استاندارد های گزارشگری مالی بین المللی

استاندارد های گزارشگری مالی بین المللی

استاندارد های گزارشگری مالی بین المللی

واحد های تجاری گزارش های مالی با هدف کلی را ارائه می دهند که طیف وسیعی از اطلاعات مالی شرکت ها را برای ذینفعان مختلف مفید است. با توجه به چارچوب مفهومی گزارشگری مالی استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی، هدف صورت های مالی با هدف کلی ارائه اطلاعات مالی برای سرمایه گذاران ، وام دهندگان و سایر طلبکاران موجود و بالقوه است که منابع را به واحد تجاری ارائه می دهند. بنابراین بدیهی است که هدف صورت های مالی در درجه اول بر اساس مفهوم سودمندی استوار است. از این رو انتظار می رود صورت های مالی دیدگاه واقعی و منصفانه ای از تجارت ارائه دهد.

بنابراین استاندارد های بین المللی گزارشگری مالی اصولی را در مورد شناسایی ، اندازه گیری ، ارائه و افشای آنها وضع می کند و بدین وسیله گزارشگری مالی را به گونه ای منعکس می کند که واقعیت اقتصادی را منعکس کرده و در نتیجه یک دیدگاه واقعی و منصفانه ارائه می دهد. بنابراین بیشتر ادبیات در مورد پذیرش استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی به کیفیت گزارشگری مالی و سودمندی تصمیم صورت های مالی مربوط می شود در صورتی که تأثیر استاندارد های گزارشگری مالی مورد مطالعه قرار گیرد. یکی دیگر از ابعاد حیاتی گزارشگری مالی شرکت ها ، مقایسه آن در بین شرکت ها است.

همگرایی با استاندارد گزارشگری مالی بین المللی همچنین با هدف افزایش مقایسه صورت های مالی در خارج از مرزها انجام می شود. مقایسه صورت های مالی به کاربران این امکان را می دهد تا عملکرد مالی و موقعیت یک شرکت را با سایر شرکت های مشابه و خود در گذشته مقایسه کنند. قبل از سال 2005، شرکت ها انواع مختلفی از اصول حسابداری عمومی پذیرفته شده مخصوص کشور (GAAP) را اتخاذ کرده بودند. همگرایی با استاندارد های بین المللی حسابداری تنوع GAAP را در حوزه های قضایی مختلف از بنیاد استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی حذف کرده یا به میزان قابل توجهی کاهش داده است ، 114 کشور 2 استاندارد گزارشگری مالی بین المللی را تصویب کرده اند. طبق نظر سنجی Jurisdiction. استدلال می شود که شواهد تجربی کمی وجود دارد که تأثیرات بازار سرمایه را از مقایسه صورت های مالی گزارش می دهد.

ممکن است از این استدلال که تفاوت قابل توجهی در کیفیت حسابداری و کارایی اقتصادی در سراسر کشورها وجود دارد ، حمایت شود. این ممکن است به دلیل تفاوت های ذاتی در محیط اقتصادی ، قانونی و اجرایی است که شرکت ها در آن فعالیت می کنند. بنابراین ، با وجود این ، بسیاری از کشور ها با استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی همگرا می شوند ، همچنین تغییرات خاصی در طول اجرای سیستم استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی وجود دارد و بنابراین داشتن شواهد معتبر از پیشرفت در دستیابی به همگرایی جهانی ضروری است. جامعه حسابداری و مالی به طور فزاینده ای در حال ارزیابی مزایای مربوط به پذیرش استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی هستند. اگرچه گزارش مالی شرکت ها می تواند پیامدهای اقتصادی زیادی را به دنبال داشته باشد ، اما نمی توان همه آنها را در نظر گرفت و همه این تأثیرات به خوبی با شواهد درک و پشتیبانی نشده است. بنابراین وقتی به دنبال ارزیابی هماهنگی بین المللی گزارش مالی هستیم ، ابعاد کلیدی که توجه را جلب می کند جالب است.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *