مدیریت چرخه‌ عمر محصول

مدیریت چرخه‌ عمر محصول

مدیریت چرخه‌ عمر محصول

مدیریت چرخه حیات محصول (PLM) یک نیاز فعلی برای رقابت پذیری شرکت ها در بازار جهانی است. مدیریت چرخه حیات محصول به یک کار مشترک با کمترین زمان و هزینه برای تولید با بهترین کیفیت تبدیل شد. پیشنهادات مدیریت چرخه حیات محصول نه تنها به طراحی و تجسم سه بعدی محدود می شود بلکه به مدیریت داده ها ، دیجیتال سازی و ساخت مجازی نیز محدود می شود. مدیریت چرخه حیات محصول یک رویکرد مدیریتی است که اطلاعات مربوط به محصول را در هر مرحله از چرخه عمر محصول مدیریت می کند. شرکت ها و تأمین کنندگان سیستم های مختلف مدیریت چرخه حیات محصول را فقط به عنوان سیستم های نرم افزاری در نظر می گیرند در حالی که این یک مفهوم گسترده مدیریت کسب و کار است.

به دلیل همین ابهام ، اکثر شرکت ها در درک و اجرای صحیح آن کوتاهی می کنند. مدیریت چرخه حیات محصول در واقع مفهومی است که توسط سیستم های مدیریت چرخه حیات محصول پشتیبانی می شود زیرا داده های عظیم مربوط به محصول برای مدیریت به پشتیبانی فناوری نیاز دارند. پیاده سازی سیستم های مدیریت چرخه حیات محصول مکمل نهادینه شدن مفهوم مدیریت چرخه حیات محصول است. از این رو ، مطالعه حاضر عوامل موفقیت را برای عملکرد مدیریت چرخه حیات محصول بررسی می کند و عوامل موفقیت علی را به صورت تجربی تجزیه و تحلیل می کند. این کار به مدیران صنایع کمک خواهد کرد تا از این رویکرد منحصر به فرد برای مدیریت محصولات خود استفاده کنند. فروشندگان سیستم های PLM ادعا می کنند که این فناوری می تواند کل چرخه عمر محصول ، از جمله توسعه محصول جدید و تغییر در محصولات موجود را بهبود بخشد.

انواع مختلف سیستم های PLM در سه مطالعه موردی با ویژگی های مختلف در محیط های تجاری آنها مورد استفاده قرار گرفت. اولین شرکت دارای یک نسخه مستقل تجاری از نرم افزار است. مورد دوم از یک نسخه یکپارچه همزمان سفارشی استفاده می کند. سرانجام ، شرکت سوم دوباره متفاوت است و سیستمی را به کار می گیرد که تا حدودی متناسب با نیازهای آنها تنظیم شده است.

مدیران مشاغل به دنبال راه های جدید برای بهبود عملکرد شرکت خود هستند. به همین دلیل ، مفاهیمی مانند Enterprise Integration (EI) و Product Lifecycle Management (PLM) برای کمک به موفقیت شرکت ها در مواجهه با این چالش ها ظهور کرده اند. EI دامنه تحقیقی است که از دهه 90 به عنوان توسعه ساخت یکپارچه رایانه ای (CIM) ایجاد شده است. تحقیقات EI عمدتا در دو رشته تحقیقاتی مجزا انجام می شود: مدل سازی سازمانی و فناوری اطلاعات. اولین رشته از EI به عنوان مجموعه ای از مفاهیم و رویکردها یاد می کند که تعریف معماری جهانی برای یک سیستم ، سازگاری تصمیم گیری در سطح سیستم ، مفهوم فرآیندی را ارائه می دهد که مدل جریان فعالیت از مرز توابع فراتر می رود.

و تخصیص پویا منابع و همچنین سازگاری داده ها (ورنادات ، 2002). در رشته دوم ، فناوری اطلاعات ، EI از طریق ادغام چندین سیستم سازمانی انجام می شود ، مانند: برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) ، مدیریت زنجیره تأمین (SCM) ، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ، سیستم های مدیریت فرآیند تجارت (BPMS) و همچنین با تألیف برنامه های کاربردی کاربردی مانند: طراحی با کمک رایانه (CAD) ، ساخت با کمک رایانه (CAM) ، مهندسی با کمک رایانه (CAE) ، اتوماسیون اداری و غیره (Panetto and Molina، 2008). همه این سیستم ها و برنامه ها از اجرای فرایندهایی پشتیبانی می کنند که عملیات شرکت را حفظ می کنند.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص مدیریت بهینه چرخه حیات محصول به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *