نکات مهم برای انتخاب نام مناسب در ثبت شرکت

نکات مهم برای انتخاب نام مناسب در ثبت شرکت اصفهان

نکات مهم برای انتخاب نام مناسب در ثبت شرکت اصفهان

برای ثبت شرکت اصفهان در حوزه‌های ثبت شرکت با مسئولیت محدود یا شرکت های بزرگتر باید یک نام مناسب برای آن انتخاب کنید. قوانین مختلفی وجود دارد که به شما می گوید چگونه باید نام شرکت خود را انتخاب کنید که از طرف اداره ثبت شرکت اصفهان تایید شود.

 آنچه اهمیت دارد این است که شما نمی توانید نامی را انتخاب کنید که قبلاً برای شرکت دیگر ثبت شده است. نباید نام برگزیده شده برای شرکت شما مشابه نام یا برند تجاری دیگری باشد. در این صورت افرادی که قبلاً اسم و فعالیت خود را ثبت کرده اند می توانند از شما شکایت کنند.

 تمام کسب و کارها با حوزه‌های مختلف که به تازگی قصد ثبت شرکت با عناوین مختلف را دارند بسیار ضرورت دارد که نام انتخاب کنند که در ذهن مخاطب ماندگار باشد. در قسمت های زیر با برخی از نمونه ها و فوت و فن های انتخاب اسم مناسب هنگام ثبت شرکت اصفهان آشنا می شوید.

نکات مهم برای انتخاب نام مناسب در ثبت شرکت اصفهان

 چگونه اسم مناسب برای شرکت انتخاب کنیم؟

 اولین نکته در انتخاب اسم مناسب برای شرکت این است که از نامی انتخاب کنید که همان نام در فعالیت شرکت شما دیده می شود. به طور مثال اگر شرکتی در حوزه مصالح فولادی و ورق های فولادی و پروفیل فولادی فعالیت می‌کند، نام “فولاد” می‌تواند در اسم شرکت وجود داشته باشد.

در کنار اسم “فولاد” باید یک کاراکتر دیگر که نشان دهنده محل خاص یا محصول خواست آورده شود. به طور مثال اگر ثبت شرکت اصفهان برای فروش فولاد انجام می شود، می ‌تواند عبارت هایی نظیر “فولاد اصفهان”، “فولاد سپاهان” و “فولاد اسپادانا” به صورت مجزا با کلمه یا کلمات دیگری ترکیب شوند. هر کدام از اسم ها را که انتخاب می کنید توسط موسسه ثبت شرکت اصفهان بررسی می شود تا مطمئن شوید که نام مشابه دیگری وجود ندارد.

 قانون دیگری در انتخاب اسم مناسب هنگام ثبت شرکت به شما می گوید اگر نامی که انتخاب کرده‌اید بسیار بسیار نزدیک به نام شرکت دیگری باشد به احتمال زیاد مورد تایید قرار نمی گیرد. به طور مثال شما عبارت شرکت “فولاد سپاهان آذرخش” را انتخاب کرده‌اید در صورتی که قبلاً شرکت دیگری با نام “نوین فولاد سپاهان” وجود داشته است! نام انتخابی توسط شما تایید نمی شود؛ چرا که بسیار به این نام شباهت دارد. در برخی موارد ممکن است از عبارت مختلفی استفاده شود که باز هم موجب شبیه بودن به نام کلی یک شرکت خواهد شد و در بررسی ها و تاییدیه ها دچار مشکل می شوید.

 برای انتخاب یک نام مناسب توجه داشته باشید که نام شرکت شما نباید توهین آمیز باشد یا کلمه حساسیت برانگیز نسبت به دولت، امنیت ملی، اسلام، مذهب و نظایر اینها را در خود داشته باشد. سعی کنید از اداره ثبت شرکت اصفهان تمام مقررات و قوانین انتخاب نام مناسب را به دست آورید تا مراحل به سرعت طی می شود.

 پس از آن که نام مناسب برای شرکت انتخاب شد به دنبال آن باید حتماً عبارت “با مسئولیت محدود”، “شرکت مشارکتی با مسئولیت محدود” یا “شرکت سهامی عام” آورده شود. موسسه ثبت شرکت اصفهان به شما کمک می کند تفاوت میان هر یک از این سه شرکت را بهتر بشناسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *