قوانین و مقررات شرکت های سهامی

قوانین و مقررات شرکت های سهامی

قوانین و مقررات شرکت های سهامی

یک شرکت سهامی نوعی سازمان تجاری است که تحت قانون شرکت های کشور تشکیل می شود و سرمایه آن توسط اعضایی که از امتیاز مسئولیت محدود برخوردار می شوند ، تأمین می شود.

این بدان معناست که آنها در قبال بدهی های شرکت به میزان سهمی که در آن سهیم بوده اند ، مسئول هستند. فراتر از این مبلغ ، آنها هیچ گونه مسئولیتی در قبال بدهی های شرکت ندارند.

شرکت سهامی تنها روش عملی برای جمع آوری سرمایه عظیم مورد نیاز برای پروژه های پیچیده صنعتی جهان مدرن است.

موسسه ثبت شرکت در اصفهان 

تعریف شرکت سهامی

یک شرکت سهامی ممکن است به صورت زیر تعریف شود:

یک شرکت شخصی است که توسط قانون با جانشین دائمی و مهر مشترک ایجاد شده است. این یک شخصیت حقوقی جدا از افراد تشکیل دهنده آن است. حتی می تواند به نام خود شکایت کند.

سهام مشترک یک شرکت سهامی خاص است که از داشتن تعداد زیادی عضو که برای اداره مشاغل بزرگ به سرمایه مشترک کمک می کنند، از این مزیت برخوردار است. سود یا سهم هر یک از اعضا بدون رضایت اعضای دیگر قابل خرید ، فروش و انتقال است.

شخص حقوقی شناخته شده توسط قانون، با یک نام مشخص، یک مهر مشترک، یک سرمایه مشترک شامل سهام قابل انتقال با مسئولیت محدود و دارای یک جانشینی دائمی است.

ممکن است یک شرکت به عنوان یک انجمن داوطلبانه برای سود با سرمایه قابل تقسیم به سهام قابل انتقال با مسئولیت محدود که دارای یک شرکت مشترک و مهر مشترک است، تعریف شود.

قوانین و مقررات شرکت های سهامی

مشخصات شرکت سهامی خاص

مشخصات اصلی شرکت که آن را از سایر اشکال سازمان متمایز می کند به شرح زیر است:

(1) وجود همیشگی

عمر یک شرکت در مقایسه با سایر اشکال سازمان های تجاری طولانی است. وقتی شرکت شکل می گیرد و شروع به کار می کند ، زندگی مستمری دارد. سهامدار می تواند با فروش سهام در بازار سرمایه را برداشت کند. با این حال ، شرکت می تواند از طریق انطباق با مفاد قانون شرکت ها منحل شود.

(2) مقررات قانونی

یک شرکت از بدو تاسیس خود باید تعدادی از الزامات قانونی را رعایت کند. همچنین باید بازدهی خود را ارائه دهد و در طول زندگی خود به دولت گزارش دهد.

(3) شخصیت حقوقی جداگانه

یک شرکت سهامی ایجاد شده برای قانون متمایز است. این یک شخص حقوقی جداگانه برای خود دارد که توسط قانون به عنوان متمایز از افراد تشکیل دهنده آن شناخته شده است.

این شرکت از بسیاری از حقوق اشخاص حقیقی برخوردار است. به عنوان مثال ، می تواند به نام خود شکایت کند. می تواند مالکیت داشته و عنوان را به ملک منتقل کند.

(4) تأمین مالی شرکت سهامی

یک شرکت سازمانی موثر برای جذب سرمایه ، دفترچه صادر می کند و مردم را به خرید سهام این شرکت دعوت می کند. اشخاصی که سهام خریداری می کنند با مسئولیت محدود به ارزش سهامی که خریداری کرده اند، مالک بخشی از شرکت می شوند.

 (5) سهام قابل انتقال

سهامداران یک شرکت آزادی کامل در انتقال سهام خود به سهام دیگر بدون مشورت با سهامداران دیگر دارند.

(6) جدایی مالکیت از مدیریت

سهامداران ، که صاحبان شرکت هستند ، تعداد زیادی هستند. آنها در سراسر کشور پراکنده هستند. به عنوان مالک غایب، آنها نمی توانند امور شرکت را اداره کنند. بنابراین سهامداران در مجمع عمومی عادی سالانه هیئت مدیره را انتخاب می کنند و مدیریت شرکت را به آنها می سپارند. بنابراین مالکیت و مدیریت شرکت در دو دست جداگانه است.

(7) با مسئولیت محدود

مسئولیت هر یک از سهامداران شرکت فقط به اندازه ارزش اسمی سهام وی یا هر بخشی از آن که پرداخت نشده است محدود می شود.

(8) سختی اختیارات

در یک شکل سازمانی شرکت، اختیارات شرکت در تفاهم نامه شرکت آورده شده است. تغییر در شی و اختیارات یک شرکت تنها پس از انطباق با مفاد مربوط به دستورالعمل شرکت ها می تواند انجام شود.

(9) مهر مشترک

از آنجا که این شرکت فردی خارجی است که توسط قانون ایجاد شده است، بنابراین نمی تواند اسنادی را برای خود امضا کند. مهر مشترک با نام شرکتی که روی آن حک شده است ، بنابراین به عنوان جایگزینی برای امضا از آن استفاده می شود.

اگر مایل به ثبت شرکت سهامی و یا دیگر شرکت ها در هر کجا که هستید، می توانید با مطاله خدمات ثبت شرکت در اصفهان ، شرکت بهین تراز آگاهی کامل نسبت به قوانین به دست آورید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *