تعریف بازاریابی

تعریف بازاریابی

بازاریابی چگونه حرفه ای است؟

در تعریف بازاریابی باید گفت که، علم ارتباط با افراد در جامعه ی هدف است. این فعالیت مربوط به کسب و کار و مدیریت بازرگانی است. در بازار اصولی برای فروش موفق وجود دارد اصل اول ارتباط صحیح و دومین اصل مداومت در این ارتباط است. نحوه ی معرفی یک محصول و جلب اعتماد مشتری نیاز به تخصص و آموزش دارد زیرا به دلیل تعدد محصولات در بعضی از موارد به کار بردن روش های غیر اصولی و غیر حرفه ای برای فروش بیشتر، که آن هم فقط در کوتاه مدت امکان پذیر است باعث کاهش اعتماد افراد و به نوعی مزاحم تلقی کردن فردی می شود که قصد معرفی محصول و فروش آن را دارد. بنابراین با تغییر رویکرد فروش و بازاریابی و به کاربردن روش های علمی می توان به اعتمادسازی دوباره در جامعه و عرضه بیشتر محصولات کمک شایانی کرد.

بازاریابی از چه زمانی آغاز شد؟

خرید و فروش محصولات سابقه ای به قدمت تاریخ دارد. از زمانی که مبادلات به صورت کالا به کالا انجام می گرفت تا ضرب سکه و چاپ پول کاغذی و معاملات در بازارها، مهمترین نیاز افراد برای عرضه محصولات ارائه ی تعریفی ترغیب کننده از آن محصول به مخاطب بوده است. با شکل گیری انقلاب صنعتی و تولید انبوه کالا به تدریج ساخت کالا های مورد نیاز افراد به صورت صنایع دستی پایان گرفت زیرا تولید کالاها به صورت انبوه باعث ارزان تمام شدن قیمت نهایی کالا می شد و مردم را ترغیب می کرد به جای ساخت یک کالا که هزینه و زحمت زیادی داشت همان کالا را با کیفیت و قیمت بهتری از کارخانه ها بخرند. در نتیجه افزایش خرید و فروش باعث شگل گیری نیاز به کارگیری شیوه هایی برای تبلیغات و فروش بود.

تعریف بازاریابی

تعریف بازاریابی

بازاریابی سنتی چگونه است؟

پیش از همه گیری استفاده از اینترنت بازاریابی به روش های سنتی انجام می گرفت. بازاریاب برای فروش محصولات خود به دیدار حضوری با افراد و گاهی سفر به مناطق مختلف می پرداخت و با ارائه ی نمونه محصول برای فروش آن اقدام می کرد. تبلیغ این محصولات نیز از طریق مرسولات پستی به دست خریدار می رسید و یا آگهی هایی در روزنامه های کثیرالانتشار و بعد ها تلویزیون به صورت تیزر های پخش می شد و شماره های تماس با فروشنده و راه های ارتباطی با او را در اختیار مشتری قرار می داد. با گذشت زمان این نوع بازاریابی به طور کامل از بین نرفته است و هنوز هم برای عرضه محصول و خدمات به افرادی خاص مانند سالمندانی که توانایی استفاده از اینترنت را ندارند و یا خدماتی که نیاز به قانع کردن مشتری وجود دارد از این روش استفاده می کنند. البته این نوع بازاریابی مشکلات مربوط به خود را دارد و ممکن است باعث صرف هزینه و زمان بیشتری برای افراد بشود از جمله این مشکلات نیاز به استخدام تعداد زیادی بازاریاب برای عرضه محصول به افراد مختلف است و برای صرف هزینه کمتر افراد غیر حرفه ای و بدون مهارت لازم، به کار گرفته می شوند که نه تنها کمک زیادی به فروش محصول نمی کنند بلکه باعث ضربه زدن به برند و خدمات و بد نام کردن آن نیز می شوند. صرف وقت زیاد در دنیایی که به سرعت در حال صرفه جویی در وقت و شتاب در انجام کار هاست بازاریابی سنتی را به کاری فرسایشی بدل کرده است و برخلاف نیاز جامعه ی امروز اتفاق می افتد.

بازاریابی مدرن به چه معناست؟

با پیشرفت فناوری و گسترش استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی نیاز به شکل گیری نوع جدیدی از بازاریابی با عنوان بازاریابی مدرن به خوبی احساس شد. به این نوع بازاریابی دیجیتال مارکتینگ هم می گویند. زیرا بازاریابی دیجیتالی مهمترین قسمت بازاریابی مدرن است. راه اندازی سایت و استفاده از شبکه های اجتماعی که کاربرد فراوانی دارند مانند اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره کمک شایانی به ارائه محصول به افراد زیادی می کنند. از نظر شرکت حسابرسی اصفهان، صرف هزینه در این نوع بازاریابی به شیوه ای هدفمند و بازدهی مناسب انجام می گیرد. در این نوع بازاریابی به اصطلاح آنلاین باعث می شود صاحبان مشاغل به سهولت نسبت به تعداد بازدیدکنندگان از محصولاتشان و نظرات مشتری ها درباره ی محصول آگاهی پیدا کنند و برای افزایش کیفیت آن تلاش کنند. بازاریابی مدرن نیاز به تخصص بیشتری دارد زیرا استفاده از اینترنت به شکل فراگیرتری اتفاق می افتد. اغلب افراد با گذراندن دوره جامع بازاریابی و فروش به این مهارت ها دست پیدا می کنند.

تعریف بازاریابی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *