قوانین انحلال شرکت چیست

قوانین انحلال شرکت چیست

قوانین انحلال شرکت چیست

انحلال شرکت به روشی گفته می شود که در آن یک شرکت محدود توسط یک مأمور مقرر در امر پرداخت ورشکستگی (تصفیه کننده) منحل می شود. سپس دارایی های تجاری فروخته می شوند (انحلال می شوند) و هرگونه تحقق درآمد به ترتیب اولویت توزیع می شود.

این شرکت از ثبت شرکت ها منصرف می شود و این به عنوان انحلال شناخته می شود ، که آخرین مرحله از روند تصفیه است. هدف این مقاله این است که تمام اطلاعاتی را که برای درک معنای این وضعیت و فرایندهای آن لازم دارید به شما ارائه دهد.

شرکت محدود خود را منحل کنید

اگر شما مدیر شرکتی هستید که مایل است تجارت خود را تعطیل کند، یا تحت فشار طلبکار مجبور به چنین وضعیتی شده اید ، پس باید به تمام امور منحل مسلط باشید.

تصفیه به این معنی است که شرکت شما تجارت نخواهد کرد، کارکنان شما اخراج می شوند و شرکت خود به خود به عنوان یک شخصیت حقوقی از فعالیت خود منصرف می شود. به عنوان مدیر، اختیارات شما متوقف خواهد شد و دیگر قادر به دسترسی به حساب های بانکی مشاغل نخواهید بود.

در صورت انحلال ورشکسته، متخصص ورشکستگی تصفیه دارایی های شرکت را سازماندهی می کند و عواید آن را برای بازپرداخت بدهی به طلبکاران توزیع می کند. سرانجام ، شرکت محدود از ثبت نام در شرکت حذف خواهد شد.

اخراج شرکت با بدهی خلاف قانون است و راهی برای فرار از بدهی نیست. بسیاری از مدیران ، که به درستی نگران هزینه های موجود در شرایط استرس زا هستند، از این ترس دارند که قادر به پرداخت هزینه های تصفیه نیستند. خوشبختانه ، تقریباً همه تصفیه ها از طریق تحقق دارایی های شرکت یا پرداخت اضافی مدیران قابل پرداخت است.

 برای بحث در مورد چگونگی  ثبت شرکت در اصفهان و یا انحلا شرکت و تأمین بودجه تصفیه خود، اگر این موضوع نگران کننده است ، با تیم ما تماس بگیرید. ما خوشحالیم که بدون هیچ گونه تعهدی در مورد هزینه ها به شما اطلاعات می دهیم تا بتوانید کاملاً آگاه باشید.

انواع مختلف تصفیه چیست؟

دو روش تصفیه داوطلبانه و یک روش اجباری وجود دارد.

انحلال داوطلبانه چیست؟

انحلال داوطلبانه زمانی است که یک شرکت تصمیم می گیرد خودش را با شرایط خود منحل کند، همانطور که توسط سهامداران شرکت تأیید شده است. این تصمیم معمولاً زمانی اتفاق می افتد که یک شرکت تصمیم بگیرد دیگر دلیلی برای فعالیت وجودندارد، یا اگر دیگر امکان عملیاتی شدن آن وجود ندارد. عامل اصلی در اینجا این است که انحلال شرکت توسط دادگاه صادر نمی شود.

انحلال داوطلبانه چگونه کار می کند

تصفیه داوطلبانه به یک شرکت امکان می دهد تا ضمن بازپرداخت حقوق طلبکاران تعیین شده بر اساس سابقه کار خود، فعالیت های خود را خاتمه دهد ، دارایی های خود را بفروشد و ساختار شرکتی خود را برچیند. انحلال داوطلبانه توسط سهامداران یا مالکیت شرکت هنگامی که آنها به قطعنامه ای برای توقف فعالیت های بعدی رأی می دهند ، آغاز می شود. تصفیه فقط با تصویب سهامداران می تواند ادامه یابد.

قوانین انحلال شرکت چیست

تصفیه های غیرارادی

تصفیه های داوطلبانه تفاوت زیادی با تصفیه های غیر ارادی دارند. تصفیه های غیر ارادی زمانی است که یک شرکت مجبور به تصفیه و فروش دارایی های خود با شرایط اقتصادی ، مقررات شرکت یا حکم دادگاه شود.

شکل عادی تصفیه غیرارادی شرکت های بزرگ دولتی در هنگام ورشکستگی است. با این حال ، برای شرکت های کوچکتر تحت مدیریت خانواده ، مرگ یا طلاق می تواند منجر به چنین تصفیه ای شود.

دلایل انحلال داوطلبانه

  1. عملیات غیرقابل اجرا یا شرایط نامناسب عملیاتی

اگرچه اجباری نیستند، اما تصفیه های داوطلبانه گاهی ممکن است بهترین گزینه برای شرکت هایی با عملیات غیرقابل اجرا و شرایط عملیاتی نامناسب باشد.

  1. تخفیف مالیاتی

دلیل دیگر انتخاب انحلال داوطلبانه عملیات، استفاده از تخفیف های مالیاتی برای تعطیلی ، سازماندهی مجدد یا انتقال دارایی به سایر شرکت ها در ازای سهام شرکت متصرف خواهد بود. این برای شرکت هدف مطلوب است زیرا بخشی از دارایی که منتقل می شود رفتار مالیاتی مطلوبی را دریافت می کند.

  1. هدف (های) خاص

دلیل دیگری که ممکن است تصفیه داوطلبانه رخ دهد این است که شرکتی فقط برای یک هدف خاص در مدت زمان محدودی وجود داشته باشد. به عنوان مثال ، ایجاد یک نهاد هدف خاص (SPE) یا وسیله نقلیه هدف ویژه (SPV) یک شرکت فرعی است که تنها با هدف حمل تعهدات مالی برای جداسازی ریسک ایجاد شده است. اگر دیگر نیازی به شرکت ها نباشد ممکن است داوطلبانه منحل شوند.

  1. عزیمت بنیانگذار شرکت (یا یک مدیر کلیدی دیگر)

سرانجام ، در صورت ترک عضو اصلی سازمان ، ممکن است تصفیه داوطلبانه رخ دهد. به عنوان مثال ، بنیانگذار یک شرکت تصمیم به ترک آن می گیرد و سهامداران تصمیم می گیرند که دیگر فعالیت خود را ادامه ندهند. این برای شرکتهایی که از ابتدا توسط بنیانگذار ایجاد شده اند معمول است و وقتی بازنشسته می شوند انتظار نمی رود که این شرکت عملکرد یکسانی داشته باشد.

روند انحلال داوطلبانه

تصفیه های داوطلبانه ممکن است در صورت وقوع یک اتفاق خاص که توسط هیئت مدیره مشخص شده است ، شروع شود. در چنین مواردی ، مدیر تصفیه منصوب می شود.

مدیر تصفیه به نهادی گفته می شود که دارایی ها را از طرف یک شرکت تصفیه می کند. وقتی دارایی ها تصفیه می شوند ، معمولاً در بازار آزاد برای پول نقد و سایر معادل آن به فروش می رسند. تصفیه کنندگان قدرت قانونی دارند که برای اقدامات مختلف از طرف یک شرکت عمل می کنند.

وقتی شرکتی در حال تصفیه است ، خواه داوطلبانه باشد یا غیر ارادی ، آنها یک مدیر تصفیه شخص ثالث را تعیین می کنند تا دارایی های خود را برای آنها بفروشد. تصفیه کنندگان اساساً اختیار قانونی دارند که از طرف شرکت برای فروش دارایی و تکمیل تصفیه اقدام کنند. از تصفیه کنندگان تصدیق گاه به عنوان متولی نیز یاد می شود.

تصفیه کنندگان باید ترتیب تعهدات را دنبال کنند. به عنوان مثال ، بالاترین سطح بدهی ها باید ابتدا از محل تصفیه پول نقد دریافت کنند، سپس بدهی تابع ، تأمین مالی میزان متوسط ​​(حقوق صاحبان سهام ، پرداخت به صورت نقدی) و سپس سرانجام ، دارندگان حقوق صاحبان سهام آخرین پول را از انحلال دریافت می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *