حسابداری مالیات بر درآمد

حسابداری مالیات بر درآمد

حسابداری مالیات بر درآمد

همه کسانی که در تصمیم گیری یک سازمان تجاری هستند و مقامات مالیاتی علاقه مند به حسابداری و اطلاعاتی هستند که ارائه می دهد مسئول مستقیم در درآمد و حسابداری هستند. بنابراین ، بسیار مهم است که اطلاعات عناصر مندرج در صورت های مالی دقیق، منسجم و مستند در مقررات قانونی باشد. بدون چنین اطلاعاتی یا با اطلاعات ناقص، تصمیم گیری آنها نادرست و بی اثر خواهد بود. این دقیقاً موضوعی است که در این مقاله با بررسی میزان دانش و اجرای مقررات قانونی توسط متخصصان در هنگام تهیه صورت های مالی مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین می توانید مقاله حسابداری مالیاتی چیست را نیز مطالعه نمایید.

بنابراین ، هدف این مقاله بدست آوردن اطلاعاتی در مورد وضعیت فعلی سازمان های تجاری است ، آیا آنها جهت اعمال دقیق مقررات حسابداری و مالی جهت نشان دادن فعالیت های اقتصادی خود در صورت های مالی متمرکز شده اند. برای دستیابی به هدف تحقیق ، اهداف تحقیق مانند: آگاهی از الزامات نظارتی در مورد گزارش مالی و همچنین تحقیقات تجربی بر اساس نگرش ها و اظهارات متخصصان در مورد استفاده از قوانین حسابداری و مالی در هنگام تهیه صورت های مالی ، تعیین شد.

موضوع گزارشگری مالی و رابطه بین این دو حوزه گزارشگری همیشه وجود داشته و در طول زمان پیوسته توسعه یافته است. این به این دلیل است که قوانین حسابداری همیشه با قوانین مالی یکسان نیست. به همین دلیل است که این رابطه همواره مورد هدف پژوهشگران مختلف بوده و هست. موضوع اصلی این مقاله این است که این رابطه بسیار پیچیده تر از آن است که به نظر می رسد و هر دو حوزه تحت تأثیر تغییرات مداوم به دلیل تغییر زمان هستند. اگرچه قوانین مالیاتی اولیه ، در اصل ، تقسیم بین حسابداری مالی را مجاز می دانستند ، اما شرکت ها به دنبال تقریب سیاست های خود در مورد قوانین مالی تا تجدید نظر در قوانین مربوطه بودند.

رابطه بین حسابداری و مالیات در موسسات حسابداری اصفهان به عنوان یک عنصر بسیار مهم در سطح گزارشگری مالی شناخته می شود. سازمان های تجاری در کشورها تحت چارچوب قانونی به عنوان واحد های تجاری تعریف شده اند و در مورد حسابداری ، گزارشگری مالی و حسابرسی ملزم به تهیه صورت های مالی مطابق با استاندارد های بین المللی حسابداری هستند. این چارچوب قانونی یک چارچوب مفهومی ارائه می دهد که سیستم حسابداری و گزارشگری مالی را برای همه عناصر مندرج در صورت های مالی تنظیم می کند.

الزامات قانونی مربوط به تهیه صورت های مالی و حسابرسی سازمان های تجاری از نظر اندازه آنها تعیین می شود. الزامات قانونی گزارش مالی از مودیان مالیاتی می خواهد که دفاتر و سوابق خود را مطابق با قوانین مالیاتی و دستورالعمل های اداری مربوطه نگهداری کنند. جهت گیری سازمان های تجاری طبق مقررات حسابداری هنگام تهیه صورت های مالی یک شاخص مثبت است ، زیرا آنها اطلاعات حسابداری را به عنوان عنصر بسیار مهم و تأثیرگذار در تصمیم گیری مدیران سازمان های تجاری و همه کاربران داخلی و خارجی آن در نظر می گیرند. اطلاعات تهیه صورت های مالی مطابق مقررات و استاندارد های قانونی ، دیدگاه منصفانه و قابل اعتمادی از وضعیت مالی سازمان تجاری و عملکرد آن و همچنین ارزیابی مناسب جریان نقدینگی آن از فعالیت های اصلی آن ارائه می دهد. سازمان های تجاری نیز با ایجاد تعدیل مناسب یا افشای صورت های مالی برای نیازهای مالی در مواقع لزوم ، نیازهای مالی را برآورده می کنند. این همچنین عاملی است که بر ارائه رابطه حسابداری و مالیات به عنوان یک رابطه وابسته تأثیر می گذارد.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص حسابداری مالیات بر درآمد به پیج آموزش حسابداری در اصفهان به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *