توليد و تكثير اکاليپتوس مقاوم به شوری

توليد و تكثير اکاليپتوس مقاوم به شوری

توليد و تكثير اکاليپتوس مقاوم به شوری جهت مصارف صنعتي

اکالیپتوس تیره ای است از بیش از هفتصد گونه درخت گلدار ، بوته یا ملاقه از خانواده گل های گل مینا ، Myrtaceae. به همراه چندین جنس دیگر در قبیله Eucalypteae ، از جمله Corymbia  است که آنها معمولاً به عنوان اوکالیپت شناخته می شوند. گیاهان در تیره اکالیپتوس دارای پوستی صاف ، الیافی ، سفت یا رشته ای ، دارای برگهایی با غدد روغنی و کاسبرگ و گلبرگهایی هستند که با هم ترکیب می شوند تا “درپوش” یا لکه بر روی پرندگان ایجاد شود. این میوه یک کپسول چوبی است که معمولاً از آن به عنوان “گنه” یاد می شود. اکثر گونه های اکالیپتوس بومی استرالیا هستند و هر ایالت و سرزمین گونه های نمایندگی دارد. حدود سه چهارم جنگل های استرالیا جنگل های اوکالیپت هستند.

آتش سوزی از ویژگی های چشم انداز استرالیا است و بسیاری از گونه های اکالیپتس با آتش سازگار شده اند و پس از آتش سوزی دوباره جوانه می زنند و یا دانه هایی دارند که از آتش جان سالم به در می برند. تعداد کمی از گونه ها بومی جزایر شمال استرالیا هستند و تعداد کمتری نیز فقط در خارج از قاره یافت می شوند. اوکالیپتها در مزارع در بسیاری از کشورهای دیگر رشد کرده اند زیرا رشد سریعی دارند و از الوارهای با ارزشی برخوردارند و یا می توانند برای چوب خاك ، تولید عسل یا روغنهای اساسی مورد استفاده قرار گیرند. اما در برخی از کشورها استفاده از آنها حذف شده اند زیرا بسیار قابل اشتعال هستند. مقاومت در برابر شوری در دوازده گونه اکالیپتوس برای استفاده بالقوه آنها برای احیای زمین های تحت تأثیر نمک در استرالیای غربی ارزیابی شد. بهترین بقا ، سلامتی و رشد گونه ها در شوری زیاد خاک توسط اوکالیپتوس اکوسیدنتالیس اندل صورت پذیرفت. این گونه در برابر ECe (هدایت الكتریكی عصاره اشباع شده خاک) در مقادیر بیشتر از 3000 mS m-1 مقاومت نشان داد.

گزارش جدید ، “صنعت جهانی محصولات چوبی اکالیپتوس” ، توصیف می کند که چگونه این چوب از نوع سخت با رشد سریع از طریق جایگزینی چوب های سخت با ارزش تر ، به ویژه گونه های چوب سخت گرمسیری ، بر بازارهای بین المللی تأثیر می گذارد. مدیریت جنگل جنس اکالیپتوس ، که شامل بیش از 500 گونه است ، تا کنون بیشترین کاشت سخت چوب با رشد سریع در جهان است. فقط گونه های نسبتاً کمی خارج از استرالیا کاشته شده اند ، اما امروزه مساحت کل مزارع اکالیپتوس بین 16 تا 19 میلیون هکتار (40-47 میلیون هکتار) تخمین زده شده است. در حالی که اکثریت قریب به اتفاق این منابع برای تولید چوب خمیر یا چوب سوخت مدیریت شده است ، تعدادی از شرکت ها ، از جمله برخی از شرکت های بزرگ چند ملیتی ، تمرکز خود را تغییر می دهند. این شرکت ها به جای هدف قرار دادن چوب خمیر چوب ، چرخش ها را گسترش داده و رژیم های تهاجمی از جمله ریز کردن و هرس زودرس را دنبال می کنند تا اره های با ارزش بالاتر با حداکثر مقدار چوب شفاف تولید کنند.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص دانلود طرح توجیهی توليد و تكثير اکاليپتوس مقاوم به شوری جهت مصارف صنعتي به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *