دفاتر مالی

دفاتر مالی

دفاتر مالی

دفتر حسابداری یک دفترچه ثبت حساب یا سوابق است که برای ذخیره اطلاعات حسابداری برای ترازنامه و صورت سود و زیان استفاده می شود. ورودی های دفتر حسابداری می تواند شامل حساب هایی مانند پول نقد ، حساب های دریافتنی ، سرمایه گذاری ها ، موجودی کالا ، حساب های قابل پرداخت ، هزینه های تعهدی و سپرده های مشتری باشد. دفتر مالی، دفتر یا مجموعه ای از حساب ها است که معاملات حساب در آن ثبت می شود. هر حساب دارای مانده افتتاحیه یا حمل و نقل است و معاملات را به صورت بدهی یا اعتبار در ستون های جداگانه و مانده یا پایان دوره ثبت می کند.

در کاربرد این معنی اصلی ، کاربرد تجاری این اصطلاح برای “دفتر اصلی حساب” در یک خانه تجاری است.

دفتر کل شامل:

دفتر فروش: دفتر فروش صورتحساب های دریافتنی را که شامل معامله های مالی می شود ثبت می کند.

دفتر خرید: دفتر خرید نیز مقدار پول مصرف شده خرید شرکت را جمع آوری می کند.

دفتر کل نمایندگی پنج نوع حساب اصلی:

  1. دارایی ها
  2. بدهی ها
  3. درآمد
  4. هزینه ها و
  5. سرمایه است.

برای هر بدهی ثبت شده در دفتر ، باید اعتبار مربوطه وجود داشته باشد تا بدهی ها با اعتبارات کل با هم برابر شوند.

انواع بر اساس هدف دفترها به سه نوع دفتر تقسیم می شوند:

  1. دفتر کل
  2. دفتر بدهکاران و
  3. دفتر بستانکاران

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص تهیه و تنظیم دفاتر مالی به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *