تأثیر نرم افزار حسابداری بر عملکرد تجاری

تأثیر نرم افزار حسابداری بر عملکرد تجاری

تأثیر نرم افزار حسابداری بر عملکرد تجاری

جهانی شدن روزافزون اقتصاد ، شرکت‌ ها را در سراسر جهان به رقابت در بازار جهانی وا داشت که منجر به ظهور مجموعه جدیدی از چالش‌ های حسابداری مانند ارز های متعدد و پیروی از انبوهی از قوانین حسابداری و مالیاتی شد. از این رو، بسته‌ های نرم‌ افزار حسابداری پیچیده‌ تر که برای مدیریت مسائل پیچیده حسابداری بین‌المللی مناسب هستند، به طور فزاینده‌ای نیاز دارند. اما پیشرفت فوق العاده فناوری گزینه های استفاده از اطلاعات حسابداری را از نقطه نظر استراتژیک ارائه کرده است. پذیرش نرم‌افزار حسابداری عامل کلیدی در تعیین بقا و موفقیت یک سازمان است زیرا شرکت‌ها برای مقابله با مقیاس بالاتری از عدم قطعیت‌ ها در بازار رقابتی به اطلاعات بیشتری نیاز دارند، چه مالی و چه غیر مالی.

با توجه به نیاز های اطلاعاتی آنها در این عصر اقتصاد جهانی بهبود یابد. از این رو، هدف این مقاله پژوهشی، تأثیر ویژگی نرم افزار حسابداری (کارایی، قابلیت اطمینان، سهولت استفاده، کیفیت و دقت داده ها) بر عملکرد شرکت است. نتایج این مقاله به توسعه‌ دهندگان نرم‌ افزار کمک می‌کند تا نرم‌ افزار جدیدی را که متناسب با نیاز کاربر است و همچنین شرکت‌ ها را در دستیابی به نرم‌افزار حسابداری مناسب به نفع خود بیاورند.

سیستم حسابداری مجموعه‌ ای سازمان‌ یافته از اسناد، سوابق، گزارش‌ ها و رویه‌ها برای تهیه و تحویل به موقع داده‌ های مالی دقیق برای اهداف تصمیم‌گیری اقتصادی است. سیستم حسابداری رایانه‌ای، تمام فرآیندهای تجاری را به‌صورت مقرون‌ به‌ صرفه و به‌ راحتی یکپارچه می‌کند، ساده‌ سازی و روان‌ سازی می‌کند و کمک می کند شرکت ها تصویر واقعی سرمایه گذاری های تجاری را به ذینفعان منعکس کنند. این روش دفترداری با کاهش قیمت رایانه ها و برنامه های حسابداری رایج شده است.

کارایی و عملکرد تجاری: کارایی در زمینه کسب و کار به توانایی شرکت در به حداکثر رساندن ارزش شرکت با استفاده از کمترین ورودی ها برای دستیابی به خروجی های بالاتر اشاره دارد. بهره وری باعث افزایش سودآوری شرکت ها می شود.

قابلیت اطمینان و عملکرد تجاری: مطالعات نشان داد که بین قابلیت اطمینان سیستم و رضایت تصمیم‌گیری در محیط تجارت الکترونیکی رابطه معناداری وجود دارد. سیستم نرم افزار حسابداری زمانی قابل اعتماد است که تحویل به موقع و با عملکردی اطلاعات بدون خطا منجر به تصمیم گیری به موقع و کارآمد موسسه حسابداری اصفهان شود که به نوبه خود منجر به کارایی بهتر داخلی سازمان می شود.

سهولت استفاده و عملکرد تجاری: کاربر به دلیل سهولت استفاده از سیستم راضی خواهد بود. تعداد کمی از مطالعات ارتباط معنی داری بین سهولت استفاده درک شده و عملکرد را شناسایی می کنند.

کیفیت داده ها و عملکرد تجاری: خروجی سیستم اطلاعات حسابداری تا حد زیادی به کیفیت داده ها بستگی دارد، زیرا کیفیت ضعیف داده ها منجر به زباله در زباله می شود. مطالعات علمی بیشتر در مورد کیفیت داده های یافت شده و عملکرد سیستم اطلاعات حسابداری به شدت مرتبط هستند. کیفیت داده ها به شدت و به طور مثبت بر ادراک حسابرسان داخلی شرکت تأثیر می گذارد.

دقت و عملکرد تجاری: اطلاعات زمانی دقیق و معتبر هستند که حاوی خطاهای قابل توجهی نباشند، مغرضانه نباشند و کاربران می توانند اعتماد کنند که به طور دقیق آنچه را که تعیین کرده است یا آنچه را که انتظار دارند نشان می دهد. با کمک نرم افزار، حسابداران تمایل دارند تا دقت کلی سوابق خود را بهبود بخشند و در نتیجه خطای انسانی را حذف یا کاهش دهند. دقت داده‌های مالی، محرک سازگاری و کارایی در کل سازمان است که عملکرد شرکت و دستیابی به اهداف کلیدی تجاری را از نظر عملیاتی و مالی افزایش می‌دهد.

تأثیر نرم افزار حسابداری بر عملکرد تجاری

در نتیجه سیستم‌ های نرم‌افزاری حسابداری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و ارزش زیادی برای کسب‌ وکارها، سازمان‌ها و اقتصاد دارند. جریان اطلاعات دقیق و قابل اعتماد برای رشد اقتصاد بسیار حیاتی است. مدیریت عملکرد نقش کلیدی در بهبود ارزش کلی یک سازمان دارد. تحقیقات قبلی نشان داده است که پذیرش سیستم اطلاعات حسابداری عملکرد، سودآوری و کارایی شرکت را افزایش می دهد.

این مطالعه نشان داد که بین ویژگی نرم افزار حسابداری و عملکرد تجاری رابطه قوی وجود دارد که به این معنی است که دسترسی به اطلاعات حسابداری دقیق منجر به اثربخشی سازمانی می شود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که نرم افزار حسابداری بر عملکرد تجاری شرکت ها در مالزی تأثیر دارد.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص حسابداری دقیق و نرم افزار حسابداری به پیج شرکت حسابداری اصفهان به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *