وکیل مالیاتی کیست

وکیل مالیاتی کیست

وکیل مالیاتی کیست ؟

وکیل مالیاتی به شخصی گفته می شود که از قوانین مربوط به مالیات اطلاعات کاملی دارد و مشتریان را از همین طریق با قوانین پیچده مالیاتی آشنا و راهنمایی می کند. وکلای مالیاتی همچنین در صورت حسابرسی توسط سازمان درآمد داخلی به افراد و شرکتها کمک می کنند.

یک وکیل مالیاتی چه کاری انجام می دهد؟

وكلاي ماليات در مورد ماليات ، قوانين مالياتي ، اختلافات مالياتي و امور حسابداري به افراد ، مشاغل و موسسات دولتي و خصوصی مشاوره مي دهند. آنها دانش کاملی از قوانین مالیاتی دارند.

آنها با طرح درخواست تجدید نظر در مورد تصمیمات دادگاه مالیاتی و عمل به عنوان رابط با سرویس درآمد داخلی ، به مردم در حل مسائل مربوط به مالیات کمک می کنند. وکلای مالیاتی همچنین در مورد چگونگی استفاده حداکثری از اعتبارات مالیاتی و صرفه جویی در هزینه مشاوره می دهند. آنها درباره مسائل حقوقی تحقیق می کنند ، قوانین مالیاتی را تفسیر می کنند ، درباره یافته های خود بحث و گزارش می نویسند و اسناد حقوقی را تهیه و تنظیم می کنند.

چه چیزی را باید در یک وکیل مالیاتی جستجو کنید

حسابداران و وکلای مالیاتی هر دو می توانند در ساعت نیاز شما کمک کنند ، اما اصطلاح “وکیل” بسیار گسترده تر و سخت می شود. این بدان معناست که شما فقط با اعداد و ارقام درگیر نیستید – بلکه با قانون می جنگید.

درست است که وکلای مالیاتی می توانند مواردی را کنترل کنند که حسابداران از عهده آن بر نمی آیند ، اما لازم نیست قبل از اینکه خدمات وکالت بیش از خدمات حسابدار باشد ، درگیر جنگ حقوقی شوید.  در واقع ، حسابداران و وكلا می توانند به شما كمك كنند تا هر دو رویداد مشكل انگیز گذشته را مدیریت كرده و به برنامه ریزی بهترین دوره خود در آینده كمك كنید. اینجاست که وکلای مالیاتی مفید هستند.کار یک وکیلی مالیاتی بسیار سخت تر و تخصصی تر از یک وکیل حقوقی است.

وکیل مالیاتی کیست

چه زمانی به یک وکیل مالیاتی نیاز دارید؟

وکلای مالیاتی وکلائی هستند که در زمینه پیچیده و فنی قانون مالیات تخصص دارند. بهترین آنها برای رسیدگی به مسائل فنی و حقوقی مرتبط با وضعیت مالیات شما آمادگی کامل را دارند. وكیل پس ازمواجه شدن شما با  مشكل، می تواند وارد عمل شود ، اما در ابتدا مشورت با یكی دیگر می تواند به شما كمك كند تا از مشكلات جلوگیری كنید.

وکلای مالیاتی حتما باید دارای مدرک معتبرو سابقه کاری باشند باشند که شما بتوانید به آن ها اعتماد کنید. اینها فقط حداقل الزامات است، وکلای مالیاتی همچنین باید در قانون مالیات آموزش های پیشرفته داشته باشند. بیشتر آنها مدرک کارشناسی ارشد حقوق در مالیات دارند.

برخی از وکلای مالیاتی سابقه حسابداری نیز دارند ، اما همه آنها تجربه تهیه اظهارنامه مالیاتی را ندارند. تخصص آنها بر پیامدهای حقوقی موقعیت های مالیاتی متمرکز است.

اگر با یک مشکل پیچیده حسابداری و همچنین یک مسئله حقوقی روبرو هستید، ممکن است بخواهید به دنبال یک وکیل باشید که یک حسابدار رسمی مجاز یا نماینده ثبت نام شده نیز باشد ، بنابراین می توانید هر دو پایگاه را پوشش دهید. بخاطر بسپارید که احتمالاً مجبور خواهید شد هزینه های بسیار بیشتری برای وکالت که حسابدار متبحر نیز است بپردازید.

اگر در حال راه اندازی مشاغل هستید

سوالات حقوقی زیادی وجود دارد که باید هنگام راه اندازی مشاغل به آنها پاسخ دهید و بسیاری از این سوالات پیامدهای مالیاتی دارند.

چه نوع نهاد تجاری باید ایجاد کنید؟

آیا می توانید به عنوان یک مالک انفرادی فعالیت کنید؟

هر راه اندازی کسب و کاری که انتخاب کنید، عواقب مالیاتی دارد. مشاوره حقوقی و مشاور مالیاتی اصفهان  می تواند در مورد ساختار و نحوه برخورد مالیاتی شرکت شما از جمله برخی از موارد غیر مالیاتی که ممکن است در نظر نگرفته باشید ، به شما مشاوره دهد.

اگر به تجارت بین المللی بپردازید، این امر باعث پیچیده شدن قراردادها ، معاملات مالیاتی و سایر موارد حقوقی شما خواهد شد. کمک یک وکیل مالیاتی می تواند در این نوع شرایط بسیار ارزشمند باشد.

سوالاتی برای پرسیدن از وکیل مالیاتی

قبل از استخدام  وکالت مالیاتی و مصاحبه با هر وکیل مالیاتی بسیار مهم است که از مواردی آگاهی داشته باشید . در اینجا چند سوال برای پرسیدن وجود دارد که در ابتدا با یک وکیل آینده نگر ملاقات می کنید:

آیا آنها در وکالت دولت پذیرفته می شوند؟

آنها در کدام حوزه قانون مالیات تخصص دارند؟

هزینه وکالت چقدر می شود؟

اگر وكیل شخصاً نمی تواند به شما كمك كند یا به نظر مناسب نمی آید ، آیا آنها وكیل مالیاتی دیگری می شناسند كه با نوع مشكل شما بیشتر آشنا باشد؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *