تأثیر فناوری اطلاعات

تأثیر فناوری اطلاعات و کیفیت اطلاعات حسابداری بر کاربران نرم افزار حسابداری

تأثیر فناوری اطلاعات، کیفیت اطلاعات حسابداری و درک دانشجویان بر کاربران نرم افزار حسابداری

توسعه عصر اطلاعات بر همه ابعاد نظام اقتصادی تأثیر می گذارد که یکی از آنها حسابداری است. در حال حاضر، نقش اطلاعات حسابداری را می توان با نرم افزار توسعه یافته توسط حسابداران برای تسهیل کلیه فرآیند های گزارشگری مالی به منظور تصمیم گیری بر اساس اطلاعات ارائه شده، واسطه کرد.

فناوری مورد استفاده در سیستم های اطلاعات حسابداری در شرکت حسابداری اصفهان می تواند فناوری رایانه، فناوری ارتباطات و هر فناوری مورد استفاده که بتواند اطلاعات و ارزش افزوده ای را برای سازمان ارائه دهد باشد. برای برآوردن دقیق افزایش تقاضا برای اطلاعات، نرم افزار حسابداری به عنوان فناوری اطلاعات در دنیا شناخته می شود. با غلبه بر نقاط ضعف در اندازه گیری برای بهتر شدن، می توان رضایت کاربر را با اندازه گیری سود یا موفقیت نرم افزار مورد استفاده سنجید.

تغییرات ناشی از پیشرفت های فناوری، دنیای آموزش را تشویق می کند. دانشگاه های دنیا دانش نرم افزاری را به خصوص در برنامه های تحصیلی حسابداری در دوره های حسابداری کامپیوتری آموزش داده اند. انواع نرم افزار های حسابداری موجود در اندونزی بسیار متنوع هستند و برخی از آنها به طور گسترده در دانشگاه هایی مانند Mind Your Own Business (MYOB)، Krishand، Accurate Accounting، iTBrain Indonesia، Easy Accounting System (EAS)، حسابداری Omega و Microsoft Office استفاده شده است.

حسابداری اکسپرس آژانس‌ های آموزش عالی به‌عنوان مؤسسه‌ای برای ارائه خدمات به جامعه و سیستمی که برای انطباق با مؤسسه مربوطه ایجاد می‌کنند، مطابق با تئوری احتمالی هستند که هیچ مدل یا سیستمی را پذیرفته نیست، زیرا به عوامل مرتبط با آن بستگی دارد. آموزش حسابداری کامپیوتری نه تنها تئوری است، بلکه با استفاده از تصاویر و موارد به دست آمده از ماژول های کامپیوتری انجام می شود.

سیستم اطلاعاتی مجموعه‌ای از اجزای مرتبط با هم است که داده‌ها و اطلاعات را جمع‌آوری، دستکاری، ذخیره و منتشر می‌کند و مکانیزم بازخوردی برای دستیابی به یک هدف فراهم می‌کند که شامل مجموعه‌ای یکپارچه از رایانه و ترکیبی سازمان‌یافته از مغز، سخت‌افزار، نرم‌افزار، ارتباطات شبکه، پایگاه داده است. این سیستم سیاست ها و رویه هایی که ذخیره، بازیابی و اصلاح می کنند. کیفیت اطلاعات منعکس کننده خروجی تولید شده توسط سیستم اطلاعاتی مورد استفاده است. بر اساس موسسه حسابداران بین المللی، ویژگی های کیفی اطلاعات در صورت های مالی به شرح زیر است:

  1. قابلیت درک
  2. مرتبط بودن
  3. قابل اعتماد بودن
  4. قابل مقایسه بودن.

کیفیت سیستم اطلاعات حسابداری باعث بهبود کیفیت و شکاف بین اطلاعات و اتفاقات واقعی می شود. مسائل مربوط به این موضوع بسیار مهم است زیرا زمانی که سیستم اطلاعات حسابداری خوب است تصمیم گیری را آسان تر می کند. نقش فناوری اطلاعات در توسعه علم حسابداری در هر دوره متفاوت است. با این حال، در عصر حاضر، استفاده از فناوری اطلاعات برای به دست آوردن کیفیت اطلاعات به موقع و دقیق بسیار رایج است.

پیشرفت و بکارگیری فناوری اطلاعات، فرصت سیستم های اطلاعات حسابداری را برای نیاز های کاربران، به ویژه هزینه های مقرون به صرفه در هنگام جمع آوری داده ها، قرار دادن داده ها، پردازش داده ها و تولید خروجی اطلاعات مفید و دسترسی آسان و به طور گسترده فراهم می کند. کیفیت سیستم نتیجه خروجی تولید شده از خود سیستم است. زمانی که کاربران نرم افزار حسابداری نسبت به کیفیت سیستم و سهولت استفاده از آن اطمینان داشته باشند، مزایا و عملکرد را بهبود می بخشد. و اگر دقیق تر، به موقع و دارای واقعیت خوبی باشد، قبر باعث افزایش اعتماد کاربران سیستم می شود.

تأثیر فناوری اطلاعات

بر اساس توضیحات قبلی، این پژوهش این فرضیه را مطرح می کند که بر اساس کیفیت اطلاعات آسان، دقیق و مرتبط، کاربران از مفید بودن نرم افزار مورد استفاده خود رضایت بیشتری خواهند داشت. درک حسابداری فرآیندی است برای درک یا درک دانش حسابداری و کشف با استفاده از مقادیر موضوعات مرتبط با حسابداری. شایستگی اصلی دانش و توانایی انجام فعالیت های خاص است. شایستگی اصلی معمولاً شامل ترکیبی از تجربیات فنی و مهارت های استفاده از نرم افزار است. ثابت شده است که شایستگی ویژگی های شخصی را تشویق می کند که عملکرد است و ارتباطی بین رفتار معین و به دست آوردن موفقیت ایجاد می کند.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص تأثیر فناوری اطلاعات، کیفیت اطلاعات حسابداری و درک دانشجویان بر کاربران نرم افزار حسابداری به پیج آموزشگاه حسابداری اصفهان به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *