راهنمای گام به گام ثبت شرکت جدید

راهنمای گام به گام ثبت شرکت جدید

راهنمای گام به گام: ثبت شرکت جدید

«بیزینس» به معنای هر نوع تجارت، بازرگانی، صنعتگری، پیشه، فراخوان یا فعالیت دیگری است که به منظور کسب منفعت انجام می شود و همچنین به معنای کمپ است. هر شرکتی که در ایران یا شرکت غیرایرانی ثبت‌شده تحت مقررات شرکت‌ها ثبت شده باشد، فردی تلقی می‌شود که تجارت می‌کند و لازم است تحت نظارت چندین نهاد ثبت شود. بر اساس مفاد فرمان ثبت کسب و کار به غیر از مواردی که به طور خاص مستثنی شده اند، هر شخصی که در کشور تجارت می کند باید تجارت خود را در اداره ثبت مشاغل اداره درآمد داخلی ثبت کند. به طور کلی، درخواست ثبت کسب و کار باید ظرف مدت 1 ماه پس از شروع کسب و کار انجام شود. درخواست باید در یک فرم تجویز شده و همراه با مدارک مورد نیاز و پرداخت کامل هزینه و عوارض ثبت کسب و کار مناسب انجام شود.

پس از آن گواهی معتبر ثبت کسب و کار شعبه باید در مکانی قابل مشاهده در آدرسی که کسب و کار شعبه در آن انجام می شود نمایش داده شود و در صورت تقاضا برای بازرسی رسمی ارائه شود. در مواردی که گواهی ثبت به صورت ثبت الکترونیکی صادر می شود، یک نسخه چاپی از گواهی ثبت نمایش داده می شود.

معافیت از پرداخت حق الثبت و عوارض

در دنیا معمولا اشخاصی که تجارتی را انجام می دهد می تواند در موارد زیر درخواست معافیت از پرداخت هزینه ثبت کسب و کار و مالیات دهد:

  • برای تجارتی که سود آن عمدتاً از فروش خدمات به دست می آید و میانگین فروش یا دریافتی ماهانه از 10000 دلار تجاوز نمی کند. یا
  • برای سایر مشاغل، میانگین فروش ماهانه از 30000 دلار تجاوز نمی کند.

با این حال، معافیت از پرداخت هزینه ثبت کسب و کار و مالیات برای شرکت‌ هایی که در ایرانی یا شرکت‌ های غیر ایرانی ثبت شده‌اند، لازم‌الاجرا هستند که طبق مقررات شرکت‌ها ثبت شوند. علاوه بر این، اگر دو یا چند تجارت توسط یک مالک یا شرکا انجام شود، هیچ یک از آن مشاغل مستحق معافیت نیستند.

از طرفی اصطلاح محیط کسب و کار به معنای مجموع همه افراد، مؤسسات و سایر نیروهایی است که خارج از کنترل یک شرکت تجاری هستند اما ممکن است بر عملکرد آن تأثیر بگذارند که بایستی قبل از اقدام برای ثبت شرکت بدانها توجه ویژه ای شود:

  • نیروهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فناوری و غیره که خارج از یک شرکت تجاری فعالیت می کنند نیز بخشی از محیط کسب و کار را تشکیل می دهند.
  • سازمان باید از نیروها و نهاد های بیرونی آگاه بوده و برای تطبیق خود با محیط در حال تغییر خارجی پویا باشد.
  • سازمان باید اهداف تعیین کند و برنامه ها و رویه ها را بر اساس تغییر محیط کسب و کار خارجی تدوین کند.

مجموع نیرو های خارجی: محیط کسب و کار مجموع کل نیروها و عوامل بیرونی یک شرکت تجاری است.

نیرو های خاص و کلی: محیط کسب و کار شامل نیرو های خاص و عام است. نیرو های خاص شامل سرمایه‌گذاران، رقبا، مشتریان و غیره می‌شوند که مستقیماً بر شرکت تجاری تأثیر می‌گذارند، در حالی که نیرو های عمومی شامل شرایط اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، قانونی و تکنولوژیکی هستند که به طور غیرمستقیم بر یک شرکت، شرکت تأثیر می‌گذارند.

ارتباط متقابل: عناصر یا بخش های مختلف یک محیط کسب و کار ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند.

پویا: محیط کسب و کاری پویا است که در آن با تغییر در تکنولوژی، تغییر ترجیحات مصرف کننده و غیره در حال تغییر است.

عدم قطعیت: محیط کسب و کار تا حد زیادی نامطمئن است، زیرا پیش بینی اتفاقات آینده دشوار است. مانند تغییرات مکرر محیطی در حوزه فناوری و صنعت مد.

پیچیدگی: محیط کسب‌وکار پدیده‌ای پیچیده است که درک آن در بخش‌ها آسان‌تر است، اما درک کلی آن دشوار است. از آنجایی که محیط کسب و کار متشکل از نیروهای مختلف مرتبط و پویا است، درک اجزای تشکیل دهنده یک محیط معین دشوار است.

نسبیت: محیط کسب و کار مفهومی نسبی است که تأثیر آن از کشوری به کشور دیگر، منطقه ای به منطقه دیگر و شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص راهنمای گام به گام: ثبت شرکت جدید به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *