اهمیت نگارش یک طرح تجاری موفق

اهمیت نگارش یک طرح تجاری موفق

اهمیت نگارش یک طرح تجاری موفق

در ایجاد یک تجارت ، کارآفرین تمام مسئولیت های توسعه و مدیریت و همچنین خطرات و پاداش ها را بر عهده می گیرد. بسیاری از مشاغل دوام نمی آورند زیرا صاحبان مشاغل موفق به تدوین برنامه ای موثر نمی شوند و یا از اهمیت نگارش یک طرح تجاری موفق واقف نیستند. طرح کسب و کار بر حوزه های اصلی مورد توجه و سهم آنها در موفقیت یک تجارت جدید متمرکز است. طرح نهایی محصول یا خدمات را به دیگران منتقل می کند و مبنای پیشنهاد مالی را فراهم می کند. در جستجوی شیوه زندگی مفیدتر ، تعداد بیشتری از افراد مصمم هستند که با راه اندازی کسب و کار خود و کارآفرین شدن ، رئیس خود شوند یا مستقل تر کار کنند. کارآفرینان به عنوان کاتالیزور های تغییر در دنیای تجارت امروز در نظر گرفته می شوند (بنگز ، 1995).

اکثر مشاغل در ایالات متحده کوچک هستند ، با 20 کارمند یا کمتر. با این حال ، در کل ، مشاغل کوچک بیشتر مشاغل جدیدی را ایجاد می کنند که هر دهه ایجاد می شود. صاحبان مشاغل جدید در حال تبدیل شدن به خون حیاتی اقتصاد آمریکا هستند. آنها در حال توسعه ایده ها ، محصولات و خدمات جدیدی هستند که در “برش” اقتصاد قرار دارند. موفقیت آنها سود و محیط رقابتی را ایجاد می کند که ایده ها و نوآوری های بیشتری را ایجاد می کند. این روحیه کارآفرینی در بهداشت و ایمنی شغلی از جمله پرسنل ایمنی ، بهداشتگران صنعتی ، پزشکان و پرستاران بهداشت حرفه ای که مشاغل خود را تشکیل می دهند مشهود است. زمان ، انرژی و منابع قابل توجهی برای کارکنان یک تجارت صرف می شود ، پس چرا تعداد کمی از آنها در 5 سال اول زنده می مانند؟ اکثر این صاحبان مشاغل طرح تجاری نداشتند.

اگرچه تجارت و صنعت هیچ معادله ساده ای برای موفقیت نیافته اند ، اما یک قاعده اساسی صادق است: “صاحب مشاغل که برنامه ریزی نمی کند ، احتمالا با شکست مواجه می شوند”.  نویسنده اخیراً در جلسه ای در اتاق بازرگانی محلی خود شرکت کرد که در آن اهمیت توسعه یک طرح تجاری مورد بحث قرار گرفت. وقتی از کارآفرینان سوال شد که چرا آنها یک طرح کسب و کار ایجاد نکرده اند ، پاسخ های معمولی شامل “این کار به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد” ، “من قادر به تأمین مالی خود برای کسب و کارم هستم و در حال حاضر توسعه یک برنامه مهم نیست ،” »و« من برنامه ام را در سر دارم ». بسیاری احساس می کردند که محیط اقتصادی به سرعت در حال تغییر است و برنامه های آنها را باطل می کند. بحث به این نتیجه رسید که اگرچه هیچ برنامه ای هرگز 100 درصد دقیق یا جاری نخواهد بود ، اما یک طرح تجاری موثر کارآفرین را قادر می سازد تا تغییرات سریع را برای برآوردن تغییرات رقابتی محیطی به سرعت انجام دهد.

موفقیت نیازمند کار سخت و برنامه ریزی دقیق است. تدوین یک طرح کسب و کار ، صاحب مشاغل را مجبور به ارزیابی رقابت و ایجاد جایگزین ها و مزایای رقابتی می کند. این طرح احتمال نتایج نامشخص را در بر می گیرد و استراتژی های احتمالی را ارائه می دهد. بانکداران و سرمایه گذاران انتظار دارند که در برنامه تجاری نیز نکات مثبت و مثبت را مشاهده کنند. وقتی کارآفرین طرحی را برای رسیدگی به موارد غیر منتظره در نظر می گیرد ، بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص تهیه طرح تجاری و بیزینس پلن به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *