برنامه ریزی مالیات

برنامه ریزی مالیات

برنامه ریزی مالیات

برنامه ریزی مالیاتی همانند رعایت مالیات نیست. با رعایت مالیات ، حسابدار شما سعی می کند بازپرداخت یا پس انداز شما را با ادعای کسورات معتبری که شواهد آن را دارید به حداکثر برساند با این وجود برنامه ریزی مالیاتی یک سرویس پیشرفته است که بررسی می کند چه استراتژی های قانونی را می توانید برای پس انداز ساختار یافته و اقدامات لازم برای تحقق این پس اندازهای مالیاتی را اجرا کنید.

برنامه ریزی مالیاتی فرآیندی است برای بررسی گزینه های مختلف مالیاتی به منظور تعیین اینکه آیا ، چه موقع و چگونه می توان معاملات شخصی و غیرشخصی را انجام داد تا مالیات حذف یا کاهش یابد. به عنوان یک مودی شخصی و به عنوان یک مالک مشاغل ، شما اغلب این گزینه را دارید که معامله مشمول مالیات را با بیش از یک روش انجام دهید. دادگاه ها از حق شما برای انتخاب روشی که منجر به کمترین بدهی مالیاتی قانونی شود ، به شدت حمایت می کنند. به عبارت دیگر ، اجتناب از مالیات کاملاً مناسب است.

اگرچه برنامه ریزی اجتناب از مالیات قانونی است ، اما فرار مالیاتی – کاهش مالیات از طریق فریب ، نیرنگ یا پنهان کاری قانونی نیست. غالباً ، آنچه فرار از پرداخت مالیات را از اجتناب از مالیات جدا می کند ، یافته های سازمان امور مالیاتی مبنی بر وجود قصد و نیت کلاهبرداری از جانب مودی است. موارد زیر چهار مورد از مواردی است که مأموران IRS بیشترین تمرکز را به عنوان شاخص تقلب دارند:

عدم گزارش مبالغ قابل توجهی از درآمد ، مانند عدم اعلام سود سهام از طرف سهامدار ، یا اسکینگ صاحب فروشگاه از صندوق ، بدون درج آن در رسیدهای روزانه کسب و کار.

ادعای کسر های ساختگی یا نامناسب در بازپرداخت ، مانند اضافه فروش قابل توجه نماینده فروش.

بی نظمی های حسابداری ، از جمله عدم ثبت سوابق کافی در یک کسب و کار ، یا اختلاف بین مبالغ گزارش شده در مورد بازده شرکت با مبالغ گزارش شده در صورت های مالی آن.

تخصیص نادرست درآمد به یک مودی مرتبط که در یک محدوده مالیاتی پایین تر قرار دارد ، مانند جایی که یک شرکت سهامی توزیع بین فرزندان سهامدار کنترل می کند.

علاوه بر این ، صاحب مشاغل ممکن است مالیات بر درآمد خود را با برچسب گذاری معامله به عنوان چیزی که در آن نیست ، کاهش ندهد. بنابراین ، اگر پرداخت های شرکت های بزرگ به سهامداران آن در واقع سود سهام باشد ، آنها را “سود” خواند و یا در غیر این صورت اقدام به پنهان کردن پرداخت ها به عنوان سود می کند ، شرکت حق کسر سود را نخواهد داشت.

چگونه یک طرح مالیاتی کار می کند. استراتژی های برنامه ریزی مالیاتی بی شماری در دسترس است ، به ویژه اگر صاحب مشاغل کوچکی باشید. برخی از آنها وضعیت مالیاتی فردی شما را هدف قرار می دهند ، برخی دیگر مربوط به خود تجارت هستند. اما صرف نظر از اینکه یک استراتژی مالیاتی ساده یا چقدر پیچیده است ، براساس ساختار معامله برای تحقق یک یا چند هدف غالباً منطبق بر این خواهد بود:

  • کاهش میزان درآمد مشمول مالیات
  • کاهش نرخ مالیات
  • کنترل زمان پرداخت مالیات
  • ادعای اعتبارات مالیاتی موجود
  • کنترل اثرات حداقل مالیات جایگزین
  • اجتناب از اشتباهات رایج در برنامه ریزی مالیاتی

از مراحل زیر خواهید دید که برنامه ریزی مالیاتی با انجام اظهارنامه کاملاً متفاوت است.

مرحله 1 – جمع آوری اطلاعات

برای برنامه ریزی موثر مالیاتی ، اطلاعات ضروری مشتری جمع آوری می شود. اعضای گروه (یعنی همه افراد و نهادهایی که ساختار کلی شما را تشکیل می دهند. درآمد و هزینه های جاری اعضای گروه شما و دارایی ها و بدهی های اعضای گروه شما.

مرحله 2 – انتخاب استراتژی های مالیات

این یک فرایند دو بخشی است. در مرحله اول ، شرایط منحصر به فرد شما (مشخص شده از مرحله 1) همراه با ویژگی های منحصر به فرد هر استراتژی مالیاتی موجود در نظر گرفته می شود. ما از یک پایگاه داده استراتژی های مالیاتی با بیش از 250 استراتژی استفاده می کنیم. سپس ثانیا ، ما با استفاده از تجربه ، دانش و تخصص خود حداکثر 10 استراتژی مالیاتی بهینه را برای شما انتخاب می کنیم.

مرحله 3 – گزارش پس انداز مالیاتی

سپس از نرم افزار ویژه برنامه ریزی مالیاتی برای تهیه گزارشی استفاده می شود که جزئیات پس انداز مالیاتی حاصل از اجرای استراتژی های مالیاتی انتخاب شده و مراحل گام به گام برای اجرای قانونی و مثر هر استراتژی (از جمله هزینه) را شرح می دهد.

مرحله 4 – بحث و پیاده سازی مشتری

سپس گزارش پس انداز مالیات و روند اجرای آن را با شما در میان می گذاریم تا گزینه ها را کاملاً بشناسید. در صورت تصمیم برای ادامه کار ، می توانیم استراتژی ها را نیز برای شما اجرا کنیم.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص برنامه ریزی مالیاتی به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *