دریافت وام مشاغل

دریافت وام مشاغل

دریافت وام مشاغل

اصطلاح وام به نوعی وسیله نقلیه اعتباری گفته می شود که در آن مبلغی در ازای بازپرداخت آتی ارزش پول دریافتی یا مبلغ اصلی به طرف دیگر وام داده می شود. در بسیاری از موارد ، وام دهنده همچنین سود و یا هزینه های مالی را به ارزش اصلی اضافه می کند که وام گیرنده باید علاوه بر مانده اصل ، آن را بازپرداخت کند. وام ها ممکن است برای یک مبلغ مشخص ، یکبار مصرف باشد ، یا ممکن است به عنوان یک خط اعتبار پایان باز تا سقف مشخص در دسترس باشد. وام ها به اشکال مختلفی از جمله وام های تضمین شده ، بدون ضمانت ، تجاری و شخصی ارائه می شوند.

روش های کلیدی

  1. وام زمانی است که در ازای بازپرداخت مبلغ اصلی وام، سود به طرف دیگری داده شود.
  2. شرایط وام قبل از هرگونه وجه توسط هر یک از طرفین توافق می شود.
  3. وام ممکن است با وثیقه ای مانند رهن تأمین شود یا مانند کارت اعتباری بدون وثیقه باشد.
  4. وام ها خطی یا چرخشی می توانند هزینه شوند، بازپرداخت شوند و نیز دوباره هزینه شوند ، در حالی که وام های مدت دار وام های با نرخ ثابت هستند.

درک وام ها

وام نوعی بدهی است که شخص یا نهاد دیگری متحمل آن می شود. وام دهنده معمولاً یک شرکت ، موسسه مالی یا دولت – مبلغی را به وام گیرنده می دهد. در عوض ، وام گیرنده با یک سری شرایط خاص از جمله هرگونه هزینه مالی ، سود ، تاریخ بازپرداخت و سایر شرایط موافقت می کند. در برخی موارد ، وام دهنده برای تأمین وام و اطمینان از بازپرداخت نیاز به وثیقه دارد. وام ها همچنین ممکن است به شکل اوراق قرضه و گواهی سپرده (CD) باشد.

وقتی کسی به پول احتیاج دارد ، از بانک ، شرکت ، دولت یا نهاد دیگری درخواست وام می کند. وام گیرنده ممکن است ملزم به ارائه جزئیات خاصی مانند دلیل وام ، سابقه مالی وی ، شماره تأمین اجتماعی و سایر اطلاعات شود. وام دهنده اطلاعاتی از جمله نسبت بدهی به درآمد (DTI) شخص را بررسی می کند تا ببیند آیا وام را می توان پس دهد یا نه؟ بر اساس اعتبار متقاضی ، وام دهنده درخواست را رد می کند یا تأیید می کند. وام دهنده باید در صورت رد درخواست وام دلیل بیاورد. در صورت تأیید درخواست ، هر دو طرف قراردادی را امضا می کنند که جزئیات توافق نامه را مشخص می کند. وام دهنده عواید وام را پیش می برد و پس از آن وام گیرنده باید مبلغ را با احتساب هرگونه هزینه اضافی مانند سود بازپرداخت کند.

شرایط وام توسط هر یک از طرفین توافق می شود قبل از اینکه هرگونه پول یا ملکی تغییر دست دهد یا پرداخت شود. اگر وام دهنده به وثیقه نیاز دارد ، وام دهنده این موضوع را در اسناد وام بیان می کند. اکثر وام ها همچنین مقرراتی در مورد حداکثر میزان سود و همچنین سایر میثاق ها از جمله مدت زمان قبل از بازپرداخت لازم دارند.

وام ها به دلایلی از جمله خرید عمده ، سرمایه گذاری ، نوسازی ، ادغام بدهی و مشاغل تجاری پیشرفته است. وام ها همچنین به شرکت های موجود کمک می کنند تا فعالیت خود را گسترش دهند. وام ها امکان رشد در کل عرضه پول در یک اقتصاد را فراهم می کنند و با وام دادن به مشاغل جدید رقابت را باز می کنند. سود و کارمزد وام ها منبع اصلی درآمد بسیاری از بانک ها و همچنین برخی خرده فروشان از طریق استفاده از تسهیلات اعتباری و کارت های اعتباری است.

نرخ بهره تأثیر بسزایی در وام ها و هزینه نهایی برای وام گیرنده دارد. وام هایی که نرخ بهره بالاتری دارند ، نسبت به وام هایی که نرخ بهره کمتری دارند ، پرداخت ماهانه بیشتری دارند یا مدت زمان بیشتری می بایست پرداخت شوند.

نرخ بهره بالاتر با پرداخت ماهانه بیشتر همراه است ، به این معنی که بازده آنها نسبت به وام هایی با نرخ پایین تر طولانی تر است. نرخ سود وام ها را می توان با سود ساده یا مرکب تعیین کرد. سود ساده سود وام اصلی است. بانک ها تقریباً هرگز از وام گیرندگان سود ساده دریافت نمی کنند. سود مرکب سود بهره ای است و به این معنی است که پول بیشتری در سود باید توسط وام گیرنده پرداخت شود. سود فقط به اصل پول اعمال نمی شود بلکه سود انباشته دوره های قبلی نیز اعمال می شود. وام ها به اشکال مختلف وجود دارد. تعدادی از عوامل وجود دارد که می تواند هزینه های مرتبط با آنها را به همراه شرایط قرارداد آنها از یکدیگر متمایز کند. وام ها می توانند وثیقه یا بدون وثیقه داشته باشند. وام ها و وام های خودرو وام های با وثیقه هستند ، زیرا هر دو با وثیقه پشتوانه و یا تأمین می شوند. در این موارد ، وثیقه دارایی است که وام برای آن گرفته می شود ، بنابراین وثیقه وام مسکن خانه است ، در حالی که وسیله نقلیه وام خودرو را تأمین می کند. در صورت لزوم وام گیرندگان ممکن است ملزم به ارائه وثیقه های دیگر برای انواع دیگر وام های تضمینی شوند.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص دریافت وام مشاغل و نیز طرح توجیهی و بیزینس پلن یه پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *