محافظه کاری حسابداری چیست

محافظه کاری حسابداری چیست ؟

محافظه کاری حسابداری چیست ؟

محافظه کاری حسابداری (AC) یکی از مولفه های گزارشگری مالی است و توسط دانشگاهیان برای شناسایی تأثیر آن بر کیفیت اطلاعات به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است (استرلینگ 1982). محافظه کاری حسابداری به عنوان “سیاست های حسابداری برای نشان دادن ارزش خالص دارایی دارایی های نزولی نسبت به سودمندی اقتصادی دارایی ها” تعریف شده است. برای دارایی های مشهود و نامشهود ، استاندارد های حسابداری دارای اصول محافظه کاری مانند حسابداری کاهش ارزش و هزینه کمتر یا بازار است.

در دو دهه گذشته ، این موضوع علاقه دانشگاهیان را به خود جلب کرده است و نتایج نشان می دهد که گزارشگری مالی محافظه کارانه است. هنوز ، چارچوب مشترک پیشنهادی هیئت استاندارد های حسابداری بین المللی (IASB) و هیئت استاندارد حسابداری مالی (FASB) ، محافظه کاری را به عنوان یکی از ویژگی های اصل گزارشگری (FASB 2010) لحاظ نکرده است، حتی اگر محافظه کاری نقش اساسی در گزارشگری مالی داشته باشد. هنوز در بین محققان و تنظیم کنندگان این بحث وجود دارد که محافظه کاری برای کاربران گزارش های مالی مفید یا پرهزینه است. محققان درباره مفهوم AC دیدگاه های متناقضی دارند و برخی این ایده را که محافظه کاری ارقام بیانیه مالی را به سمت پایین سوق می دهد ، تکرار می کنند. از طرف دیگر، برخی از محققان معتقدند محافظه کاری به طور طبیعی در بین طرف های مختلف بوجود می آید و این امر به حفظ سازوکار انعقادی کارآمد کمک می کند.

در آینده، نیاز آنها به ابزاری برای تمایز بین محافظه کاری مشروط و غیر مشروط نیاز دارند. محققان گذشته تأثیر محافظه کاری حسابداری را به تنهایی بر روی اقدامات مختلف اساسی عملکرد یک سازمان را مطالعه کرده اند. در آینده ، ما پیشنهاد می کنیم که محافظه کاری حسابداری باید مورد مطالعه قرار گیرد تا تأثیر کل نگرش آن بر یک سازمان همراه با سایر اقدامات حکمرانی را مشاهده کند. علاوه بر این ، انگیزه های مدیران برای حسابداری محافظه کارانه باید در نظر گرفته شود ، و باید بررسی شود که تحت چه شرایطی مدیران تمایل بیشتری به حسابداری معمولی دارند (Cao and Pham 2021).

در گذشته نه چندان دور ، تغییراتی در مقررات FASB و IASB در مورد محافظه کاری گرایی ایجاد شده است، بنابراین محققان باید تغییرات تأثیر مقررات در استفاده از محافظه کاری توسط حسابداران و تأثیرات آن را بررسی کنند. در مورد سازمان ها علاوه بر این ، یک بررسی هیجان انگیز است که ببینیم محافظه کاری حسابداری چگونه بر خطر ورشکستگی یک سازمان تأثیر می گذارد و چگونه آن را در بررسی فعالیت های مدیریتی نقشی حیاتی دارد (گائو و همکاران 2020). تخصص اثر اعضای کمیته حسابرسی بر محافظه کاری حسابداری باید بررسی شود ، زیرا ، در مطالعات قبلی ، ویژگی های مدیریتی با محافظه کاری حسابداری مرتبط است. هنوز ، صلاحیت اعضای کمیته حسابرسی ممکن است بر استفاده از محافظه کاری حسابداری توسط سازمانها تأثیر بگذارد. نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

همیشه نیاز به مطالعه در مورد هزینه ها و مزایای محافظه کاری حسابداری در آینده سازمان وجود دارد ، بنابراین ما برای درک کامل مفهوم محافظه کاری حسابداری مطالعه در مورد این جنبه ها را توصیه می کنیم. ما امیدواریم که تحقیقات بیشتری در مورد محافظه کاری حسابداری، ادغام دانشگاه ها ، پزشکان و رویکرد مبتنی بر فرآیند محافظه کاری حسابداری داشته باشیم.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص محافظه کاری حسابداری به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *