اهمیت ثبت علامت تجاری در یک اقتصاد جهانی
اهمیت ثبت علامت تجاری در یک اقتصاد جهانی
ثبت علامت تجاری دارایی مهمی در اقتصاد جهانی و آنلاین است. داشتن ثبت علامت تجاری می تواند ارزش شرکت را برای سرمایه گذاران یا خریداران بالقوه افزایش دهد، به شرکت اجازه می دهد تا حقوق یک علامت را قبل از شروع استفاده از علامت تضمین کند، و به شرکت ها اجازه می دهد از حمایت های ارائه شده توسط گمرک و آژانس های گشت مرزی استفاده کنند. علاوه بر این، داشتن ثبت علامت تجاری به کسب و کارها امکان می دهد از روش های حذف آنلاین ارائه شده توسط شرکت های رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو و بازارهای الکترونیکی استفاده کنند. در این میان یک سری الزامات وجود دارد که در زیر بدانها اشاره می شود:
۱٫ شرکت خود را آنلاین نگه دارید: اقتصاد الکترونیک و جهانی به شرکتهای جدید اجازه میدهد تا به سرعت شروع به کار کرده و رشد کنند. اغلب، هدف شرکتهای جدید یا موجود این است که توسط یک شرکت بزرگتر خریداری شود. علاوه بر این، بسیاری از شرکتها به سرمایهگذاری سرمایهگذاران شخص ثالث متکی هستند. ثبت علامت تجاری یک بخش اساسی از قابل فروش بودن برای خریداران و سرمایه گذاران است. هر چه مدت زمان طولانی تری ثبت باشد، قوی تر می شود و شرکت شما برای خریداران و سرمایه گذاران ارزشمندتر می شود.
۲٫ حفظ جایگاه خود برای رشد آینده: در بسیاری از کشورها ، استفاده از علامت تجاری همیشه شرط لازم برای ثبت علامت تجاری نیست. بسیاری از کشورها طرف معاهدات یا موافقت نامه های بین المللی هستند که به شرکت های خارجی اجازه می دهد تا ثبت علامت تجاری را صرفاً بر اساس ثبت در کشور خود دریافت کنند. علاوه بر این، بر خلاف ایالات متحده، بسیاری از کشورها به کسب و کارهای خارجی و محلی اجازه می دهند تا ثبت علائم تجاری را برای علائمی که ممکن است هنوز استفاده نکرده باشند، اما قصد استفاده از آنها را دارند، به دست آورند. هنگامی که یک شرکت قبل از شروع استفاده از علامت در این کشورها، ثبت نام می کند، شرکت جایگاه خود را حفظ می کند و حقوق خود را در مورد علامت حفظ می کند و در عین حال به خود زمان می دهد تا تجارت خود را گسترش دهد. برخی کشورها حتی یک دوره مهلت عدم استفاده دارند. در طول دوره مهلت، معمولاً سه تا پنج سال پس از ثبت، ثبت مورد حمله اشخاص ثالث صرفاً بر اساس عدم استفاده قرار نمی گیرد. همانطور که در بالا توضیح داده شد، امکان به دست آوردن ثبت علامت تجاری قبل از شروع استفاده از علامت تجاری می تواند یک ابزار عالی باشد. همین توانایی همچنین میتواند برای صاحبان علامت تجاری دردسر ایجاد کند که توسط ناقضان یا متجاوزان علامت تجاری به جای مالک علامت تجاری مجاز استفاده شود.
۳٫ استفاده از آداب و رسوم دولتی برای محافظت از خود: گمرک و حفاظت مرزی می تواند منبع بسیار خوبی برای شرکت ها باشد تا از خود در برابر کالاهای تقلبی که به کشور وارد می شوند محافظت کنند. بازرسان در همه ورودیها در کشور، جایی که میتوانند کانتینرها را جستجو کنند و به طور بالقوه علیه محصولات ورودی که علامت ثبت شده شما را نقض میکنند، اقدام کنند. علاوه بر این، بسیاری از کشورهای دیگر دارای سیستمهای گزارش گمرکی مشابه سیستم ایالات متحده هستند که به شرکتها کمک میکنند تا از خود در برابر واردات کالاهای تقلبی به کشوری که دارای علامت تجاری ثبت شده هستند محافظت کنند.
۴٫ محافظت از برند در رسانه های اجتماعی: رسانههای اجتماعی ابزاری عالی برای صاحبان کسبوکار برای تبلیغ نام تجاری خود و برقراری ارتباط با مصرفکنندگان ارزشمند است. با این حال، رسانههای اجتماعی همچنین به افراد متخلف اجازه میدهد تا یک حساب جعلی ایجاد کنند یا محتوای غیرمجاز ارسال کنند که میتواند به برند شما آسیب برساند یا به متخلفان اجازه دهد از حسن نیت شما سود ببرند.
۵٫ محافظت از علامت خود در تبلیغات موتور جستجو: هنگامی که یک مشتری شرکت شما را در یک موتور جستجوی آنلاین جستجو می کند، معمولاً دو نوع نتیجه به مشتری ارائه می شود: تبلیغات پولی و نتایج غیرپرداخت سالم. اگر نتیجه تبلیغات پولی، که معمولاً در بالای نتایج جستجو قرار دارد، از علامت تجاری شما در متن آگهی استفاده کند، می تواند باعث سردرگمی در مورد منبع کالا و خدمات ارائه شده شود.
۶٫ محافظت از علامت خود در بازارهای تجارت الکترونیک: بازارهای آنلاین و پلتفرمهای فروش حتی کوچکترین عملیات را برای فروش آنلاین کالا در سرتاسر جهان ممکن میسازند. تجارت الکترونیک باعث شده است که کالا های متخلف راه خود را به مشتریان باز کنند.
جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص ثبت شرکت به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
میخواهید به بحث بپیوندید؟احساس رایگان برای کمک!