برندسازی در کسب و کار

برندسازی در کسب و کار

برندسازی در کسب و کار

با رشد تجارت الکترونیکی و رقابت جهانی ، بازاریابان تجارت بین بنگاه های اقتصادی (B2B) نسبت به پتانسیل مارک سازی خصوصاً در سطح شرکت ها علاقه بیشتری نشان می دهند. با رشد تجارت الکترونیکی و رقابت جهانی ، بازاریاب های تجارت به تجارت (B2B) این سوال را مطرح می کنند که آیا برند سازی ، به ویژه مارک تجاری ، می تواند به بهبود موقعیت رقابتی آنها در اقتصاد جدید کمک کند؟ اگرچه قدرت برند در بازار های مصرف به طور گسترده ای پذیرفته شده است ، اما ماهیت و اهمیت برند در بازار های تجاری نامشخص و کم تحقیق است.

سوال اصلی انگیزه این تحقیق این است که برندسازی برای چه کسی در بازار های B2B مهم است. فرض این است که مارک تجاری برای برخی از مشتریان تجاری مهم است ، اما نه همه. قیمت و ویژگی های ملموس محصولات در یک رقابت بسیار بالا بازار ها غالباً اندکی متفاوت هستند. برای جلوگیری از کالایی شدن محصولاتشان ، شرکت ها به دنبال تمایز خود با خدمات ، با مارک شرکت و با مارک در سطح محصول هستند. مدت هاست که خریداران سازمانی علاوه بر قیمت و کیفیت محصول ، خدمات و سایر جنبه های غیر مشهود این پیشنهاد را نیز در نظر می گیرند.

از نظر آکر بسیاری از گزینه های خرید صنعتی معمولاً بهم ریخته می شوند. سپس فاکتور تعیین کننده می تواند به معنای یک نام تجاری برای خریدار باشد. برخی از خریداران صنعتی ممکن است بیش از سایرین پذیرای برند باشند.

دیده می شود که مارک ها شخصیت کاربران را با سبک زندگی خاصی توصیف می کنند. همچنین به انتقال احساس تعلق به یک گروه اجتماعی خاص کمک می کند. برند نه تنها به عنوان محصول واقعی ، بلکه همچنین دارایی بی نظیر یک مالک خاص درک می شود. این به مرور زمان به عنوان مجموعه ای از مقادیر و ویژگی ها ساخته شده است که محصولات ظاهری مشابه را به طور قابل توجهی متمایز می کند. در حسابداری ، یک مارک به عنوان “دارایی نامشهود” تعریف می شود.

مطابق با تعریف های مختلف از مارک ها ، دو روش برای تعریف یک نام تجاری استخراج می شود. مارک سنتی (مارک به عنوان یک شناسه محصول) ، Aeker (1991) تعریف می کند “یک نام تجاری است نام متمایز و / یا نمادی که قصد دارد کالاها ، خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان را شناسایی کند و کالاها یا خدمات را از رقبا متمایز کند. دیدگاه جامع نگرانه (نام تجاری فراتر از محصول است) توسط آمبلر (1992) که “مارک را نوید مجموعه ای از ویژگی هایی که کسی خریداری می کند و رضایتمندی و خصوصیاتی را ایجاد می کند که برند را تشکیل می دهد” تعریف می کند.

تعریف دیکشنری تجاری از نام تجاری: “فرایند ایجاد یک نام و تصویر منحصر به فرد برای یک محصول در ذهن مصرف کنندگان ، عمدتا از طریق کمپین های تبلیغاتی با موضوع ثابت. “

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص برندسازی، ثبت و اعتلای نام تجاری به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *