طرح کسب‌ و کار

طرح کسب‌ و کار

طرح کسب‌ و کار

هنگامی که شما یک پیشنهاد تجاری می نویسید ، ذکر یک خلاصه پیشنهاد تجاری مهم است. چکیده توصیف مختصری است که پیشنهاد تجاری شما را خلاصه می کند. این به شرکتی که در حال ارائه پیشنهاد خود هستید ایده مختصری در مورد اینکه کی هستید ، در چه تخصصی هستید و نقاط قوت شما به عنوان یک سازمان می دهد. خلاصه ای از خلاصه اطلاعات پیشنهادی است. بسیاری از مردم قبل از نوشتن پروپوزال تجاری خود ، در تلاش برای ایجاد چکیده خلاصه می شوند. خلاصه خود را ننویسید تا زمانی که کل پیشنهاد تجاری را به پایان برسانید.

1- اولین چیزی که باید مطمئن شوید خلاصه و مختصر چکیده مقاله است. باید بتواند توجه خواننده را جلب کند. به خاطر داشته باشید که این موضوع می تواند عامل تعیین کننده ای باشد تا آنجا که به پیشنهاد تجاری شما مربوط می شود. ممکن است شما یک پروپوزال کاملاً دقیق داشته باشید ، اما اگر مخاطب از خلاصه مقاله هیجان زده نشود ، احتمال اینکه پیشنهاد شما در جایی از انبوه پرونده ها قرار بگیرد زیاد است.

2- یک چک لیست کوتاه از انگیزه خود برای تجارت ، مشکلی که قصد داشتید آن را حل کند ، روش های تحقیقاتی که برای حل آن استفاده شده ، نتایج و نتیجه گیری خود را تهیه کنید. همچنین معرفی مختصری از شرکت خود ، نقاط قوت و مزایایی که سرمایه گذار در صورت انتخاب شما نسبت به دیگران دارد ، داشته باشد. همچنین باید ویژگی های برجسته پیشنهاد های فروش شما را ارائه دهد.

3- سعی نکنید با “پنهان کردن” برخی از جزئیات یا نتیجه گیری نهایی ، بازبین را فریب دهید تا ادامه مطلب را بخوانید. به یاد داشته باشید چکیده نسخه مینیاتوری مقاله کامل است. یک چکیده با کیفیت باید به طور واضح چگونگی برنامه ریزی برای حل مسائل اصلی را که در درخواست پیشنهاد ذکر شده است خلاصه کند. این کار، کار ارزیابان را آسان می کند زیرا آنها به راحتی می توانند همه موارد پیشنهادی در سند را تشخیص دهند و حتی ممکن است چکیده را در گزارش های خود برش داده و جایگذاری کنند. اگر یک چکیده بد نوشته شده باشد ، و اهداف اصلی آن در مقاله خلاصه شده باشد ، شما فقط کار بازبینی را دشوارتر می کنید ، و این فقط شانس شما را برای دستیابی به معامله را محدود می کند.

4- از استفاده از کلماتی مانند “به نظر می رسد” ، “ممکن” ، “می تواند” ، “ممکن” یا هر کلمه مشابه دیگر خودداری کنید. چنین کلماتی فقط نشان می دهد که از تجارت خود مطمئن نیستید. دقیق باشید و فقط اطلاعات درست و مشخص بدهید.

5- هر عباراتی را جستجو کنید که اگر غریبه هستید و سعی در یافتن مقاله خود دارید از آن استفاده کنید. در صورت لزوم ، این کلمات را در خلاصه پیشنهاد تجاری وارد کنید.

6- اولین پیش نویس خود را با تمام جزئیات جمع آوری شده ایجاد کنید. بگذارید اولین پیش نویس شما حداقل یک هفته بماند.

7- پروپوزال کامل و سپس اولین پیش نویس خلاصه مقاله را دوباره بخوانید. اطمینان حاصل کنید که چکیده همه چیز را در پیشنهاد تجاری منتقل می کند. خلاصه مقاله شما باید در حدود 250-500 کلمه باشد. برای هر مسئله ، هدف و روش بیش از یک جمله بنویسید. همچنین از وجود عنوان های فرعی در چکیده خود اطمینان حاصل کنید.

8- از دو یا چند نفر بخواهید مقاله و چکیده مقاله شما را مرور کنند. هرگونه توصیه را از آنها بخواهید و اگر نیاز به تجدید نظر در آن دارید ، تمام بازنگری های لازم را انجام دهید.

اگر نکات ارائه شده در این مقاله را دنبال کنید ، خلاصه ای از پیشنهادات تجاری را می نویسید که به شما کمک می کند تجارت بیشتری کسب کنید.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص بیزینس پلن به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *