اهمیت برند در کسب و کار

اهمیت برند در کسب و کار

اهمیت برند در کسب و کار

یک برند قوی از استراتژی اصلی کسب و کار پشتیبانی می کند و کارایی عملیات شرکت را افزایش می دهد. یک نام تجاری بر سود تأثیر می گذارد. تحت تأثیر قرار دادن ترجیحات مشتریان، امکان دستیابی به مزیت رقابتی را فراهم می کند. یک برند مدیریت شده مستمر نیاز های محیط را منعکس می کند و به چالش ها و تغییرات متعاقب آن پاسخ می دهد. یک برند خوب مدیریت شده از هماهنگی داخلی در مورد چشم انداز یک شرکت پشتیبانی می کند. تصویر موجود از صنعت در آگاهی عمومی از نماد هایی استفاده می کند که ریشه در قرن 20 و 21 دارند.

تغییر واقعیت های بازار و نیاز های بیشتر سرمایه گذاران و مشتریان به این معنی است که ایجاد و ارائه ارزش افزوده بالا به مشتریان ضروری است. این تخصیص را می توان از طریق اقدامات مبتنی بر یک برند دقیقاً برنامه ریزی شده انجام داد. این شامل توصیف یک نام تجاری به گونه ای، نسبت دادن به آن با ویژگی ها و ارزش ها به علاوه قرار دادن آن در استراتژی یک شرکت است تا برند بتواند از این اهداف پشتیبانی کند، نه تنها محصول را متمایز کند. یک برند، برای اینکه کارآمد باشد، باید به عنوان یک مجموعه برنامه ریزی شده و بهترین مجموعه از تداعی ها به دلیل فردیت آن وجود داشته باشد شخصیت خود را به دست آورد. یک نام تجاری همچنین باید با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کند و ویژگی های جذابی داشته باشد. سپس یک برند، جدای از نامگذاری و نشان دادن آن، شروع به حضور در بازار خواهد کرد. نامگذاری آن به خودی خود نشانه گذاری، تمایز، شناسایی است. ایجاد برند هنر ایجاد روابط آن با محیط است.

تغییر پذیری شرایط بازار که در آن شرکت ها فعالیت می کنند، آنها را به جستجوی منابع جدید مزیت رقابتی وا می دارد. ویژگی هایی مانند قیمت پایین، فناوری های نوآورانه یا یک شبکه توزیع خوب ساخته شده توسط رقابت بسیار آسان است. به همین دلیل ویژگی هایی که کپی کردن آنها توسط رقبا دشوارتر است و به طور همزمان امکان دستیابی به مزیت رقابتی بادوام را فراهم می کند، تقاضای بیشتری دارند. ایجاد یک نام تجاری قوی هدف بسیاری از مدیران است، زیرا یک نام تجاری قوی، برندی است که چندین خریدار آن را خریداری می کنند، برندی که باعث می شود مصرف کننده برای لحظه ای قیمت را فراموش کند، همچنین برندی که بیشتر از یک خریدار معمولی به خریداران ارائه می دهد. نام تجاری یک دارایی استراتژیک یک شرکت است، یعنی مدیریت مستقیم برند به نتایج مالی و به شرح زیر به ارزش یک شرکت ختم می شود.

اهمیت برند در کسب و کار

در اقتصاد مدرن، برندی که به درستی ایجاد و تبلیغ شده است، اغلب ثابت می‌کند که منبع برتری نسبت به رقابت استاز طرفی ایجاد نام تجاری به عنوان چنین کافی نیست، باید مدیریت شود. مدیریت برند فرآیندی پیچیده است که شامل توسعه، حفاظت، بکارگیری قابلیت‌ های آن و در صورت لزوم اصلاح برند می‌شود. تنها به دلیل مدیریت مؤثر برند می توان از پتانسیل آن به طور کامل استفاده کرد. عناصر استاندارد استراتژی ساخت برند، تحقیقات بازار، کمپین های تبلیغاتی، کاهش قیمت و بهبود کیفیت همیشه کارآمد به نظر نمی رسند. افزایش ارزش برند با یادگیری در مورد شخصیت آن و انجام تنها فعالیت هایی مرتبط است که با پیام ارسال شده توسط برند به مشتریان فعلی و بالقوه مطابقت دارد. برند مفهومی بسیار پیچیده است. علیرغم تلاش‌ های متعدد برای استانداردسازی تعریف برند، کارشناسان هنوز به توافق نرسیده‌اند که مناسب‌ترین مورد کدام است. اما باید به این نکته اشاره کرد که، برای اینکه یک برند شناخته شود نیاز به تبلیغات در زمینه های مختلف است که در این رابطه طراحی سایت قوی بسیار می تواند کمک کننده باشد.

مدیریت برند مزایای قابل اندازه گیری زیر را برای شرکت به ارمغان می آورد: افزایش کارایی بازاریابی. یک برند کمک می کند تا با کاهش قیمت ها، افزایش هزینه های بازاریابی و تبلیغات با آنها رقابت کند و خود را از رقبا متمایز کند. یک برند همراه با حفاظت مناسب (ثبت علامت تجاری) امنیت را در برابر رقابت ناعادلانه ایجاد می کند. یک شرکت می تواند از دانش برند خود برای اتخاذ تصمیمات بازاریابی، توسعه محصولات جدید یا گسترش جغرافیایی استفاده کند. یک نام تجاری قوی ارزش یک شرکت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، که هنگام تصمیم گیری در مورد فروش یک شرکت یا تصاحب و ادغام با یک نهاد دیگر مهم است. یک برند قوی از استراتژی اصلی کسب و کار پشتیبانی می کند و کارایی عملیات شرکت را بهبود می بخشد. یک نام تجاری با تأثیر بر ترجیحات مشتریان، سود را تحت تأثیر قرار می دهد و امکان کسب مزیت رقابتی را فراهم می کند.

یک برند مدیریت شده مستمر نیاز های محیط را منعکس می کند، به چالش ها و تغییرات متعاقب آن پاسخ می دهد. یک برند خوب مدیریت شده از هماهنگی داخلی در مورد چشم انداز شرکت پشتیبانی می کند. اگر همه افراد در یک شرکت وعده و ماهیت آن را درک کنند، به کارکنانی وفادار و کارآمد تبدیل می شوند که فلسفه شرکت را درک می کنند. ارتباط از طریق برند، تبلیغات شرکت، برند و صنعت از موجودیت شرکت پشتیبانی می‌کنند و به تبع تأثیر مثبتی بر دانش درباره آن و وفاداری دارد. جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص برندسازی کسب و کار به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *