فرصت های کارآفرینی استارتاپی

فرصت های کارآفرینی استارتاپی

چالش ها و فرصت های نوآوری و کارآفرینی استارتاپی به عنوان ابزاری برای اقتصاد دانش بنیان

در چشم انداز معاصر تجارت جهانی، تعریف نوآوری نسبتا مبهم است. چارچوب بندی دقیق نیاز های جامعه، و ارزیابی انتقادی آنها در تعریف نوآوری ضروری است. توانایی تولید و به کارگیری ایده های مفید جدید برای موضوعات خاص از طریق تبدیل آنها به راه حل هایی که به جامعه ارزش می بخشد برای توسعه یک کشور حیاتی است. یکی از راه‌ هایی که از طریق آن ایده‌ های نوآورانه می‌توانند تأثیر مثبتی بر جوامع بگذارند، از طریق سرمایه‌ گذاری‌ های تجاری جدید به‌نام استارت‌آپ است.

نوآوری استارت‌آپ تجسم ایده ریسک‌ پذیری و مسئولیت‌ پذیری با هدف توسعه مدل‌ های کسب‌ و کار مناسب برای برآوردن نیاز های بازار است. همچنین شامل ارزیابی کامل توسعه بالقوه یک شرکت و همچنین کشف فرصت هایی است که دیگران نمی توانند آن ها را پیش بینی کنند. با توجه به سرعت بالای نوآوری های فناورانه مخرب، انتقال ایده های جدید و زنده کردن آنها چالش برانگیز و رقابتی شده است. جغرافیای فعالیت استارت‌آپ‌ ها و سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز دوره سریع جهانی شدن را تجربه می‌کند، بنابراین جوامع را از نظر تبادل ایده‌ها و طراحی راه‌حل‌ ها با یکدیگر تعامل بیشتری می‌کند.

یک استارت‌آپ، نشان‌دهنده یک سرمایه‌گذاری تجاری جدید است که قصد دارد یک مدل کسب‌ و کار عملی را به منظور برآورده کردن نیاز های یک جامعه از طریق ایجاد یک چرخه فضیلت‌مند ایجاد کند که بهبود مستمر را از طریق راه‌حل‌ های نوآورانه به دست می‌آورد. بنابراین، یک استارت‌آپ در اقتصاد های در حال توسعه که هدف اصلی آن کاهش فقر و تولید ثروت پایدار از طریق راه‌حل‌ های نوآورانه است که قادر به حل مشکلات کل صنعت هستند، بهترین تناسب را دارد. با توجه به نحوه شکل‌گیری جنبه‌ های اجتماعی، سیاسی، تجاری و قانونی اقتصاد یک کشور، استارت‌آپ‌ ها مدل‌ هایی را ایجاد می‌کنند که به‌طور خاص بر اساس آن جنبه‌ها به عنوان عوامل تعیین‌کننده برای ایجاد تغییر طراحی شده‌اند تا سلامت و عملکرد کشور را ارتقا دهند.

ایجاد یک اکوسیستم نوآوری برای ارائه راه‌حل‌ هایی برای برآوردن نیازها و خواسته‌ های افراد، فرهنگ استارت‌آپی را تقویت می‌کند که برای همه فراگیر، کارآمد و ارزشمند است. اقتصاد ایران یک اقتصاد در حال گذار است. تعطیلی سازمان ها به دنبال آن ساختار اقتصادی ضعیف، تحریم های بین المللی، دسترسی اندک به تجارت خارجی و مالی و … آسیب وارد کرد. علیرغم نرخ‌ های رشد مثبت و از بالاترین نرخ‌ های رشد در منطقه، ایران همچنان با بیکاری بالایی مواجه است که برای زنان و جوانان به طور نامتناسبی بالاست و مهاجرت در مقیاس بزرگ معکوس شده است. علیرغم بحران مالی جهانی، اقتصاد ایران ثبات اقتصاد کلان را حفظ کرد که در نرخ رشد تولید ناخالص داخلی واقعی منعکس شده است. توصیه ها: به طور خلاصه، توصیه های کلیدی برای سیاست دولت در تقویت اکوسیستم های کارآفرینی عبارتند از:

1. تبدیل فعالیت کارآفرینی به یکی از مهمترین اولویت های دولت. تدوین سیاست‌ های مؤثر برای اکوسیستم‌ های کارآفرینی نیازمند مشارکت فعال وزرای دولت و همکاری با کارمندان ارشد دولتی است که در شکل‌ دهی و توانمند سازی سیاست‌ها و برنامه‌ها کمک خواهند کرد.

2. اطمینان حاصل کنید که سیاست دولت به طور گسترده متمرکز است – سیاست باید به گونه ای توسعه یابد که در برگیرنده تمام اجزای کارآفرینی اکوسیستم باشد.

3. تمرکز بیشتر بر سرمایه انسانی و فکری – آموزش، آموزش رسمی و سایر ساختار های حمایتی برای ارائه کارگران با مهارت بالا و در نتیجه شانس بیشتر برای موفقیت فعالیت های کارآفرینی ترکیب کلاس‌ های کارآفرینی و نوآوری از مراحل اولیه آموزش در ایجاد فرهنگ استارت‌آپ بسیار مهم است. ارتقای مهارت ها نیز یکی از مهم ترین راه های افزایش سطح نوآوری، بهره وری و رشد اقتصادی است.

فرصت های کارآفرینی استارتاپی

4. فعال سازی مجدد مراکز رشد کسب و کار و راه اندازی و ایجاد مراکز نوآوری و کارآفرینی در مناطق اصلی به منظور آماده‌ سازی استارت‌آپ‌ها از مرحله انکوباسیون اولیه تا شروع به کار در فاز بازار کمک بیشتری کنید.

5. فضا را برای رشد طبیعی نه تنها راه حل های از بالا به پایین ایجاد و نوآوری از صنایع موجود که به طور طبیعی در منطقه یا کشور شکل گرفته اند، به جای تلاش برای ایجاد صنایع جدید که سازگاری با آنها دشوار است؛ محیا شود.

6. سیاست نوآوری باید از همه انواع و مراحل نوآوری حمایت کند تا اثربخشی بیشتری داشته باشد. تسهیل استارت‌آپ‌ های پس از فارغ‌التحصیلی حیاتی است، زیرا در حال حاضر چشم‌انداز سازمانی حمایت از استارت‌آپ‌ ها کاملاً خالی است. ایجاد برنامه های دانشگاهی که فارغ التحصیلان خود را از طریق کمک به آنها در تأسیس استارتاپ های خود و ارائه برنامه های راهنمایی که هر مرحله از راه اندازی را تسهیل می کند، حمایت می کند.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص چالش ها و فرصت های نوآوری و کارآفرینی استارتاپی به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *