دفاتر مالی
دفاتر مالی
دفتر حسابداری یک دفترچه ثبت حساب یا سوابق است که برای ذخیره اطلاعات حسابداری برای ترازنامه و صورت سود و زیان استفاده می شود. ورودی های دفتر حسابداری می تواند شامل حساب هایی مانند پول نقد ، حساب های دریافتنی ، سرمایه گذاری ها ، موجودی کالا ، حساب های قابل پرداخت ، هزینه های تعهدی و سپرده های مشتری باشد. دفتر مالی، دفتر یا مجموعه ای از حساب ها است که معاملات حساب در آن ثبت می شود. هر حساب دارای مانده افتتاحیه یا حمل و نقل است و معاملات را به صورت بدهی یا اعتبار در ستون های جداگانه و مانده یا پایان دوره ثبت می کند.
در کاربرد این معنی اصلی ، کاربرد تجاری این اصطلاح برای “دفتر اصلی حساب” در یک خانه تجاری است.
دفتر کل شامل:
دفتر فروش: دفتر فروش صورتحساب های دریافتنی را که شامل معامله های مالی می شود ثبت می کند.
دفتر خرید: دفتر خرید نیز مقدار پول مصرف شده خرید شرکت را جمع آوری می کند.
دفتر کل نمایندگی پنج نوع حساب اصلی:
- دارایی ها
- بدهی ها
- درآمد
- هزینه ها و
- سرمایه است.
برای هر بدهی ثبت شده در دفتر ، باید اعتبار مربوطه وجود داشته باشد تا بدهی ها با اعتبارات کل با هم برابر شوند.
انواع بر اساس هدف دفترها به سه نوع دفتر تقسیم می شوند:
- دفتر کل
- دفتر بدهکاران و
- دفتر بستانکاران
جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص تهیه و تنظیم دفاتر مالی به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
میخواهید به بحث بپیوندید؟احساس رایگان برای کمک!