس
  8. حق الزحمه و پاداش هیات مدیره
  9. قسیم سود بین صاحبان سهام
  10. نحوه ی تقسیم سود سهام بین صاحبان سهام
  11. تعیین و توزیع اندوخته بین صاحبان سهام

وظایف مجمع عمومی فوق العاده:

  1. کم و زیاد کردن مواردی از اساسنامه
  2. کاهش و افزایش سرمایه شركت
  3. ورود شریك به شركت
  4. تبدیل نوع شركت
  5. انحلال شركت قبل از موعد

مدارک مورد نیاز جهت ثبت تغییرات شرکت:

1.کپی برابر اصل مدارک شناسایی تمام شرکای جدید.
2. اصل مدارک شناسایی افرادی که خارج می شوند و حضور اشخاص خروجی در دفاتر اداره ثبت شرکتها جهت امضاء.
3. لیست شرکا با میزان سهامشان.
4. کپی روزنامه آخرین تغییرات شرکت و هیأت مدیره.
5. کپی اساسنامه شرکت.
6. حضور تمامی شرکا و مدیر در صورت انحلال شرکت.

مراحل ثبت تغییرات شرکت:

  1. شرکت هایی خواستار ثبت تغییرات هستند باید اقدامات زیر را انجام دهند:
  2. تنظیم صورتجلسه و امضا زیر تمام اوراق توسط شرکا
  3. مراجعه به سایت اداره ی ثبت شرکت ها به نشانی irsherkat.ssaa.ir
  4. بارگذاری مدارک و وارد کردن اطلاعات خواسته شده در سامانه بالا
  5. ارسال مدارک به اداره ثبت شرکتها
  6. مراجعه به اداره ثبت شرکت ها و پرداخت هزینه های مربوط به دریافت اگهی
  7. پرداخت هزینه روزنامه رسمی
  8. فرستادن آگهی

در ادامه به مراحل ثبت چند نمونه از متداول ترین تغییرات شرکت می پردازیم.

تغییر موضوع شرکت

  1. تشکیل مجمع عمومی فوق العاده
  2. تنظیم صورتجلسه مجمع فوق العاده مبنی بر تغییر موضوع شرکت
  3. مشخص کردن سهم هریک از شرکا
  4. لیست سهامداران حاضر در مجمع فوق العاده
  5. گرفتن مجوز برای موضوعات نیازمند به مجوز
  6. تکمیل فرم­های اداری تغییر موضوع شرکت
  7. ارائه مدارک مذکور و اصل آگهی دعوت منتشر شده در روزنامه به اداره ثبت شرکت ها­
  8. رفع ایرادهای وارد شده به موضوع از طرف کارشناسان اداره ثبت
  9. تایید نهایی موضوع و صدور پیش آگهی تغییرات
  10. انتشار آگهی تغییرات در روزنامه رسمی کشور حدوداً ده روز پس از صدور پیش آگهی

مراحل تغییر موضوع فعالیت شرکت سهامی خاص و مسوولیت محدود در این تفاوت دارد که شرکت سهامی خاصعلاوه بر تنظیم صورتجلسه نیاز به تنظیم لیست سهامداران حاضر در مجمع و میزان سهام آنها همراه با امضا کلیه سهامداران دارد ولی در تغییر موضوع فعالیت شرکت مسوولیت محدود نیاز به تنظیم لیست سهامداران نیست.

تغییر نام شرکت

1- مراحل تغییر نام شرکت با مسؤلیت محدود:

  1. تشکیل مجمع عمومی فوق العاده.
  2. تنظیم صورتجلسه و امضای کلیه شرکا (همراه با میزان سهامشان).
  3. نوشتن نام اعضای هیات نظار در ابتدای صورت جلسه در صورتی که تعداد شرکا
  4. بیش از دوازده نفر باشد.
  5. امضای صورتجلسه توسط هیأت نظار.
  6. مراجعه ی یکی از شرکا یا وکیل شرکت به واحد تعیین نام اداره بعد از یک ماه.
  7. ثبت آگهی بعد از تعیین نام و اخذ موافقت مسؤل مربوطه.

2 – مراحل ثبت  تغییر نام شرکت سهامی خاص:

  1. تشکیل مجمع عمومی فوق العاده.
  2. تنظیم صورتجلسه و امضای هیأت رئیسه.
  3. رعایت تشریفات دعوت مطابق اساسنامه شرکت و قانون تجارت.
  4. تحویل اصل صورتجلسه و لیست سهامداران حاضر در جلسه که به امضای آنها
  5. رسیده به اداره ثبت شرکتها.
  6. حق الثبت جهت تغییر نام
  7. تحویل دادن اصل روزنامه حاوی آگهی دعوت و مجوز اخذ شده به اداره ثبت شرکتها.
  8. تأیید کردن نام انتخابی توسط مسؤل تعیین نام اداره ثبت شرکتها بعد از تحویل مدارک.

مراحل تغییر آدرس شرکت

1-تشکیل مجمع عمومی فوق العاده با حضور کلیه یا اکثریت سهامدارن شرکت (در صورت حضور اکثریت سهامداران می بایست تشریفات دعوت مطابق اساسنامه رعایت شود)

2-تنظیم صورتجلسه تغییر آدرس شرکت(امضا هیات ریسه مجمع و هیئت مدیره)

3-امضا کلیه صفحات صورتجلسه توسط حاضرین

4-ثبت صورتجلسه تغییر آدرس شرکت در سامانه ثبت شرکت ها و دریافت تاییدیه

5-ارسال مدارک و تاییدیه سامانه به سازمان ثبت شرکت ها توسط باجه های پستی منتخب

6-دریافت پیش آگهی تغییر آدرس شرکت

7-مراجعه به اداره ثبت و امضای پیش نویس آگهی و پرداخت حق الثبت

8-انتشار آگهی تغییر آدرس شرکت حدوداً یک هفته پس از صدور پیش آگهی تغییرات

الف- مراحل تغییر آدرس شرکت سهامی خاص:

در تغییر ادرس شرکت سهامی خاص علاوه بر موارد بالا سهامداران شرکت باید یک لیست جداگانه که در آن میزان سهامشان نیز قید شده است را امضا نموده و همراه صورتجلسه به اداره ثبت ارسال نمایند.

ب – مراحل تغییر آدرس شرکت با مسوولیت محدود:

در تغییر ادرس شرکت  با مسوولیت محدود بر عکس شرکت سهامی خاص نیازی نیست سهامداران لیست جداگانه ای که در ان میزان سهامشان مشخص شده را امضا و ارسال کنند.

مراحل ثبت انحلال شرکت

1-در ابتدا باید مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شود و تصمیم به انحلال شرکت گرفته شود.

2-مجمع عمومی باید یک نفر را به عنوان مدیر تصفیه تعیین کند.

نکته:بعد از انتخاب مدیر تصفیه اختیارات اعضای شرکت مختل می شود و مابقی کارها و تصفیه ها به عهده مدیر تصفیه است.

3-صورتجلسه ای که مجمع عمومی نوشته و در آن تصمیم به انحلال شرکت گرفته و مدیر تصفیه در آن انتخاب شده باید توسط شرکا و سهامداران شرکت و مدیر تصفیه امضا شود و به اداره ثبت از طریق پست پیشتاز ارسال گردد.

4-سپس پرونده توسط کارشناسان مرجع ثبت شرکت بررسی می شود . اگر مدارک کامل باشد و کلیه ی موارد قانونی رعایت شده باشد  مرجع ثبت شرکت ها اقدام به ثبت انحلال شرکت مینماید و از طریق سامانه ثبت شرکت ها به متقاضی اعلام می شود جهت مراجعه به اداره.

نکته:در این مرحله مدیر تصفیه شرکت و یا وکیل دادگستری می توانند به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نمایند و اقدامات مندرج در بند ۴ را به انجام برسانند..

5-در این مرحله باید ثبت انحلال شرکت در روزنامه در روزنامه رسمی کشور در قسمت مربوط به اگهی شرکت ها ثبت شود و به اطاع عموم برسانند.

6-سپس مدیر تصفیه مابقی کار های انجام نشده از قبیل تصفیه،وصول مطالبات،پرداخت بدهی های شرکت و… را انجام می دهد.

7-وقتی در تمام اگهی ها انحلال شرکت ثبت شد نام شرکت عبارت (در حال تصفیه)باید ذکر شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت انحلال شرکت

مدارک ثبت انحلال شرکت با مسئولیت محدود

  • روزنامه رسمیمربوط اخرین مرحله تغییرات شرکت.
  • امضا اصل صورتجلسه توسط شرکا و مدیر تصفیه.
  • تصویر اصل مدارک شناسایی تمامی شرکاء و مدیر تصفیه.
  • در صورتی عملیات مرتبط با ثبت انحلال شرکت به واسطه وکیل دادگستری انجام شود اصل وکالتنامه ضروری است
  • در صورتی مجمع عمومی فوق العاده با حضور اکثریت شرکاء باشد، ارائه اصل روزنامه کثیر الانتشار (روزنامه کثیر الانتشار معرفی شده در مجمع قبلی) شرکت که حاکی از رعایت تشریفات دعوت از مجمع عمومی فوق العاده است الزامی است.

مدارک ثبت انحلال شرکت تضامنی

  • روزنامه رسمیمربوط اخرین مرحله تغییرات شرکت.
  • امضا اصل صورتجلسه توسط شرکا و مدیر تصفیه.
  • تصویر اصل مدارک شناسایی تمامی شرکاء و مدیر تصفیه.
  • در صورتی عملیات مرتبط با ثبت انحلال شرکت به واسطه وکیل دادگستری انجام شود اصل وکالتنامه ضروری است
  •  در صورتی مجمع عمومی فوق العاده با حضور اکثریت شرکاء باشد، ارائه اصل روزنامه کثیر الانتشار (روزنامه کثیر الانتشار معرفی شده در مجمع قبلی) شرکت که حاکی از رعایت تشریفات دعوت از مجمع عمومی فوق العاده است الزامی است.

مدارک ثبت انحلال شرکت سهامی خاص

  • روزنامه رسمیمربوط اخرین مرحله تغییرات شرکت.
  • امضا اصل صورتجلسه توسط شرکا و مدیر تصفیه.
  • تصویر اصل مدارک شناسایی تمامی شرکاء و مدیر تصفیه.
  • در صورتی عملیات مرتبط با ثبت انحلال شرکت به واسطه وکیل دادگستری انجام شود اصل وکالتنامه ضروری است
  •  در صورتی مجمع عمومی فوق العاده با حضور اکثریت شرکاء باشد، ارائه اصل روزنامه کثیر الانتشار (روزنامه کثیر الانتشار معرفی شده در مجمع قبلی) شرکت که حاکی از رعایت تشریفات دعوت از مجمع عمومی فوق العاده است الزامی است.

پلمپ دفاتر

  1. دفاتر پلمپ به شکل  دفتر روزنامه و کل می باشند که بر اساس عملکرد50-100-150برگی می باشند.
  2. طبق ماده 6 ق.ت،تمامی اشخاص چه حقیقی و چه حقوقی پس از ثبت شرکت برای  اعلام هزینه ها و درآمدهای خود به دفاتر پلمپ نیاز دارند.
  3. چنانچه شرکتی فعالیتی نداشته باشد برای اعلام عدم فعالیت خود به اداره دارایی، باید دفاتر پلمپ شده خود را به صورت خالی یا سفید به حوزه دارایی شرکت تحویل دهد..
  4. همه ی  شرکت ها و موسسات  چنانچه  فعالیتی داشته باشند جهت مشخص نمودن کارکرد مالی خود وظیفه دارند دفاتر خود را کامل کنند.عدم اخذ،ارایه، تکمیل  این دفاتر سبب علی الراس شدن شرکت خواهد شد..