نقش نگرش و روحیه حسابرسی

نقش نگرش و روحیه حسابرسی شده در هنگام حسابرسی

نقش نگرش و روحیه حسابرسی شده در هنگام حسابرسی

با ظهور افزایش حجم و پیچیدگی فعالیت های انجام شده توسط موسسات مالی و اضافه شدن بر تأکید نقش بانک های مرکزی در اقتصاد های جهانی ، اهمیت حسابرسی داخلی برای کمک به عملکرد های نظارتی شرکت ها افزایش می یابد. این اساس کار مجمع بین المللی اعتبار بخشی در اطمینان از صحت اطلاعات افشا شده به کاربران، مطابق با اهداف و سیاست های تجاری سازمان ها است. دلایل ارائه شده توسط مجمع بین المللی اعتبار بخشی حفظ استقلال حسابرس، مطابقت با استاندارد های بین المللی و جلوگیری از سوء استفاده های داخلی در گذشته اخیر بوده است.

اهمیت نقش توابع حسابرسی داخلی به طور فزاینده ای در جامعه ما آشکار می شود. حسابرسی داخلی صحت و کارایی حسابداری، کنترل مالی و داخلی شرکت را به عنوان پارامتر استاندارد های کنترل داخلی و سیاست های اتخاذ شده توسط سازمان مورد بررسی قرار می دهد. حسابرسی داخلی توسط کارکنان موسساتی که دارای موقعیت حسابرس هستند، انجام می شود و از کنترل مکرر رویه های عملیاتی اتخاذ شده اطمینان حاصل می کند تا به نتایج مورد نظر موسسه برسد.

پیشنهاد می کنم حتما بخوانید: چه دروه هایی در آموزشگاه حسابداری در اصفهان برگزار می شود

این وظیفه ای است که باید به صورت یکپارچه و اخلاقی و بیش از همه به شیوه ای مستقل و عاقلانه انجام شود. حسابرسی داخلی یک ابزار تقویت کننده برای حمایت از مدیریت است ، به نحوی که آنها به آنها در دستیابی به اهداف خود از طریق اطلاعات ارائه شده کمک می کنند و با ارزیابی و کاهش خطرات استراتژیک مشارکت دارند. در دهه گذشته حسابرسی داخلی به دلیل تغییرات نظارتی ، افزایش آگاهی از ارزش حسابرسی داخلی واجد شرایط ، تحولات فرهنگی و افزایش کیفیت افراد در نقش های کلیدی ، نقش خود را در زمینه حاکمیت شرکتی گسترش داده است. در رابطه بین حسابرسی داخلی و حسابرسی شده مشکلاتی وجود دارد که ناشی از شیوه های قبلی بازرسی و مجازات توسط حسابرسی است که در موسسات مالی به عنوان بازرسی بازرسان به خوبی به دنبال رعایت قوانین قوانین بوده اند و در صورت مشاهده تخلف، برخی از مجازات ها یا جریمه هایی که توسط این قوانین تعیین شده است به عنوان شکلی یا جبران خسارت برای دولت تعیین شده است. در واقع چنین جریمه هایی را برای جامعه به ازای آسیب وارد شده جبران می کند.

نقش نگرش و روحیه حسابرسی

شرکت حسابرسی اصفهان

در سال 1978 ، مجمع بین المللی اعتبار بخشی برای مقابله با تقلب ، اتلاف و سوء استفاده در برنامه های دولتی مطرح شد ، کنگره با اکثریت قریب به اتفاق دفاتر ویژه بازرس کل را در بسیاری از ادارات فدرال تأیید کرد. از این رو ، در نظر گرفته می شود که حسابرسی می ترسند یا احساسات دیگری در ارتباط با حسابرسی دارند. بنابراین ، رفتار و خلق و خوی افراد ممکن است در حوزه های شرکت مورد ممیزی تغییر کند ، و این تضعیف می کند که اثر بخشی حسابرسی داخلی نیز بستگی به کیفیت درک شده توسط مخاطبین در مورد توصیه های آنها دارد. در ادبیات ، مطالعات کمی ادراک حسابرسی شده را با حسابرسی داخلی مرتبط می سازد. کارکنان مشمول فرایند حسابرسی مشارکت های اصلی که از اصالت این مقاله از نظر مفاهیم مدیریتی ، اجتماعی و نظری پشتیبانی می کند ، می تواند به شرح زیر خلاصه شود.

اولا ، بدون شک تصویر قدیمی موجود در مورد حسابرس داخلی در سازمان ها ، پزشکان و سیاستگذاران را پاک می کند و اثربخشی روش های اتخاذ شده توسط حسابرسی داخلی را به عنوان همسویی اصلی در موفقیت سازمان افزایش می دهد. ثانیاً ، به نظر می رسد این اولین مطالعه در نوع خود در مورد وضعیت حسابرسی تخطئه می کند و نتایج آن را می توان در مناطق دیگر که موسسات مالی سرعت اقتصاد خود را تعیین می کنند، گسترش داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *