افشاگری تضاد منافع

افشاگری تضاد منافع

افشاگری تضاد منافع

هر صنعتی متعهد است که از تعادل ، استقلال ، بی طرفی و دقت علمی کلیه فعالیت های آموزشی خود که به طور جداگانه حمایت می شود یا از صنعت پشتیبانی می کند ، اطمینان حاصل کند. بر این اساس قوانین موسسات بایستی به الزامات تعیین شده توسط دولت برای دقت و صحت اطلاعات مربوط پایبند باشند. این شرایط ممکن است شامل موارد زیر باشد ، اما به آنها محدود نمی شود:

  • افشای کلیدی
  • گزینه های سهام یا اوراق قرضه در یک شرکت انتفاعی یا برنامه بازنشستگی خودگردان
  • کمک هزینه های تحقیقاتی
  • اشتغال (تمام وقت یا پاره وقت)
  • مالکیت یا مشارکت
  • هزینه مشاوره یا پاداش دیگر
  • مواضع نفوذ بدون
  • دریافت حق امتیاز
  • دیگر

1- “تعارض منافع” به هر گونه منافع حرفه ای ، مالی یا سایر موارد اشاره می کند که می تواند:

1) به طور چشمگیری در انجام وظایف و مسئولیت های فرد اعلام بی طرفی ایجاد کند ، یا 2) مزیت ناعادلانه ای برای هر شخص یا سازمان ایجاد کند.

2- سیاست های تضاد منافع در نهاد های ارزیابی علمی به طور معمول بین “تعارض منافع” و “سوگیری” تمایز قائل می شوند که به نقطه نظر یا دیدگاهی اشاره دارد که به شدت به موضوعی خاص یا مجموعه ای از مسائل توجه دارد. در مورد نویسندگان و تیم های مروری ، می توان تعصب را از طریق انتخاب توازن دیدگاه ها مدیریت کرد.

3- الزامات تضاد منافع در این سیاست به گونه ای طراحی نشده است که شامل ارزیابی رفتار یا شخصیت یا توانایی فرد در عمل عینی با وجود تضاد منافع باشد.

4- این سیاست فقط در مورد تعارض منافع جاری اعمال می شود. این مورد در مورد علایق گذشته که منقضی شده اند ، دیگر وجود ندارند و نمی توانند به طور معقول رفتار فعلی را تحت تأثیر قرار دهند ، اعمال می شود. همچنین از منافع احتمالی احتمالی که ممکن است در آینده بوجود بیاید اما در حال حاضر وجود ندارد استفاده نمی کند ، زیرا این منافع ذاتاً سوداگرانه و نامشخص هستند.

افشاگری تضاد منافع

موسسه حسابداری اصفهان

5- منافع حرفه ای و غیرمالی باید تنها در صورت اهمیت و مرتبط بودن فاش شود.

6- منافع مالی تنها در صورتی که مهم و مرتبط باشند باید افشا شوند. اینها ممکن است شامل منافع مالی زیر باشد ، اما به آن محدود نمی شود و شامل: روابط کاری ، روابط مشاوره ای ، سرمایه گذاری های مالی ؛ منافع مالکیت معنوی ؛ و منافع تجاری و منابع حمایت از تحقیقات بخش خصوصی می شود. افراد همچنین باید علایق مالی مهم و مربوط به هر شخصی را که فرد دارای مشاغل قابل توجه و یا منافع مشترک مربوطه است ، افشا کنند. اگر در مورد افشای منافع خود تردید دارید ، افراد تشویق می شوند از نهاد های مناسب برای “پیاده سازی” مشاوره بگیرند.

7- برای جلوگیری از موقعیت هایی که ممکن است در آن منافع ایجاد شود ، افرادی که مستقیماً در تهیه گزارشات مشارکت دارند، باید از موقعیتی که می توانند متن مورد تأیید، تصویب و یا تصدیق متقابلی از طرف هر دولتی، تصویب یا قبول کنند، خودداری کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *