معافیت های مالیاتی

معافیت های مالیاتی

معافیت های مالیاتی عبارت است از کاهش یا حذف تعهدی برای پرداخت اجباری که در غیر این صورت توسط یک قدرت حاکم بر اشخاص، اموال، درآمد یا معاملات اعمال می شود. وضعیت معافیت از مالیات ممکن است معافیت کامل از مالیات، کاهش نرخ مالیات یا فقط برای بخشی از موارد و فرایندها را شامل شود. به عنوان مثال می توان به معافیت موسسات خیریه از مالیات بر دارایی و مالیات بر درآمد، جانبازان و برخی سناریو های فرامرزی یا چند حوزه ای اشاره کرد.

معافیت مالیاتی به طور کلی به یک استثنای قانونی از یک قاعده کلی اشاره دارد که به صورت استثنا شناخته می شود. معافیت مالیاتی همچنین به معنای حذف از مالیات یک مورد خاص به جای کسر است. برای مثال خرید بین المللی بدون عوارض ممکن است “خرید بدون مالیات” باشد. در خریدهای بدون مالیات، کالا ها برای همیشه خارج از حوزه قضایی خارج می شوند و بنابراین پرداخت مالیات ضروری نیست. خرید بدون مالیات در کشتی ها ، هواپیماها و سایر کشتی هایی که بین کشورها (یا مناطق مالیاتی) در سفر هستند نیز یافت می شود.

خرید بدون مالیات معمولاً در فروشگاه های اختصاصی بدون عوارض موجود است. با این حال، با توجه به اینکه کالاها هنگام خروج از کشور به گمرکات ارائه می شوند، هر معامله ای ممکن است بدون عوارض باشد. معاف از مالیات مودیان را از هرگونه تعهد مالیاتی برای ارائه مالیات در معاملات یا درآمد بدون مالیات آزاد می کند و استفاده از کسر مالیات برای کاهش تعهد مالیاتی با کاهش درآمد ناخالص است. یکی از انواع متداول درآمد معاف از مالیات ، سود حاصل از اوراق قرضه است که اوراق قرضه ای است که از طرف دولت و شهرداری ها برای جمع آوری وجه برای عملیات عمومی یا یک پروژه خاص منتشر می شود. هنگامی که یک مودی درآمد اوراق قرضه شهرداری را که در محل زندگی خود منتشر شده اند ، کسب می کند ، سود آن از مالیات دولتی معاف است.

معافیت های مالیاتی ، کسورات و اعتبارات همه می توانند میزان بدهی مالیات سازمان ها را کاهش دهند. برخی از این مزایای مالیاتی برای نشان دادن توانایی شخص در پرداخت مالیات در نظر گرفته شده است. سایر مزایای مالیاتی مانند کسورات برای کمک های خیرخواهانه و پرداخت سود وام، مشوق هایی است که برای پیشبرد اهداف خاص سیاست اجتماعی در نظر گرفته شده است که سازمان ها می توانند فعالیت های خود را قبل از تاسیس شرکت و یا حین فعالیت با طرح های مالیاتی طوری تنظیم نمایند که مشمول حداکثر طرح معافیت های مالیاتی گردند. حسابرسان در این میان می توانند با کاهش “درآمد مشمول مالیات” خود ، یعنی میزان درآمدی که یک پرونده ساز مالیات می پردازد ، به طور غیر مستقیم میزان مالیات هایی را که یک سازمان مدیون است ، کاهش دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر رابطه با معافیت های مالیاتی می توانید یه پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *