برندسازی قوی

برندسازی قوی

برندسازی قوی

مفهوم مدرن امروزی از نام تجاری بسیار فراتر از ایجاد راهی برای شناسایی محصول یا شرکت است. امروزه از نام تجاری تجاری برای ایجاد وابستگی احساسی به محصولات و شرکت ها استفاده می شود. از نظر دویل و استرن ویژگی خاص یک نام تجاری موفق این است که علاوه بر داشتن محصولی که نیازهای عملکردی مصرف کنندگان را برآورده می کند ، دارای ارزش های افزوده شده است که برخی از نیازهای روانی آنها را برآورده می کند. این ارزش های افزوده احساس اعتماد به نفس را در خود ایجاد می کند که مارک با کیفیت بالاتر یا مطلوب تر از محصولات مشابه رقبا است.

بنابراین ، یک نام تجاری موفق را می توان ترکیبی از یک محصول موثر، یک هویت متمایز و ارزش های افزوده دانست. از این نظر نام تجاری و آنچه نشان می دهد مهمترین دارایی برای بسیاری از شرکتها است و اساس مزیت رقابتی و سود است. با توجه به موارد ذکر شده ، اهمیت و مزایای داشتن یک نام تجاری قوی و به یاد ماندنی مشخص می شود. یک نام تجاری قوی نشان دهنده تمام ویژگی ها و جنبه های ملموس و نامحسوس یک محصول یا خدمات است. یک نام تجاری قوی مجموعه ای از احساسات و تصورات درباره کیفیت ، تصویر ، شیوه زندگی و وضعیت است. بنابراین ، مارک های قوی این تصور را در ذهن مشتری ایجاد می کنند که هیچ محصول یا خدمات دیگری در بازار وجود ندارد که برابر باشد. یک نام تجاری قوی وعده می دهد که ارزشی را ارائه می دهد که بر اساس آن مصرف کنندگان می توانند در مدت زمان طولانی ثابت بمانند.

حوزه برندینگ در 20 سال گذشته به عنوان اولویت اصلی مدیریت مطرح شده است. در واقع ، برندها یکی از ارزشمندترین دارایی های نامشهود درون یک شرکت هستند. نام تجاری شامل سالهای تبلیغات ، حسن نیت ، ارزیابی کیفیت ، تجربه محصول و سایر ویژگی های مفید بازار است که با محصول مرتبط است. مشتریان در همه جا به اسطوره ها و استعاره های تصویری پاسخ می دهند که به آنها کمک می کند هویت شخصی و ملی خود را در چارچوب فرهنگ جهانی و مزایای محصول تعریف کنند. مارک های قوی جهانی نقش مهمی در این فرایند ایفا می کنند. در واقع یکی از مقامات حدس می زند که مارک ها آنقدر ارزشمند هستند که شرکت ها به زودی بیانیه ارزش افزوده را در ترازنامه خود قرار می دهند تا شامل موارد نامشهود مانند ارزش مارک های خود شوند. مفهوم نام تجاری را می توان در بازاریابی محصول جستجو کرد ، جایی که نقش برند و مدیریت برند در درجه اول ایجاد تمایز و ترجیح برای یک محصول یا خدمات در ذهن مشتری بوده است.

برندسازی قوی

برندسازی قوی

برنامه استراتژی برند جهت و محدوده برند را در بلند مدت برای حفظ و ایجاد مزیت رقابتی پایدار نسبت به رقبا مشخص می کند. ون گلدر (2003) استدلال می کند که استراتژی برند با درک دقیق استراتژی کسب و کار شروع می شود تا از ثبات استراتژیک اطمینان حاصل شود. استراتژی شرکت و استراتژی نام تجاری باید به منظور ایجاد ارزش ذینفعان با یکدیگر همسو باشند. استراتژی برند بر اساس هسته برند ، ارزش های برندسازی قوی و ارتباطات برند با استفاده از عناصر اصلی به عنوان رسالت برند ، معمار برند ، موقعیت یابی نام تجاری ، پیشنهاد ارزش برند ، وعده برند و شخصیت برند است. استراتژی برند به خودی خود فرایندی است که طی آن یک شرکت مشخص می کند که عناصر مارک برای ایجاد پیشنهاد تجاری مناسب و امکان پذیر برای گروه هدف ضروری است. در نتیجه ، استراتژی برند باید شامل یک رویکرد جامع در سراسر سازمان باشد و نقش کارکنان را به عنوان سفیران نام تجاری در بر بگیرد.

در فرایند استراتژی عناصر نام تجاری ، معماری نام تجاری ، هویت نام تجاری و موقعیت یابی نام تجاری عملکرد مهمی را انجام می دهند. آکر یک مدل رهبری برند ایجاد کرده است که در آن مدیر برند نقش استراتژیک و چشم انداز را ایفا می کند. استراتژی برند باید با استراتژی کسب و کار ، چشم انداز و فرهنگ شرکت سازگار باشد. برای ساختن و تبدیل شدن به یک نام تجاری قوی چهار وظیفه را که سازمانها باید به آنها برسند ، مشخص می کند:

  1. ساختار و فرایند های سازمانی برای ایجاد یک سازمان تجاری موثر و کارآمد.
  2. معماری برند برای هدایت و توسعه جهت استراتژیک برند.
  3. هویت برند و موقعیت نام تجاری برای تمایز برند (ها) در بازارهای مناسب.
  4. برنامه های ایجاد برند برای برنامه ریزی ، ایجاد ، توسعه ، پیاده سازی ، اجرا و نظارت بر برنامه های موثر در ایجاد برند.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص برندسازی کسب و کار خود به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *