بررسی جایگاه صنعت در اولویت های سرمایه گذاری کشور

بررسی جایگاه صنعت در اولویت های سرمایه گذاری کشور

بررسی جایگاه صنعت در اولویت های سرمایه گذاری کشور

امروزه با رشد پر شتاب گسترش جوامع انسانی و افزایش جمعیت و همچنین توسعه دانش و آگاهی های بشری، تقاضاهای جدیدی فرا روی آدمی قرار گرفته است. محدودیت منابع طبیعی و بخصوص منابع غذائی و روند تدریجی گرم شدن زمین که موجب افزایش خشکسالی ها و محدودیت منابع آبی گردید. نیاز به افزایش کمیت و کیفیت مواد غذائی و بهبود بهره وری منابع طبیعی با استفاده از تکنولوژی های جدید را در جهت ارتقاء رفاه عمومی انکار ناپذیر نموده است. نیاز مصرفی جامعه که نهایتا منجر به تولید واحدهای تولیدی و نیاز داخلی به این محصولات می‌شود سبب گشته سرمایه گذاری اولیه جهت توسعه این صنعت در کشور از نظر اقتصادی و خودکفایی تولیدی کشور کاملاً به صرفه باشد.
مزيت‌هاي نسبی سرمايه‌گذاري در صنعت
سرمایه گذاری در صنعت مورد بررسی ؛ شرایط مطلوب تولید ، کم کردن هزینه های تولید ، بهداشتی کردن تولید ، جلوگیری از خروج ارز،کاهش واردات در این زمینه،سیاست های دولت مبنی بر تولید داخلی جایگزین واردات،از جمله مزایای تولید این طرح می باشد.
بررسی قوانین و مقررات دولتی و جهانی
بر اساس قوانین و مقررات بازرگانی کشور شرایط خاصی برای صادرات این محصولات وجود ندارد ولی جهت ورود به بازارهای جهانی باید از استانداردهای لازم و ضوابط خاصی برخوردار بوده تا قابلیت رقابت در بازار جهانی را داشته باشد.
تهدید های پیش روی صنعت در کشور:
• عدم توازن تولید با عرضه و ایجاد نوسانات بسیار شدید در قیمت مواد اولیه و نیز خود محصول که خسارات مادي و معنوي فراوانی را ببار آورده ولطمات بسیار زیادي به بنیان تولید وارد ساخته است.
• عدم ثبات و نظارت در تامین و کیفیت مواد اولیه ، وسایل و تجهیزات مورد نیاز آن که با سیاست تشویق صنعت به توسعه تولید هماهنگی ندارد.
• عدم پایداري صادرات متناسب با مازاد تولید توزیع و عرضه برخلاف نظام تولید آن که به صورت صنعتی و توسعه یافته انجام می پذیرد.
• عدم ذخیره سازي محصولات علیرغم زیرساختهاي بسیار خوبی که در کشور فراهم شده است از قبیل کارخانجات مختلف و امکان نگهداري تایکسال بصورت منجمد.
• تهدیدات ناشی از تغییر قیمت ارز و نیز مواد اولیه
• نابسامانی اقتصادی
• شرایط داخلی کشور
• پایداري و انباشتگی بیش از حد زیان شرکت ها و لذا عدم توجه به بازسازي و نوسازي اماکن و تجهیزات به دلیل کمبود نقدینگی که باعث ایجاد پیامدهای منفی ویا کاهش شدید بهره وري تولید میگردد.
• عدم وجود آمار و اطلاعات صحیح در صنعت براي برنامه ریزي و کنترل تولید و کیفیت محصولات.
• عدم ثبات قیمت مصرف کننده و هرج و مرج ناشی از آن در سطح خرده فروشی و بسیاري از عوامل دیگر که باید براي آن فکري اساسی کرد.
جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص انتخاب صنعت به عنوان اولویت های سرمایه گذاری یه پیج شرکت بهین تراز  موسسه حسابداری اصفهان به آدرس (https://www.instagram.com/behintarazco/) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *