پیچیدگی حسابرسی مالی دارایی های ثابت

پیچیدگی حسابرسی مالی دارایی های ثابت

پیچیدگی حسابرسی مالی دارایی های ثابت

در حال حاضر عموماً پذیرفته شده است که بحران مالی که در سال 2007 اقتصاد جهان را تحت تأثیر قرار داد که منجر به عقب‌ نشینی طولانی‌ مدت در تولید ناخالص داخلی کلی و نرخ رشد بهره‌وری در بسیاری از کشورها شده است (همراه با تأثیر نامطلوب بر زنجیره‌ های ارزش جهانی، پویایی تجارت و بسیاری از کشورها). برای سال‌ها، با کار در تئوری و عمل حسابرسی مالی، ما به دنبال رویکرد های عینی در ادبیات علمی بوده‌ایم، اما این بارها در سطح ترکیبی باقی می‌ماند. امیدواریم با تغییر ساختار استاندارد های حسابرسی، به دلیل رسوایی‌ های مالی در آغاز هزاره جدید، موضوعات مشخص‌تر شوند، اما این موضوعات همچنان در سطح کلی باقی می‌مانند: استقلال، شایستگی، رازداری و حرفه‌ای بودن ، نقش ها و مسئولیت های حسابرس مالی. دور از ذهن ما این است که این مفاهیم سنگ عطف هیچ ماموریت ارزیابی خارجی نیستند.

همچنین، با در نظر گرفتن این که هر مأموریت حسابرسی به شدت با شخصیت حسابرس مرتبط است، ما مجبور به اعتراف به دشواری این فرآیند هستیم. در این چارچوب، تصمیم گرفتیم جنبه ملموس فرآیند و پیچیدگی یک بخش از فرآیند حسابرسی مالی را در شرکت های حسابداری در اصفهان مطرح و ارائه کنیم. ما به دارایی‌ های ثابت نزدیک شده‌ایم، زیرا این دارایی‌ها چالشی برای حسابداری و حسابرسی مالی هستند و هنوز هم هستند. از نقطه نظر مفهومی، دارایی های ثابت مشهود، برای مثال، با تفاوت های ظریف مختلف توسط ادبیات علمی و چارچوب گزارشگری مالی مختلف ارائه شده است.

تفاوت های ظریف در زمینه گزارشگری مالی به عنوان عناصری که می توانند ذینفعان را گمراه کنند شناسایی می شوند و به این ترتیب از متخصصان درخواست می شود تا آنها را کاهش دهند. بنابراین، اولین مشکل حسابرسی مالی، که فقط مختص دارایی های ثابت نیست، را می توان در تمام عناصر ترازنامه و در تمام فرآیند هایی که در یک سازمان در حال انجام است یافت. به طور کلی، دارایی‌های ثابت مشهود دارایی‌هایی با ویژگی‌های زیر محسوب می‌شوند:

برای استفاده در تولید کالا یا خدمات، اجاره به اشخاص ثالث یا استفاده برای مقاصد اداری تحصیل می‌شوند.

عناصری هستند که توسط واحد کنترل می شوند و قرار است برای کل دوره استفاده، مزیت های اقتصادی ایجاد کنند.

رایج است که برای دوره های زیادی استفاده می شوند.

تصدیق دارایی ثابت مشهود با تخمین منافع اقتصادی آتی، به عنوان اثر استفاده، اجاره یا نگهداری از آنها محقق می شود، پیش بینی این واقعیت که شرکت می تواند مزایای مرتبط با دارایی را با در نظر گرفتن خطرات بالقوه به دست آورد.

از سوی دیگر، رویکرد در حسابرسی تحت تأثیر متغیر های بسیاری است که در میان آنها مشخصات و اندازه واحد مورد رسیدگی را ذکر می کنیم. این پانوراما در بازه ای است که در زیر تعریف شده است:

– واحدی برای حسابرسی، با توجه به مرجع، اما کوچک در نظر گرفته شده، که در آن تعداد و ارزش عملیات از حوزه ملموس است.

دارایی های ثابت آنقدر کوچک هستند که می توانند بدون هیچ مشکلی در حسابداری منعکس شوند و حسابرسان مالی به راحتی اطلاعات را ارزیابی کنند.

– سازمانی با فعالیت های مکرر در این زمینه و ارزش های بیش از حد.

حسابرسی مالی در انبوه خود در واحدهایی است که به حد مافوق شرح داده شده بسته هستند که در آن اصول و استفاده از شرکت ها رعایت می شود.

حاکمیت بسیار حضور دارند. در مقاله خود به این نوع از سازمان های بزرگ و بسیار بزرگ اشاره خواهیم کرد که هدف آنها دستیابی به سودآوری زیاد است. به عبارت دیگر، عوامل اقتصادی که به اندازه کافی بزرگ هستند [M. بارت، 2005]، که بعداً شرکت یا شرکت نامیده می شود، به یک تیم حسابرسی شایسته و متعادل نیز نیاز دارد.

پیچیدگی حسابرسی مالی دارایی های ثابت

ساختار یافته

معمولاً حسابرسی دارایی های ثابت به دلایل زیر با حسابرسی دارایی های جاری متفاوت است:

(1) معمولاً در یک فعالیت مالی ورودی و خروجی کمتری در مقایسه با دارایی‌ های جاری وجود دارد، اما با در نظر گرفتن مشخصات پیشنهادی مشتری، این

در ناحیه مکرر باقی بماند،

(2) ورود به شرکت در ارتباط قوی با شروع کار است که می تواند کم و بیش به نفع شرکت محقق شود.

(3) اغلب، ارزش هر عملیات قابل توجه است، اثر ترکیبی آنها بیش از قابل توجه است. همراه با این واقعیت که خطای قابل تحمل را تحت تأثیر قرار داد

با توجه به نقطه دلالت جهانی بسیار کاهش می یابد، این امر حسابرس را تعیین می کند که ریسک عدم کشف را بسیار کوچک اعلام کند، (4) دارایی، احتمالاً استفاده می شود، نگهداری می شود و برای سال های زیادی در دفاتر حسابداری منعکس می شود.

با توجه به این تفاوت، در ممیزی تجهیزات تولیدی، به جای خریدهای فروخته شده، تأکید بر بررسی خریدهای انجام شده در دوره جاری است.

از حساب سال قبل. علاوه بر این، این واقعیت که این دارایی ها طول عمر تخمینی بیش از 1 سال دارند مستلزم وجود آن است

حساب‌ های استهلاک و حساب‌ های انباشته که به عنوان بخشی از حسابرسی دارایی‌ های مربوطه تأیید می‌شوند. در نهایت، تجهیزات را می توان فروخت یا باطل کرد و تولید کرد

زیان یا سودی که حسابرس باید آن را تأیید کند.

حسابرسی از نظر مالی مشکلی مانند دارایی های ثابت، مشهود و استهلاک پذیر به چه معناست؟ این مستلزم داشتن نظر، اعلام این است که معاملات، تحولات و مبالغ، در برخی موارد

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص ثبت و محاسبه دارایی های مشهود و نامشهود در حسابداری به پیج بهترین آموزشگاه حسابداری در اصفهان به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *