تأثیرات اعتبار بر تأمین مالی مشاغل کوچک

تأثیرات اعتبار بر تأمین مالی مشاغل کوچک

تأثیرات اعتبار بر تأمین مالی مشاغل کوچک

از دیرباز مشاغل کوچک در تمامی کشورها سهم مهمی در ایجاد شغل و اشتغال برای اقتصاد دارا بوده اند. نتایج گزارش از نهاد بین المللی اداره کسب و کار کوچک (SBA) گزارش داد که شرکت های کوچک که در غیر این صورت به عنوان کسب و کار های کوچک شناخته می شوند 50 درصد از کل مشاغل بخش خصوصی را شامل می شوند. کسب‌ و کار های کوچک همچنین بیش از 45 درصد از کل مشاغل خصوصی ایالات متحده را ایجاد کردند و سالانه 20 تا 50 درصد از مشاغل جدید خالص را در دهه گذشته ایجاد کردند.

یک مطالعه چهار ساله از 2004 تا 2008، نشان داده شد که مشاغل کوچک به شدت از محدودیت اعتباری رنج می برند. در میان مشارکت‌ های مختلف کسب‌ و کار های کوچک، ایجاد ایده‌ های جدید در بازار های موجود، اتخاذ تصمیم‌ های حیاتی در مورد مکان‌ های کسب‌وکار، و استفاده از بازارها و منابع نهادی بود. علاوه بر این، موفقیت نقش ترکیبی شرکت‌های کوچک و خرد به تحریک رشد اقتصادی و کاهش فقر در ایران کمک کرد. با این حال، مبارزه کسب و کارهای کوچک در به دست آوردن اعتبارات مورد نیاز برای دسترسی به وام ها با عملکرد، رشد و بقای آنها تداخل دارد.

اعتبارات و وام های مشاغل کوچک توسط بانک ها و سایر موسسات وام دهنده اداره می شود. با این حال، این مؤسسات مالی ممکن است اطلاعات نادرست را از طریق داده های مالی دست دوم در مورد مشتریان تجاری کوچک خود جمع آوری کرده باشند. به دلیل عدم شفافیت در جمع آوری اطلاعات، که منجر به سهمیه بندی اعتبار در بین مشاغل کوچک می شود، رابطه پرتنشی بین شرکت ها و بانک ها وجود دارد. مؤسسات مالی خرد (MFIs) نیز از تأیید وام در نتیجه جمع آوری اطلاعات نادرست رنج می برند. با این وجود، مطالعات در مورد اعتبار کسب و کار کوچک در تاکید بر مبارزه اعتباری کسب و کارهای کوچک گسترده تر شده است. بر این اساس، نظریه پیشگامانه استیگلیتز و وایس (1985) در مورد مسئولیت اجتماعی و نظریه حمایتی کرواس (2013) نشان داد که مسئولیت اجتماعی برای متقاضیان وام پرخطر بیشتر از متقاضیان کم خطر هزینه دارد.

هر دو مطالعه به این نتیجه رسیدند که مسئولیت اجتماعی به‌عنوان یک دستگاه غربالگری که با تحمیل هزینه‌ های فرصت بر متقاضیان کم‌ریسک با توجه به دریافت وام، وضعیت متقاضیان کم خطر را بهتر می‌کند، کار می‌کند. با این حال، جمع‌آوری اطلاعات معتبر در مورد اعتبار کسب‌ و کار کوچک دشوار است و ثابت می‌کند که مانعی در مبارزه‌ای است که مشاغل کوچک با آن مواجه می‌شوند. عرضه وام توسط وام دهندگان شامل هزینه هایی است که مستقیماً با حجم معاملات وام متفاوت است. وام دادن به مشاغل کوچک تأثیر اقتصادی بیشتری بر عملکرد بازار دارد. راب و رابینسون (2014) ادعا کردند که در بازاری با درصد سرانه بالاتر، کسب و کارهای کوچک به احتمال زیاد مشکلات ناشی از عدم تقارن اطلاعات را تجربه می کنند. وام های تضمین شده می تواند مسئولیت اجتماعی شرکت ها را بهبود بخشد و منجر به بهبود بازار مالی شود. با این وجود، بهبود در بازار مالی محلی به طور مثبت بر اقتصاد به طور کلی تأثیر می گذارد.

کشور ج.ا.ا طی 10 الی 20 سال گذشته افزایش وام های بانکی را تجربه کرده است که منبع اصلی تامین مالی کسب و کار برای شرکت های کوچک و متوسط ​ با توجه به ارزیابی های قبلی بانک ها بوده است. با این حال، به نظر می رسد ریسک پذیری متقاضیان وام و تصمیم برای اعطای (یا عدم اعطای وام) به شرکت های کوچک و متوسط با نرخ بهره تعدیل شده بر اساس ریسک، در مرکز توجه قرار می گیرد. شرکت ها به شدت به تامین مالی رسمی بدهی در حوزه های وام های بانکی مالک، وام های بانکی تجاری و خطوط اعتباری تجاری متکی هستند.

با این وجود، وام به خانوارها و شرکت‌های کوچک و متوسط، با حساسیت به ریسک سیستماتیک، با رفتار نامطلوب مواجه می‌شوند و باید وثیقه بیشتری به آنها بدهند. تفاوت های قابل توجهی بین وام گیرندگان با توجه به نیازهای وثیقه آنها وجود دارد. بانک ها همچنین می توانند SBB را از طریق روابط طولانی مدت تحت تأثیر قرار دهند.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص ثبت شرکت تجاری و دریافت وام به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *