آشنایی با شاخه های مختلف حسابداری

آشنایی با شاخه های مختلف حسابداری

اگر دوست دارید از مهمترین شاخه های حسابداری اطلاع پیداکنید،این مقاله را تا پایان مطالعه نمایید.

ابتدا باید با مفهوم حسابداری آشنا شوید.

حسابداری جزعی جدایی ناپذیر ازهر کسب و کاری است.

حسابدار با استفاده از علم حسابداری اطلاعات لازم به کسب و کار مربوطه را جمع آوری میکند و آنها را ثبت و طبقه بندی میکند و با خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارشات مالی،آنها را در اختیار مدیران و ناظران مالیاتی قرار میدهد تا آنها از این اطلاعات استفاده کنند و بر مبنای این اطلاعات تصمیم گیری های مناسب در مورد کسب و کار مورد نظر انجام گیرد.

حسابداری صنعتی، حسابداری مالی،  حسابداری دولتی ، حسابداری مدیریت،حسابداری مالیاتی،حسابداری منابع انسانی از مهمترین شاخه های مربوط به حسابداری هستند که درادامه توضیح مختطری در مورد هرکدام خواهیم داد.

برای ارتباط با شرکت حسابداری اصفهان اینجا کلیک کنید.

شاخه های حسابداری

حسابداری مالی

حسابداری مالی یکی ازمهمترین بخش های حسابداری است که به اطلاعات مالی یک کسب و کار مربوط میشود.

حسابدار تمام اطلاعات مالی مربوط به کسب وکار مربوطه را درقالب گزارش در اختیار کارکنان و مسئولان مربوطه قرار میدهد که دراین گزارش مشخص میشود که شرکت هم اکنون در چه شرایط مالی قرار گرفته،پول شرکت از کجا بدست آمده و درچه مواردی خرج شده و اطلاع از اینکه چه مقدار از سرمایه شرکت باقی مانده است.

مسائل مالی یک شرکت اهمیت زیادی دارد که برای انجام آن به یک مشاور مالی خبره و کارآمد نیاز است.

جهت ارتباط با بهترین مشاور مالی اصفهان کلیک کنید.

حسابداری منابع انسانی

حسابداری منابع انسانی

منابع انسانی ارزشمندترین منبع سازمانهای امروزی بشمار می آیند.درواقع سازمانها بدون وجود نیروی انسانی مفهومی ندارند.

رسیدن به اهداف سازمان به توانایی منابع انسانی در انجام وظایف مطابق با شرایط سازمان بستگی دارد.

در این راستا با استفاده ازحسابداری منابع انسانی،تمام اطلاعات و داده های مورد نیاز در رابطه با نیروی انسانی سازمان،توسط حسابدارتشخیص و جمع آوری شده و این اطلاعات بصورت گزارش به افراد ذینفع انتقال پیدا میکند.

حسابداری مدیریتی

حسابداری مدیریتی

حسابداری مدیریتی فرآیندی است که طی آن تمام اطلاعات مربوط به سازمان توسط حسابدار،اندازه گیری،جمع آوری،تجزیه تحلیل و تفسیر میشود و دراختیار مدیران سازمان به منظور کمک به سازمان در جهت رسیدن به اهداف سازمان قرار میگیرد.

حسابداری مالی و مدیریتی با هم تفاوت هایی دارند.به عنوان مثال:اطلاعات جمع آوری شده در حسابداری مالی معمولا در اختیار افراد بیرون سازمان قرار میگیرد در حالی که اطلاعات جمع آوری شده در حسابداری مدیریتی معمولا در اختیار مدیران سازمان قرار میگیرد تا مطابق با آن برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های نهایی در مورد سازمان انجام گیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر دراین زمینه با شرکت حسابداری بهین تراز زرین ارتباط برقرار کنید.

از مهمترین خدمات این شرکت میتوان به ارائه مشاور مالیاتی اصفهان، تهیه لیست حقوق و دستمزد دارایی، تهیه و ارسال لیست بیمه و… اشاره نمود.

این شرکت با هدف جلب رضایت مدیران شرکت ها و صاحبان کسب و کار با استفاده از اطلاعات صحیح حسابداری و واقف بر آخرین بخشنامه ها و لوایح مالیاتی آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز میباشد.

برای ارتباط با این شرکت روی لینک کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *