تأثیر جهانی شدن بر اشتغال در بخش تولید

تأثیر جهانی شدن بر اشتغال در بخش تولید

تأثیر جهانی شدن بر اشتغال در بخش تولید

سیستم حاکمیت تجاری باید برای انطباق با پیشرفت فناوری و نوآوری تنظیم شود که باعث به هم پیوستگی و وابستگی متقابل کشورها می شود و برای همه مفید است تعمیق جهانی شدن اقتصادی به نوبه خود می تواند منجر به همکاری اقتصادی هرچه بیشتر بین کشورها شود. جهانی شدن با تسهیل جریان کالاها و سرمایه ها، پیشرفت های پیشرفته در فن آوری ها و تمدن ها و ارتقای مبادلات مردم به مردم، رشد اقتصادی جهان را تحریک کرده است.

از این منظر، جهانی شدن اقتصادی نتیجه طبیعی پیشرفت فناوری است. به عبارت دیگر، علم و فناوری تولید اولیه و همچنین نیرو های انقلابی هستند که توسعه تاریخی را به پیش می برند. هر انقلاب صنعتی و تکنولوژیکی تأثیر عظیم و عمیقی بر جامعه بشری و تغییرات شدیدی بر چشم انداز جهان دارد. در دنیای امروز، نقش علم و فناوری به طور فزاینده ای برجسته شده است.

نوآوری علم فناوری عامل تعیین کننده رشد بهره وری اجتماعی و نیروی کار و همچنین یک نیروی کلیدی در پیشرفت آموزش، فرهنگ، ورزش، مراقبت های بهداشتی و هنر است. به ویژه، توسعه سریع فناوری اطلاعات، با نماینده اینترنت، سرعت جهانی شدن اقتصاد در حوزه های جدید را از طریق راه های جدید تسریع کرده است و اقتصاد و مردم را حتی بیشتر به هم نزدیک کرده است. از این رو، در زیر سطح جریان بی وقفه کالاها، سرمایه، اطلاعات و متخصصان جوهره جهانی شدن اقتصادی – پیشرفت و نوآوری فناوری – نهفته است.

سیستم تجاری چندجانبه و ترتیبات تجاری منطقه ای دو چرخ گاری جهانی شدن اقتصادی هستند. تجارت موتور رشد اقتصادی و همچنین اساسی ترین شکل جهانی شدن اقتصادی است. رشد تجارت بدون بهبود قوانین تجارت بین المللی محقق نمی شود. امروزه قواعد تجارت بین‌الملل به طور فزاینده‌ ای در جهان قابل اجرا شده‌اند که یکی از مشخصه‌ های تعیین‌کننده جهانی‌سازی اقتصادی است. سیستم تجارت چندجانبه با هسته اصلی سازمان تجارت جهانی، سنگ بنای تجارت بین‌المللی است و نقشی محوری در ارتقای رشد تجارت جهانی و ایجاد اقتصاد جهانی باز ایفا می‌کند.

در این میان، افزایش آشکاری در ترتیبات تجاری منطقه ای وجود داشته است، زیرا همکاری های منطقه ای سرعت گرفته و شتاب قوی به اقتصاد جهانی تزریق کرده است. جهانی شدن اقتصاد به میزان زیادی رونق تجارت، تسهیل سرمایه گذاری، جریان پرسنل و پیشرفت فناوری را ارتقا داده است. اما روی دیگر سکه این است که وقتی نظم اقتصادی قدیمی بین‌المللی ناعادلانه و نامعقول هنوز بهبود نیافته است، جهانی‌سازی اقتصادی با توسعه نامتوازن و نابرابر اقتصاد جهانی همراه می‌شود که باعث ایجاد خطرات و چالش‌های جدیدی مانند توسعه نامطلوب، حکمرانی می‌شود.

مشکلات و شکاف های دیجیتال بنابراین، مشکلات جهانی ناشی از جهانی شدن اقتصادی را نمی توان با فعالیت های ضد جهانی شدن یا ضد جهانی شدن حل کرد، بلکه با تقویت همکاری های اقتصادی بین المللی و ادغام بیشتر عوامل اقتصادی و منابع توسعه در سراسر جهان قابل حل نیست. از زمان بحران مالی جهانی در سال 2008، جهانی شدن اقتصاد ویژگی های جدیدی را نشان داده است. در این میان اقتصاد کشور ها با تغییرات عمیق جهانی شدن اقتصادی مواجه بوده که باید در شکل و محتوا به سمت بازتر و فراگیرتر، متعادل تر و منصفانه تر و سودمندتر برای همه تنظیم شود.

تأثیر جهانی شدن بر اشتغال در بخش تولید

تأثیر جهانی شدن بر اشتغال در بخش تولید

برای این منظور، ارتقای سیستم حاکمیت تجارت جهانی به گونه ای ضروری است که با انقلاب فناوری جدید و انقلاب صنعتی منطبق باشد، محیطی مطلوب برای همکاری های بین المللی ایجاد شود، امکان بهره مندی بیشتر کشورها و مردم از ثمرات نوآوری های فناوری و تکیه بر آنها وجود داشته باشد. پیشرفت تکنولوژی برای مقابله با اثرات منفی جهانی شدن اقتصادی. همچنین، حفاظت از قوانین سازمان تجارت جهانی، حمایت از یک سیستم چندجانبه باز، شفاف، فراگیر و بدون تبعیض، ایجاد یک اقتصاد جهانی باز، و بازی کامل به توافقنامه های تجارت آزاد در ترویج تجارت و سرمایه گذاری ضروری است. جهانی شدن اقتصادی فرآیندی است که در آن کشورها به طور فزاینده ای به هم پیوسته و وابسته می شوند. این یک روند برگشت ناپذیر تاریخ و مسیر اجتناب ناپذیر رشد بشر است.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اصفهان به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *