صورت های مالی تلفیقی

صورت های مالی تلفیقی

صورت های مالی تلفیقی – ابزار و هدف

به منظور فراتر رفتن از مرز های شرکت خود ، و به قصد ایجاد ارزش بیشتر برای صاحبان آنها ، شرکت ها به ندرت به اشکال مختلف ترکیب مشاغل وارد می شوند. شرکت ها می توانند دارایی های خود را برای مدت کوتاه یا بلند مدت در سایر شرکت ها ، با یا بدون حق تصمیم گیری در شرکت هایی که دارایی در آنها سرمایه گذاری شده است ، سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاری های بلندمدت در سایر شرکت ها که کنترل خریدار را در اختیار خریدار قرار می دهد ، مستلزم تعهدات تهیه و ارائه صورتهای مالی تلفیقی است.

هدف از تهیه و ارائه صورت های مالی ارائه اطلاعاتی در مورد وضعیت مالی و عملکرد شرکت ، جریان های نقدی و تغییرات سرمایه آن و همچنین سایر اطلاعاتی است که در حین تصمیم گیری تجاری برای دامنه وسیع کاربران مفید است. کمیته استاندارد های بین المللی حسابداری (IASC) به منظور کاهش اختلافات در گزارشگری مالی اشخاص حقوقی در سراسر جهان ، برنامه ای برای هماهنگی مقررات حسابداری انجام می دهد که مربوط به تهیه و ارائه صورتهای مالی است. در این راستا ، IASC از 1975 استاندارد بین المللی حسابداری (IAS) و استاندارد بین المللی گزارش مالی 2001 (IFRS) را منتشر می کند که از سوی نهادهای تجاری در سطح جهانی مورد استفاده قرار می گیرد ، بنابراین هر کشوری به طور مستقل تصمیم می گیرد که چارچوب قانونی آن از IAS و IFRS با توجه به قانون حسابداری و حسابرسی BH ، چاپ شده در روزنامه رسمی BH ، شماره 04/42 ، در ماده 2 موارد کاربرد اجباری استانداردهای بین المللی گزارش مالی ، استانداردهای بین المللی حسابداری ، استانداردهای بین المللی حسابرسی ، به شرح زیر ، دستورالعمل ها ، توضیحات و دستورالعمل های ارائه شده ذکر شده است.

در تئوری و عملكرد حسابداری می توان تقسیم بندی های مختلف صورت های مالی را درك كرد كه یقیناً مهمترین آنها تقسیم صورت های مالی بر اساس: صورت های مالی واحد ، تجمعی و تلفیقی است كه با توجه به میزان تجمیع موقعیت های مالی ارائه شده در صورت های مالی انجام می شود. در شرایطی که واحد های مستقل از نظر قانونی به عنوان یک سیستم تجاری منحصر به فرد یا به صورت گروهی عمل می کنند ، صورت های مالی تک اعضاء گروه منبع اطلاعات کافی برای تصمیم گیری تجاری نیستند.

صورت های مالی واحد های تجاری واحد برای مدت زمان طولانی پایه و اساس تصمیم گیری تجاری است. آنها ابزار کلیدی برای مدیران در حین انجام فعالیتهای برنامه ریزی ، کنترل و مدیریت هستند. از آنجا که اهمیت صورت های مالی واحد های واحد در حین تصمیم گیری تجاری غیر قابل انکار است ، مصلحت بودن صورت های مالی تلفیقی به منظور مدیریت گروه نیز قابل بحث نیست. دلایل بیشتری برای عدم توجه به صورت های مالی تلفیقی در فرآیند مدیریت یک گروه وجود دارد: از ترجیح اهمیت استقلال قانونی اعضای گروه در رابطه با استقلال اقتصادی آنها ، نسبت به انتقاد از بازنشستگی و کلیت بیش از حد مالی اطلاعات ارائه شده در صورت های مالی تلفیقی ، تا حدی قابل مقایسه بین صورت های مالی تلفیقی.

با این حال ، اولین و بزرگترین دلیل استفاده ضعیف از صورت های مالی تلفیقی در فرایند تصمیم گیری تجاری در FBH عدم ارائه عمومی آنها است. غیرقابل پیش بینی است که توجه بیشتری به صورتهای مالی تلفیقی در شرایطی داشته باشیم که کاربران نمی توانند به روشی آسان و سریع به آنها دسترسی پیدا کنند. در پایان ، بیایید یکبار دیگر برجسته کنیم که موضوع اقتصادی به صورت گروهی طبق مقررات IAS 27 جمع ساده ای از اعضای گروه مستقل از نظر قانونی نیست ، بنابراین نمی توان وضعیت و موفقیت گروه را با افزودن ساده ارزشها تعیین کرد. صورت های مالی واحد اعضای گروه علاوه بر این ، یک گروه به عنوان یک نهاد اقتصادی دارای هیئت مدیره مربوطه است و بنابراین باید در مورد توانایی خود در مدیریت گروه و نتایج حاصله مطلع شود. از آنجا که وضعیت مالی و موفقیت مشاغل گروهی به عنوان یک نهاد اقتصادی تنها از طریق صورت های مالی تلفیقی قابل بررسی است ، تهیه و ارائه عمومی آن برای همه الزامی است.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص تهیه صورت های مالی تلفیقی به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *