بیت کوین چیست و چگونه می توان خرید

بیت کوین چیست و چگونه می توان خرید

بیت کوین چیست و چگونه می توان خرید

آیا توجه سرمایه گذاران و تنظیم کنندگان مالی به طور یکسان جلب شده است بیت کوین چیست و چرا بسیاری از افراد به دنبال خرید آن هستند؟

بیت کوین یک ارز رمزپایه غیرمتمرکز است که از فناوری peer to peer برای پرداخت فوری بین افراد یا مشاغل استفاده می کند. می توان آن را به عنوان ارز خریداری و استفاده کرد و همچنین نوعی سرمایه گذاری است.

بیت کوین از سال 2009 وجود داشته است. قیمت آن در نوامبر 2017 به بالاترین قیمت خود رسید ، زمانی که ارزش 1 بیت کوین نزدیک به 20 هزار دلار بود.

جهت اطلاع از خدمات حسابداری اصفهان کلیک کنید.

 بیت کوین چیست؟

بیت کوین نوعی ارز دیجیتال است که پس از بحران مالی سال 2008 به صورت الکترونیکی ظهور کرد. به مردم امکان می دهد بانک ها و روش های پرداخت سنتی را دور بزنند. این ارز در بین هزاران ارز به اصطلاح رمزنگاری شده برجسته ترین است.

این به فناوری “بلاکچین” متکی است که ورودی هایی که باید تأیید و رمزگذاری شوند یک بانک اطلاعاتی مشترک از معاملات است.

این شبکه توسط افرادی به نام “ماینر” که از رایانه های پرقدرت برای تأیید معاملات استفاده می کنند و بیت کوین به عنوان پاداش ارائه می شود ، ایمن سازی می شوند.

بیش از 18 میلیون سیستم ریاضی کنترل کننده تولید بیت کوین وجود دارد که غیر متمرکز است و بنابراین هیچ موسسه کلانی مانند بانک مرکزی ندارد و حداکثر 21 میلیون سکه سخت افزاری دارد.

بیت کوین ویژگی های مختلفی دارد که آن را از ارزهای سنتی به عنوان ابزاری جهانی برای مبادله جدا می کند. بانک های مرکزی یا مقامات پولی تعداد بیت کوین را کنترل نمی کنند و غیرمتمرکز است و جهانی می شود. هر کسی که رایانه دارد می تواند آدرس Bitcoin را برای دریافت یا انتقال بیت کوین در عرض چند ثانیه تنظیم کند. بیت کوین ناشناس است و ارز رمزنگاری شده به کاربران امکان می دهد چندین آدرس را حفظ کنند و تنظیم آدرس نیازی به اطلاعات شخصی ندارد.

چگونه آن را خریداری و می فروشید؟

چندین مبادله ارز وجود دارد که مصرف کنندگان می توانند پول سنتی “فیات” را  با حمایت دولت ها  با ارزهای رمزپایه مبادله کنند که باید با استفاده از کیف پول دیجیتال ذخیره شود.

برخی از بزرگترین مبادلات شامل Bitstamp ، Coinbase و Gemini است. با این حال، بنگاه های اقتصادی همچنین محصولات جدید سرمایه گذاری مبتنی بر بیت کوین و ارزهای رمزپایه دیگر مانند قرارداد های مابه التفاوت ایجاد کرده اند که برای ردیابی ارزش دارایی بدون نیاز به مالکیت مستقیم آن استفاده می شود.

بیت کوین چیست و چگونه می توان خرید

چه چیزی می توانید با آن خریداری کنید؟

هنگام استفاده از بیت کوین به عنوان واحد پولی مشکلاتی وجود دارد ، بسیاری از افراد به دلیل تمایل به نوسانات شدید ارزش ، به جای آن به عنوان یک سرمایه گذاری سفته بازی در اختیار دارند.

در عوض ، روش هایی برای پرداخت با استفاده از برنامه هایی مانند BitPay وجود دارد که وجوه بیت کوین را در کیف پول دیجیتال تبدیل می کند تا هزینه کالاها را با ارزهای سنتی که توسط خرده فروشان استفاده می شود ، پرداخت کند.

معاملات در حال رشد هستند ، بیشتر از فروشگاههای فیزیکی بصورت آنلاین ، با شرکتهایی از جمله مایکروسافت ، لوش و اکسپدیا پرداختها را می پذیرند. اولین معامله بیت کوین در سال 2010 انجام شد ، زمانی که یک مرد فلوریدا 10.000 بیت کوین به یک انگلیسی پرداخت تا دو پیتزای Papa John را به او سفارش دهد. امروز ارزش آن بیش از 300 میلیون دلار است.

چرا اکنون مردم آن را خریداری می کنند؟

سه عامل اصلی در قیمت بیت کوین تأثیرگذار است.

اول، رسانه ها  رونق ارزش خود را بیشتر می کنند و خریداران جدیدی را به دنبال کسب درآمد می کشانند.

دوم ، شرکت های مالی سنتی تر در حال سرمایه گذاری در بازار هستند و سرانجام ، مقایسه بین بیت کوین و طلا ، که متناسب با روند اقتصاد جهانی است.

تولید واکسن Covid-19 می تواند بهبود اقتصادی سریع از بیماری همه گیر را فراهم کند ، در زمانی که دولت ها و بانک های مرکزی هنوز مقادیر زیادی پشتیبانی اضطراری را ارائه می دهند – که می تواند باعث انفجار تورم شود.

سوم برخی از سرمایه گذاران بیت کوین را به عنوان ذخیره ارزش ، مشابه طلا می دانند که می تواند ارزش خود را در زمان فشار اقتصادی یا افزایش تورم حفظ کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *