رابطه حسابداری و مالیات

رابطه حسابداری و مالیات

رابطه حسابداری و مالیات

یک بعد مهم مدیریت پیامد های مالی و یک جنبه پیامد های مالیاتی تصمیمات تجاری است. ممکن است برای همه کسانی که در حال تحقیق و مطالعه مدیریت هستند ، به طور کامل درک نشود که ممکن است حسابها برای اهداف مالیات تغییر کنند و این می تواند در سود آورترین روش برای اداره تجارت تأثیر داشته باشد. اهداف و الزامات اصول حسابداری تجاری و مالیات همیشه اینطور نیست همان حسابداری شامل تهیه اطلاعات برای اهداف کنترل و تصمیم گیری است و ممکن است نیاز به تفسیر و همچنین ثبت اطلاعات واقعی داشته باشد. هدف اصلی مالیات معمولاً افزایش درآمد است اما از آن به عنوان ابزار سیاست اقتصادی و اجتماعی دولت نیز استفاده می شود.

برای اینکه یک سیستم مالیاتی بتواند با موفقیت در چارچوب قانون عمل کند ، به درجه ای از اطمینان نیاز دارد که ممکن است همیشه برای حسابداری تجاری مناسب نباشد. در ادامه ممکن است روش های جایگزینی برای تهیه حسابها وجود داشته باشد که از استاندارد های حسابداری به همان اندازه قابل قبول هستند ، اما انتخاب آنها ممکن است تحت تأثیر پیامد های مالیات به نحوی نامناسب باشد.

در نگاه اول ، ممکن است تصور شود که محاسبه متغیر هایی مانند درآمد ، هزینه و سود باید برای اهداف حسابداری تجاری و مالیات یکسان باشد. اغلب این درست است ، اما شرایطی وجود دارد که در آن ارقام مختلف مناسب است. البته نکته اساسی این است که حسابداری و مالیات به دلایل مختلف وجود دارد. یک دیدگاه واضح از سوی ایالات متحده این بود که: “حسابداری مالی و حسابداری مالیاتی یکسان نیستند. آنها اهداف متفاوتی دارند ، تابع قوانین متفاوتی هستند و نتایج متفاوتی را ارائه می دهند. دلایل متعددی وجود دارد که چرا قوانین و شیوه های گزارشگری مالی همیشه برای تعیین بدهی مالیاتی نهایی مناسب نیستند. اینها شامل اهداف حسابداری و مالیات ، مشکلات در تعریف مفاهیم اقتصادی و اثربخشی اداری است.

رابطه بین حسابداری و مالیات پیچیده تر از آن چیزی است که در ابتدا به نظر می رسید. به طور کلی دلایل محکمی برای اصول حسابداری وجود دارد که مبنای محاسبه بدهی مالیاتی را تشکیل می دهند و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد در انگلستان برای اهداف مالیات به اتکای بیشتر به حساب های تجاری پرداخته شده است. با این حال ، دلایلی نیز وجود دارد که باعث می شود قوانین مالیاتی و عملکرد در برخی موارد متفاوت باشد. گاهی اوقات هیچ قانون مطلق وجود ندارد بستگی به شرایط دارد. گاهی اوقات یک رویکرد در کشوری بهترین است اما در کشوری دیگر بعنوان یک نقطه ضعف مطرح می گردد.

ممکن است تجزیه و تحلیل اصول و سیاست های مالیاتی هنوز به اندازه کافی پیچیده نباشد تا درک کاملی از روش هایی که سیستم های مالیاتی می توانند با موفقیت به اهداف خود برسند ارائه دهد. این موضوع در مورد موضوع حاضر نیز صادق است. واضح است که با تحولات مستمر در حسابداری و مالیات ، رابطه بین این دو به طور نامحدود ثابت نمی شود. جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص رابطه حسابداری و مالیات به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *