چگونه می توان یک حسابدار موفق شد

چگونه میتوان یک حسابدار موفق شد

چگونه میتوان یک حسابدار موفق شد

حسابدار شدن نیاز به تحصیلات پیشرفته ، صدور گواهینامه رسمی و تعهد قاطعانه به یادگیری تجارت دارد. در این راه ، حسابداران احتمالی باید به تعدادی از سوالات پاسخ دهند:

آیا من ویژگی های لازم برای تبدیل شدن به حسابدار را دارم؟

 آیا می توانم بعد از چهار سال تحصیل، حرفه ای موفقیت آمیز را شروع کنم؟

آیا نیاز به گرفتن مدرک کارشناسی ارشد دارم؟

آیا می توانم در یک شرکت بزرگ کار کنم ؟

این راهنمای جامع به عنوان منبعی برای افراد علاقه مند به شغل حسابداری طراحی شده است. شامل توضیحاتی درباره آنچه حسابداران انجام می دهند، توضیحات درجه حسابداری و لیستی از مراحل پیشنهادی برای شروع کار.

مرحله 1 مدارک مورد نیاز را به دست آورید

حسابداران در دانشگاه تحصیل می کنند و مدرک لیسانس می گیرند. با این حال، مدرک لیسانس در حسابداری یا یک رشته مرتبط ، حداقل شرایط تحصیلات برای کسانی که قصد دارند حسابدار شوند، در نظر گرفته شده است. بعضی از حسابداران حتی در دوره های پیشرفته بالاتر از دوره لیسانس را در موضوعاتی مانند گزارشگری مالی ، مالیات ، حسابرسی و سایر زمینه های تجاری غیر حسابداری نیز نیاز شرکت می کنند.

در مجموع 150 ساعت اعتبار در حسابداری و مناطق مرتبط معمولاً مورد نیاز است. دانشجویانی که علاقه مند به حسابدار شدن هستند باید شرایط خاص تحصیلات را در حوزه های قضایی خود بررسی کنند. بسیاری از حسابدار ها ها نیز تحصیلات خود را در دوره متوسطه ادامه داده و مدرک کارشناسی ارشد دریافت می کنند. برنامه های مدرک حسابداری بسیار محبوب هستند و به طور معمول در دانشگاه  ها و موسسات آموزشی و همچنین از طریق آموزش از راه دور در دسترس هستند.

حسابدار موفق

مرحله 2 یک تخصص را انتخاب کنید

 تقریباً همه حسابداران در یک یا چند زمینه عملی تخصص دارند. دو زمینه عمومی و تخصصی، حسابداری عمومی و حسابداری شرکتی یا تجاری است. تعدادی فوق تخصص نیز وجود دارد، مانند حسابرس خارجی ، حسابرسی داخلی ، حسابداری مدیریتی و مالیات. غالباً ، تخصصی که انتخاب می کنید با درجه حسابداری که کسب کرده اید مرتبط است.

مرحله 3 بین حسابدار و حسابرس شدن تصمیم بگیرید

تفاوت بین یک حسابدار و یک حسابدار رسمی مجاز این است که حسابداران (که به آنها “حسابداران عمومی” نیز گفته می شود) معمولاً افرادی هستند که برای کار در بخشهای حسابداری مشاغل استخدام می شوند، اما فاقد چندین صلاحیت هستند. به عنوان مثال، حسابداران ممکن است دارای گواهینامه یا مجوز دولتی نباشند.حسابداران می توانند کارهای محدود خاصی مانند تهیه صورتهای مالی را انجام دهند. همچنین اگر آزمون IRS مورد نیاز را گذرانده یا شماره شناسنامه مالیاتی تهیه کننده را دریافت کرده باشند ، ممکن است اظهارنامه مالیاتی را تهیه کنند.

 اما ممکن است آنها حسابرسی انجام ندهند یا صورتهای مالی را مرور نکنند. حسابداران رسمی باید تعدادی از شرایط خاص را از جمله کسب مدرک دانشگاهی ، قبولی در تمام قسمت های آزمون CPA و کار برای تعدادی ساعت مشخص (معمولاً 1800) را برآورده کنند. در تصمیم گیری در مورد نوع حرفه حسابداری ، فرد باید صادقانه اهداف شخصی خود را ارزیابی کند و تمایل به صرف وقت و تلاش قابل توجه برای تبدیل شدن به یکی از دو موردحسابدار و یا حسابرس شود.

مرحله 5 قبل از فارغ التحصیلی

 قبل از فارغ التحصیلی، سعی کنید یک دوره کارآموزی حسابداری در یک شرکت یا موسسه حسابداری اصفهان دریافت کنید یا روش دیگری برای کسب تجربه برای تهیه رزومه خود پیدا کنید. وقت آن است که زمان درخواست موقعیت های حسابداری سطح پایین را بدست آورید. سایت هایی مانند LinkedIn دارای آگهی های شغلی هستند و به شما اجازه می دهند مستقیماً از این سایت برای این مشاغل اقدام کنید.

حسابدار موفق

مرحله 6 به دنبال ادامه فرصت های آموزشی باشید

 پس از رسیدن به اولین شغل خود ، نشستن و لذت بردن از سواری پس از تمام کارهای سخت دانشگاه ، وسوسه انگیز است. اکنون زمان آن است که باید به فکر حرکت های بعدی باشید که برای بالا رفتن از نردبان شغلی نیاز دارید. کسب گواهینامه در یک تخصص حسابداری یا کارشناسی ارشد در حسابداری می تواند به افزایش صعود در حرفه کمک کند.

حسابدار موفق

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *