قانون مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست

مالیات بر درآمد چیست ؟

مالیات بر درآمد نوعی مالیات است که دولتها بر درآمد حاصل از مشاغل و افراد تحت صلاحیت خود وضع می کنند. طبق قانون، مودیان مالیاتی باید سالانه اظهارنامه مالیات بر درآمد را برای تعیین تعهدات مالیاتی خود ارائه دهند.

مالیات بر درآمد منبع درآمد دولت ها است. آنها برای تأمین بودجه خدمات عمومی، پرداخت تعهدات دولت و تهیه کالاها برای شهروندان استفاده می شوند.

مالیات بر درآمد شخصی نوعی مالیات بر درآمد است که از دستمزد ، حقوق و سایر انواع درآمد فرد گرفته می شود.

مالیات بر درآمد مشاغل شامل شرکت های بزرگ ، مشارکت ها ، مشاغل کوچک و افرادی است که خود اشتغال دارند.

مالیات بر درآمد چگونه کار می کند

اکثر کشورها از یک سیستم مالیاتی بر درآمد مترقی استفاده می کنند که در آن افراد با درآمد بالاتر نسبت به همتایان کم درآمد خود نرخ مالیات بالاتری را پرداخت می کنند.

ایالات متحده برای کمک به تأمین مالی جنگ داخلی، اولین مالیات بر درآمد کشور را در سال 1862 وضع کرد. پس از جنگ، مالیات لغو شد. در اوایل قرن 20 دوباره احیا شد

خدمات درآمد داخلی (IRS) مالیات را جمع می کند و قانون مالیات را اعمال می کند . IRS مجموعه ای پیچیده از قوانین و مقررات راجع به درآمد قابل گزارش و مالیات، کسورات، اعتبارات و دیگران دارد. دولت از هر نوع درآمد، مانند دستمزد، حقوق، کمیسیون، سرمایه گذاری و درآمد کسب و کار مالیات می گیرد.

مالیات بر درآمد شخصی که دولت می گیرد می تواند به بودجه برنامه ها و خدمات دولت کمک کند مانند امنیت اجتماعی ، امنیت ملی ، مدارس و جاده ها.

خدمات مالیاتی

                                                       خدمات مالیاتی

انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد فردی

مالیات بر درآمد فردی نیز به عنوان مالیات بر درآمد شخصی شناخته می شود. این نوع مالیات بر درآمد از دستمزد ، حقوق و سایر انواع درآمد فرد گرفته می شود. این مالیات معمولاً مالیاتی است که دولت وضع می کند. به دلیل معافیت ، کسر و اعتبار ، اکثر افراد مالیات را از کل درآمد خود پرداخت نمی کنند

سازمان امور مالیاتی مجموعه ای از کسر مالیات بر درآمد و اعتبارات مالیاتی را ارائه می دهد که مودیان می توانند از آنها برای کاهش درآمد مشمول مالیات خود استفاده کنند. در حالی که کسر می تواند درآمد مشمول مالیات و نرخ مالیاتی را که برای محاسبه مالیات شما استفاده می شود کاهش دهد، اعتبار مالیاتی با دادن بازپرداخت بیشتر از میزان مطالبات خود ، مالیات بر درآمد شما را کاهش می دهد.

اعتبارات مالیاتی برای کمک به کاهش تعهد مالیاتی یا مبلغ بدهکار مالیات دهنده وجود دارد. آنها در درجه اول برای کسانی که در خانوارهای با درآمد متوسط و کم درآمد ایجاد شده اند ، ساخته شده اند.

مالیات بر درآمد مشاغل

مشاغل همچنین مالیات بر درآمد خود را پرداخت می کنند. دولت از درآمد حاصل از شرکتها، مشارکتها، پیمانکاران خود اشتغالی و مشاغل کوچک مالیات می گیرد.

بسته به ساختار تجاری، شرکت، صاحبان آن یا سهامداران درآمد کسب و کار خود را گزارش می دهند و سپس هزینه های عملیاتی و سرمایه خود را کسر می کنند. به طور کلی تفاوت بین درآمد کسب و کار و هزینه های عملیاتی و سرمایه ای آنها درآمد مشمول مالیات در نظر گرفته می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *