حساب سود و زیان

حساب سود و زیان

یادگیری نحوه تجزیه و تحلیل صورت حساب سود و زیان ، مهارت سرمایه گذاری است که اغلب سود آوری را بدنبال دارد. با استفاده از آن ، می توانید درک خود را از گزارش سالانه یک شرکت یا تشکیل پرونده افزایش دهید ، گزارش ها را بخوانید و داده ها را جمع آوری کنید تا به عنوان یک معامله گر در بازار رقابت کنید ، از ساختار تجاری یک رقیب الگو بگیرید ، از ابتدا نسبت ایجاد کنید یا حقایقی را که می آموزید بیاموزید.

اگر این روش برای شما جدید است ، ابتدا باید چند مورد اساسی بیاموزید ، و چند عامل باید از آنها آگاه باشید ، این امر پایه و اساس مطالعه شما خواهد بود.

مفاهیم کلیدی

صورت سود که به عنوان سود و ضرر (P&L) نیز شناخته می شود ، به شما نشان می دهد که یک شرکت در طول زمان چه سود و زیانی داشته است.

سرمایه گذاران صورت های درآمد را برای محاسبه نسبت های مالی و مقایسه همان شرکت در سال با سال و یا مقایسه یک شرکت با شرکت دیگر تجزیه و تحلیل می کنند.

صورت های درآمد دارای محدودیت های مشخص و نامشخصی است. آنها جزئیات مربوط به ساختار سرمایه یا جریان نقدی را شامل نمی شوند و اغلب به تخمین ها اعتماد می کنند.

صورت درآمد استاندارد شامل بسیاری از ارقام دیگر است که این ارزش اصلی را تشکیل می دهند:

  • درآمد یا فروش
  • هزینه کالاهای فروخته شده
  • سود ناخالص
  • هزینه ها
  • درآمد قبل از کسر مالیات
  • مالیات
  • سود خالص

برخی از این ارقام ساده و برخی پیچیده تر هستند. درآمد یا فروش کل مبلغ پولی است که گرفته می شود یا به عبارتی دیگر کل درآمد کسب شده است. هزینه کالای فروخته شده مبلغی است که از قبل برای خرید لوازم یا پرداخت کارگر پرداخت می شود یا به عبارت دیگر هزینه مستقیم آنچه برای تولید محصول برای فروش لازم است. سود ناخالص به میزان پول بدست آمده پس از پرداخت هزینه کالا گفته می شود. هزینه ها مبلغی است که برای اجرای کل عملیات هزینه می شود.

هزینه ها براساس نوع شرکت متفاوت خواهد بود ، اما ممکن است شامل مواردی مانند تبلیغات و بازاریابی ، هزینه های اداری ، هزینه بهره و استهلاک شود که هزینه دارایی ها (مانند املاک و مستغلات یا تجهیزات) باشد که با گذشت زمان گسترش می دهد.

بیشتر این ارقام به یکدیگر وابسته هستند و می توانند برای ارزیابی بسیاری از ویژگی های یک شرکت استفاده شوند. به عنوان مثال ، از درآمد می توانید هزینه کالا های فروخته شده را کم کنید و سود ناخالص را پیدا کنید. از سود ناخالص ، می توانید هزینه ها را کم کنید ، تا قبل از مالیات (EBT) به درآمد برسید. مقدار مالیات را از EBT کم کنید تا درآمد یا زیان خالص آشکار شود.

از این اعداد می توان به روش های مختلفی استفاده کرد تا بینشی در مورد سلامت مالی یک شرکت داشته باشید.

تجزیه و تحلیل صورت درآمد

سرمایه گذاران می توانند از تجزیه و تحلیل صورت سود و زیان برای محاسبه نسبت های مالی استفاده کنند که می تواند برای مقایسه یک شرکت در یک سال یا مقایسه یک شرکت با شرکت دیگر استفاده شود.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص حساب سود و زیان به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *