کیفیت حسابرسی تحت تأثیر ویژگی های مؤسسه حسابرسی

کیفیت حسابرسی تحت تأثیر ویژگی های مؤسسه حسابرسی

کیفیت اطلاعات ارائه شده در صورت های مالی یکی از مهمترین موضوعات در ادبیات حسابداری است. شاخص های زیادی برای اندازه گیری این کیفیت و تأثیر آن بر متغیر های مختلف وجود دارد که اغلب توسط رفتار سرمایه گذاران و سایر ذینفعان هدایت می شود. با این حال، اطلاعات مالی ارائه شده توسط واحد های تجاری پذیرفته شده در بورس، منوط به کنترل حسابرس مالی است که انتظار می رود به عنوان یک حرفه ای مستقل، انطباق صورت های مالی را با استاندارد های حسابداری اعمال شده توسط واحد حسابرسی شده ارزیابی کند.

گزارش حسابرس مالی، تا زمانی که حاوی نگرانی مستمر نباشد، همچنین به کاربران تأیید می‌کند که شرکت در آینده قابل پیش‌بینی فعال باقی می‌ماند و فعالیت گزارش‌شده در صورت‌ های مالی پایدار است، حداقل در میان مدت در این جهت، ادبیات به شدت به معنای تجزیه و تحلیل کیفیت حسابرسی مالی توسعه یافته است، که تضمین های اضافی در مورد کیفیت ارائه مالی ارائه می دهد.

کیفیت حسابرسی میزانی است که بازار توانایی حسابرس در کشف و گزارش تخلفات در سیستم حسابداری و گزارش مالی مشتری را تشخیص می دهد. این بدان معناست که کیفیت حسابرسی تابعی از صلاحیت و استقلال حسابرس است. صلاحیت فنی حسابرس و همچنین صلاحیت اخلاقی و صلاحیت ارتباطی حسابرس را به عنوان عوامل تعیین کننده کیفیت حسابرسی اضافه می کنند.

کیفیت حسابرسی خوب، درجه بالایی از اطمینان را ایجاد می کند که صورت های مالی به طور منصفانه وضعیت مالی و عملکرد واحد های تجاری را بر اساس سیستم ارائه مالی و ویژگی های واحد تجاری نشان می دهد. افزایش کیفیت حسابرسی به متغیرهای خاصی مرتبط است، از جمله بهبود مقررات خاص، مقررات حرفه ای، اندازه مؤسسه حسابرسی، خدمات غیرحسابرسی، طول مدت مأموریت حسابرس، حاکمیت شرکتی مشتری، تخصص حسابرس بر اساس صنعت، حمایت از سرمایه گذاران؛ زمینه اقتصادی (بحران مالی؛ اندازه و سایر ویژگی های شرکت های حسابرسی شده، دانش بازار محلی و ارتباطات در محیط کسب و کار محلی؛ و ترکیبی از استاندارد های حسابرسی و نظام حقوقی یک کشور.)

کیفیت حسابرسی تحت تأثیر ویژگی های مؤسسه حسابرسی

متغیر های زیادی برای سنجش کیفیت حسابرسی استفاده می شود. آکف و همکاران مدلی را پیشنهاد کرد که در آن سطح کیفیت حسابرسی تابعی از شایستگی حسابرس، دانش این مشتریان، دانش صنعت، کیفیت کارکنان و ویژگی های صاحبکار است. یکی از پرکاربردترین معیارها، ارتباط بین کیفیت حسابرسی و محافظه کاری حسابداری است. کامران و همکاران بسیاری از مطالعات را شناسایی می کند که این ارتباط را در نظر می گیرند. بیزلند و همکاران به ما هشدار می دهد که نتایج ارائه شده توسط مطالعات کیفیت حسابرسی در بازار های سرمایه توسعه یافته را نمی توان به سایر مناطق و زمینه های اقتصادی تعمیم داد. به طور مشابه، فانگ و همکاران. در ادبیات نشان داد که، در کشور های در حال توسعه با حمایت محدود از سرمایه گذار، حسابرسی با کیفیت خوب جزء مهمی از حاکمیت است و منجر به کاهش تعارضات می شود.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص کیفیت حسابرسی به شرکت حسابداری اصفهان به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *