چالش های ترویج فناوری رایانه ای در دفتر حسابداری

چالش های ترویج فناوری رایانه ای در دفتر حسابداری

چالش های ترویج فناوری رایانه ای در دفتر حسابداری

مشکلات موجود در روند دفتر حسابداری به شرح زیر است.

اول ، بین نرم افزار مدیریت مالی و مدیریت مالی شرکت ها تعارضی وجود دارد. در این مرحله ، بسیاری از شرکت ها دریافته اند که استفاده کامل از فناوری رایانه در مدیریت مالی می تواند به طور موثرتری سطح مدیریت مالی شرکت را بهبود بخشد. با این حال ، از آنجا که عملکرد های نرم افزار مالی رایانه با مدیریت مالی واقعی برخی از شرکت ها سازگار نیست، این امر ممکن است منجر به عدم امکان استفاده شرکت ها از نرم افزار رایانه ای برای بهبود کارایی مدیریت مالی شود. به ویژه در روند توسعه مداوم یک شرکت ، ممکن است تفاوت های خاصی در مدیریت مالی در مراحل مختلف توسعه شرکت وجود داشته باشد. در این حالت ، اگر نرم افزار رایانه ای بدون تغییر بماند ، سیستم دفاتر حسابداری نمی تواند به طور کامل کار کند و همچنین نمی تواند با نیازهای توسعه شرکت سازگار شود. در عین حال ، شرکت های با ماهیت های مختلف نیز در انجام کارهای حسابداری و دفتری تفاوت های خاصی دارند. این امر باعث ایجاد تضاد بین نرم افزار رایانه و حسابداری و کارهای اداری برخی از شرکت ها خواهد شد که بر نقش مثبت فناوری رایانه در سیستم حسابداری و دفاتر تأثیر می گذارد.

دوم ، هنگام انجام کارهای حسابداری سازمانی ، میزان استفاده از نرم افزار مدیریت مالی رایانه توسط کارکنان مالی نسبتاً کم است. از آنجا که توسعه نرم افزار مدیریت مالی رایانه نسبتاً دیر است ، کارمندان قدیمی برخی از شرکت ها نمی توانند به طور کامل نیاز های عملیاتی و مشخصات نرم افزار رایانه را درک کنند و مشکلات مختلفی ممکن است در روند درخواست واقعی وجود داشته باشد. این به طور مستقیم بر تأثیر کاربرد نرم افزار مدیریت مالی رایانه تأثیر می گذارد و باعث می شود که پرسنل حسابداری ، به ویژه پرسنل حسابداری نسبتاً مسن تر ، تمایل بیشتری به استفاده از روش های سنتی مدیریت مالی در روند توسعه شرکت فعلی داشته باشند. این امر منجر به میزان کم استفاده از نرم افزار رایانه ای معرفی شده توسط شرکت می شود که مستقیماً بر سطح کاربرد فناوری رایانه در سیستم حسابداری و دفاتر سازمانی تأثیر می گذارد.

سوم ، نرم افزار مدیریت مالی ممکن است دارای برخی مسائل امنیتی باشد. در توسعه فناوری رایانه ، مسائل امنیتی آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. نرم افزار مدیریت مالی رایانه نیز دارای مشکلات امنیتی خاصی است. اگرچه نرم افزار مدیریت می تواند به طور موثر گردش کار مدیریت مالی را ساده و کارآیی مدیریت مالی را بهبود بخشد. با این وجود، در کاربرد نرم افزار مدیریت مالی ، اگر توسط ویروس ها یا هکرها مورد حمله قرار گیرد ، ممکن است باعث نشت داده ها و اطلاعات سازمانی شود. بعلاوه ، وقتی کارمندان از نرم افزار مدیریت مالی برای تأیید صورت های مالی استفاده می کنند ، ممکن است مشکلاتی از جمله جعل و دستکاری امضا های الکترونیکی و روش های تأیید الکترونیکی را ایجاد کند. در این حالت ، شرکت ها برای جلوگیری و حل مشکلات امنیتی نرم افزار مدیریت مالی ، باید از اقدامات حفاظت امنیتی موثر استفاده کنند. در شرایط عادی ، شرکت ها می توانند امنیت نرم افزار مدیریت مالی را با تنظیم گذرواژه یا مجوز از طرف برتر بهبود بخشند.

چهارم ، توسعه فناوری سیستم بازیابی اطلاعات در استفاده از نرم افزار مدیریت مالی کامل نیست. در روند سنتی دفتر حسابداری ، استفاده از بایگانی کاغذی می تواند ثبات اطلاعات را تضمین کند. در استفاده از نرم افزار مدیریت مالی رایانه ای، ذخیره داده ها و پرونده های مربوط به اطلاعات مالی در سرور می تواند بهره وری ذخیره اطلاعات را بهبود بخشد ، اما در صورت خرابی یا خرابی سرور ، ممکن است باعث از بین رفتن اطلاعات ذخیره شده داخلی شود. اگر شرکت از اطلاعات پشتیبان تهیه نکند ، به دست آوردن اطلاعات از دست رفته دشوار است.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص استقرار سیستم نرم افزاری دفاتر مالی به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *