شرکت با مسئولیت محدود LLC

شرکت با مسئولیت محدود LLC

شرکت با مسئولیت محدود ( LLC ) : مطالعه موجودیت در حال ظهور

شراکت ها به طور سنتی به عنوان اشکال سازمانی که صاحبان مشاغل می توانستند از بین آنها انتخاب کنند، خدمت می کردند. اخیراً، قوانین ایالتی شروع به شناسایی شکل جدیدی از سازمان های تجاری تحت عنوان شرکت با مسئولیت محدود (LLC) کرده است. شرکت با مسئولیت محدود اولین بار توسط قانون ایالتی در سال 1977 به رسمیت شناخته شد، شرکت با مسئولیت محدود یک سازمان ترکیبی است که مزایای مشارکت را با مزایای شرکت ترکیب می کند.

شرکت با مسئولیت محدود از بسیاری جهات قوانین حاکم بر هر دو نهاد را پل می کند. مانند شرکت های عادی، شرکت با مسئولیت محدود از سرمایه گذاران با مسئولیت محدود برابر با مقدار سرمایه گذاری آنها محافظت می کند. شرکت با مسئولیت محدود خود به عنوان یک نهاد با شخصیت حقوقی شناخته می شود که می تواند موضوع بدهی ها و دعاوی حقوقی باشد، بنابراین از سرمایه گذاران پشتیبان آن محافظت می کند. در عین حال، مانند شراکت، این سرمایه گذاران هستند، نه شرکت با مسئولیت محدود که مستقیماً مشمول مالیات می شوند، بنابراین از مالیات مضاعف اجتناب می شود. شرکت با مسئولیت محدود در ایالات متحده به عنوان یک شکل جایگزین برای انجام تجارت، علاقه دیرینه به یک سازمان غیرشرکتی را دوباره برانگیخته است که مسئولیت صاحبان آن را به سرمایه گذاری آنها در شرکت محدود ترغیب می کند.

در حالی که نهاد های مشابه با شرکت با مسئولیت محدود در چندین کشور اروپایی و آمریکای جنوبی وجود داشته است، قبل از سال 1990، تنها دو ایالت ایالات متحده قوانینی را وضع کرده بودند که اجازه ایجاد شرکت های شرکت با مسئولیت محدود را می داد. با این حال، اخیراً، تلاقی احکام مالیات بر درآمد مطلوب و تغییرات در ساختار مالیاتی، مؤسسات شرکت همراه با نگرانی های صاحبان مشاغل کوچک برای محدود کردن مسئولیت خود و تمایل قانونگذاران شرکت های با مسئولیت محدود را قابل دوام تر می کند. با در نظر گرفتن قوانین جدید و نیز جو رقابتی دنیای آینده جذابیت تجارت برای شرکت های با مسئولیت محدود بالاتر رفته است.

شرکت با مسئولیت محدود LLC

بحث در مورد ماهیت شرکت های شرکت با مسئولیت محدود در جلسات تهیه پیش نویس قانونی و جلسات کمیته اغلب سوالات کاملاً پیش بینی نشده ای را ایجاد کرده است. با این حال، برخی از تعمیم ها مناسب هستند. شرکت با مسئولیت محدود نهاد های غیرشرکتی هستند که تحت آنها نه مالکان (معروف به اعضا) و نه آنهایی که کسب و کار را مدیریت می کنند شخصاً مسئول تعهدات شرکت با مسئولیت محدود نیستند. در حالی که اساسنامه فعلی شرکت با مسئولیت محدود به دور از یکنواختی است، آنها به طور کلی بر اساس قانون با تغییراتی که از قوانین شرکت و شراکت تصویب شده و همچنین قانون مشارکت یکنواخت اقتباس شده فعالیت می کنند.

  • قانون مشارکت محدود یکنواخت (ULPA)،
  • قانون بازنگری شده یکنواخت مشارکت محدود (RULPA)،
  • قانون شرکت تجاری نمونه (MBCA)
  • قانون شرکت تجاری مدل تجدید نظر شده (RMBCA).

در نتیجه ماهیت زمانی شرکت‌های مسئولیت محدود، محدودیت‌ های انتقال منافع مالکیت و امکان مدیریت مستقیم توسط مالکان و نیز محدودیت های قانونی و درگیری های قانونی اخذ وام از مشکلات فعلی شرکت های با مسئولیت محدود در کشور می باشند. یک شرکت با مسئولیت محدود کم سود، یک نهاد پویا است که به طور قانونی چنین ویژگی های رقابتی را به عنوان هدف اجتماعی و تولید سود ترکیب می کند. اگرچه همه کشورها قوانینی ندارند که اجازه ایجاد شرکت های مسئولیت محدود را می‌دهد، این نهاد ثابت کرده است که بسیار محبوب هستند (به ویژه در عرصه‌ های غیرانتفاعی و شرکت‌ های اجتماعی).

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اصفهان و سایر استان ها به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *