فرصت های سرمایه گذاری در ایران

فرصت های سرمایه گذاری در ایران

فرصت های سرمایه گذاری در ایران

آیا به دنبال بهترین ایده های سودآور تجاری در ایران هستید؟ شروع یک تجارت کوچک موفق در ایران اگر کسب و کار خود را به روش صحیح و با یک طرح تجاری مناسب راه اندازی کنید خیلی چالش برانگیز نیست. ایران با بیش از 81 میلیون سکنه ، هجدهمین کشور پرجمعیت جهان است. این کشور با مساحت 1،648،195 کیلومتر مربع (636372 مایل مربع) دومین کشور بزرگ در خاورمیانه و هفدهمین کشور بزرگ در جهان است.

اقتصاد ایران اقتصادی مختلط و تغییر یافته با یک فضای باز عظیم است. اگرچه بیش از 40 شرکت به طور خاص با بورس اوراق بهادار تهران درگیر هستند، اقتصاد این کشور تا اندازه بسیاری تحت تأثیر ایجاد نفت و گاز قرار گرفته است که در میان سایر معاملات انجام شده در دهه گذشته در کره زمین برجسته است. با 10 درصد ذخایر نفتی در جهان و 15 درصد صرفه جویی در مصرف گاز ایران به عنوان “یک ابرقدرت حیاتی” قلمداد می شود.

با بدست آوردن برابری قدرت (PPP) و بیست و هفتم از نظر تولید کلی ملی، ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ در جهان است. یکی از عناصر مهربان اقتصاد ایران نزدیک بودن به موسسات مذهبی گسترده به نام بنیاد است که با برنامه های تلفیقی آنان هزینه های کسب و کارها بیش از 30 درصد از هزینه های کانونی دولت را تعدیل می کند. در ایران کنترل ارزش و حمایت مالی به ویژه از نظر تأمین معیشت و انرژی، اقتصاد را تقویت می کند.

در اوایل قرن 21 بخش خدمات بیشترین درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داد و پس از آن صنعت (معدن و تولید) و کشاورزی قرار گرفت. وقتی صحبت از سهولت انجام تجارت می شود، ایران بر اساس رتبه بندی بانک جهانی در بین 190 اقتصاد جهان در رتبه 128 قرار دارد اما این بدان معنا نیست که این کشور دوستدار تجارت نیست.

شما باید آماده باشید تا قوانین و مقررات بسیار سختگیرانه کشور را رعایت کنید، خصوصاً اگر یک سرمایه گذار خارجی هستید. ایران دارای صنایع پیشرو در زمینه های خودرو ، حمل و نقل ، ساخت و ساز ، لوازم خانگی ، مواد غذایی و کالاهای کشاورزی ، تسلیحات ، داروسازی ، فناوری اطلاعات و پتروشیمی است. با این اوصاف ، اگر شما علاقه مند به انجام تجارت در ایران هستید. شرکت های کوچک و متوسط (SME) نقشی اساسی در نوآوری، اشتغال و مزیت رقابتی ایران دارند.

از آنجا که شرکت های جدید مشاغل جدیدی ایجاد می کنند، فرصت هایی را برای تحرک اجتماعی رو به بالا فراهم می کنند، تاب آوری اقتصادی را تقویت می کنند و رقابت و کارآیی اقتصادی را تقویت می کنند. جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص فرصت های سرمایه گذاری در ایران و نیز ثبت شرکت در ایران و نیز تهیه بیزینس پلن به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *