راهنمای کلیدی ثبت کسب و کار

راهنمای کلیدی ثبت کسب و کار

راهنمای کلیدی ثبت کسب و کار

ثبت کسب و کار سیستم‌هایی هستند که توسط قانون ایجاد شده‌اند که تعامل کسب‌ و کار های جدید و موجود را که در حوزه قضایی اداره ثبت فعالیت می‌کنند با دولت، سایر مشاغل و عموم تسهیل می‌کنند، چه زمانی که آن مشاغل تأسیس شده‌اند و چه در سراسر کشور را ثبت می کنند. طول عمر کسب و کار نه تنها این مشاغل را قادر می سازد تا به تعهدات خود تحت قوانین داخلی مربوط به آنها عمل کنند، بلکه آنها را قادر می سازد تا زمانی که برای این منظور ثبت نام لازم است، به طور کامل در اقتصاد رسمی شرکت کنند و در غیر این صورت آنها را قادر می سازد از مزایای حقوقی و مالی و خدمات پشتیبانی خط مشی که به راحتی در دسترس مشاغل می باشد، بهره مند شوند.

علاوه بر این، هنگامی که اطلاعات به طور مناسب توسط دفتر ثبت نگهداری و به اشتراک گذاشته می شود به عموم اجازه می دهد به اطلاعات تجاری دسترسی داشته باشند و بنابراین ممکن است جستجو برای شرکای تجاری بالقوه، مشتریان یا منابع مالی و کاهش را تسهیل کند. ریسک هنگام ورود به شراکت تجاری بنابراین اداره ثبت در انجام وظایف خود می تواند نقشی در توسعه اقتصادی یک دولت ایفا کند. علاوه بر این، از آنجایی که کسب‌ و کار ها، از جمله شرکت‌ های کوچک و متوسط، به طور فزاینده‌ای فعالیت‌ های خود را فراتر از مرز های ملی گسترش می‌دهند، ثبت‌ها که وظایف خود را به نحو احسن انجام می‌دهند، می‌توانند با تسهیل دسترسی به اطلاعات تجاری توسط کاربران علاقه‌مند از حوزه‌ های قضایی خارجی، نقش مهمی در زمینه فرامرزی ایفا کنندکه خطرات معاملات و قرارداد را به شدت کاهش می دهد.

کشور هایی که اصول مندرج در راهنمای قانونی را اجرا می کنند باید نحوه گنجاندن آنها را در قوانین خود و اطمینان از سازگاری با آن در نظر بگیرند. این راهنمای قانونی انتخاب هیچ روش قانونگذاری خاصی را توصیه نمی کند و از اصطلاحات حقوقی خنثی استفاده می کند تا توصیه های آن به راحتی با سنت های حقوقی متنوع و سبک های تهیه پیش نویس کشور های مختلف تطبیق داده شود. راهنمای قانون‌گذاری همچنین رویکردی انعطاف‌پذیر دارد که به توصیه‌ های آن اجازه می‌دهد تا مطابق با کنوانسیون‌ های تهیه پیش‌نویس محلی و سیاست‌های قانونی ایالات‌ها اجرا شوند. ساده‌سازی ثبت کسب‌ و کار برای دستیابی به هدف اصلی ساده‌ سازی فرآیند ثبت‌نام و کارآمد کردن آن در زمان و هزینه، و همچنین کاربرپسند (هم برای ثبت‌کنندگان و هم برای کاربرانی که در رجیستری جستجو می‌کنند)، معمولاً مستلزم انجام اصلاحاتی است که چارچوب قانونی و نهادی دولت تصویب‌کننده را بررسی می‌کند.

راهنمای کلیدی ثبت کسب و کار

همچنین ممکن است لازم باشد فرآیند های تجاری که از سیستم ثبت پشتیبانی می کنند اصلاح شود. گاهی در همه این زمینه ها اصلاحاتی لازم است. رویکرد اتخاذ شده در این اصلاحات ممکن است به طور قابل توجهی در بین کشورها متفاوت باشد زیرا طراحی و ویژگی های یک سیستم ثبت نام تحت تأثیر سطح توسعه، اولویت ها و قوانین ایالت است. با این حال، چندین موضوع مشترک وجود دارد که دولت ها باید در نظر بگیرند و چندین گام توصیه شده مشابه برای اصلاح بدون توجه به تفاوت های قضایی موجود وجود دارد. مدت زمان یک فرآیند اصلاحات بسته به نوع اصلاحات اجرا شده و سایر شرایط مرتبط با اقتصاد خاص می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. در حالی که جامع ترین رویکرد ممکن است مستلزم اصلاح کامل ثبت کسب و کار و قانون ایجاد آن باشد، این ممکن است در همه موارد واقع بینانه نباشد و دولت های تصویب کننده ممکن است بخواهند اجرای مرحله ای اصلاحات خود را در نظر بگیرند.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص راهنمای قانونی UNCITRAL در مورد اصول کلیدی ثبت کسب و کار به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *