برنامه ریزی تجاری موثر

برنامه ریزی تجاری موثر

برنامه ریزی تجاری موثر

طرح کسب و کار هر طرح ساده ای است که به برنامه راه اندازی کسب و کار به مدیر کمک می کند تا وضعیت فعلی شرکت ها (نقاط قوت ، ضعف ، فرصت ها و تهدیدها) را درک کرده و به آینده امیدوار باشد. برنامه نوپا یک برنامه تجاری است که شامل ماموریت ، چشم انداز ، اهداف و برنامه های عملیاتی برای آینده شرکت های جدید است در حالی که برنامه تجاری طراحی شده در طول فعالیت شرکت برای اداره موثر شرکت ، دستیابی به مشتریان جدید ، شرکا ، وام و غیره کاربرد دارد.

در تهیه برنامه تجاری دو چیز مهم است:

  1. یک ابزار سازماندهی برای ساده سازی و شفاف سازی اهداف و استراتژی کسب و کار
  2. دوم، یک سند تجاری است که یک ایده تجاری را به فروش می رساند و نشان می دهد که یک محصول یا خدمات می تواند سودآور باشد و منابع مالی و منابع شرکت را جذب کند.

با ایجاد این طرح تجاری ، یک سرمایه دار بزرگ چشم انداز بهتری از کسب و کار خواهد داشت که آیا می تواند در کشور سودآور باشد و برای سوددهی آن چه اقداماتی باید انجام شود. طرح کسب و کار خلاصه ای مکتوب از طرح کسب و کار برنامه ریزی شده کارآفرین ، جزئیات مالی و موثر ، فرصت های ارتقاء و استراتژی و مهارت ها و مهارت های رهبران آن است. ایجاد یک طرح تجاری از آن جهت اهمیت دارد که یک کارآفرین برای افزایش احتمال دستیابی به یک طرح کسب و کار دقیقاً طراحی شده نیاز دارد. به گفته توماس زیمرر و اسکرابورو برخی از جزئیات طرح تجاری تجاری که در صورت نیاز قابل ارتقا هستند شامل:

  • فهرست مطالب
  • خلاصه مدیریتی
  • سابقه شرکت
  • مشخصات تجارت و صنعت
  • سیاست های تجاری
  • شرح محصول یا خدمات شرکت
  • طرح ارتقاء
  • تجزیه و تحلیل رقبا
  • توضیح تیم مدیریت
  • برنامه رویه
  • صورتهای اقتصادی پیش فرض
  • بیانیه ایده و ماموریت
  • پیشنهاد وام یا سرمایه گذاری.

طرح کسب و کار یک مقاله رسمی است که اهداف تجاری شرکت ، قابلیت اطمینان هدف و برنامه دستیابی به اهداف را توصیف می کند. یک برنامه راه اندازی مناسب شامل خلاصه اجرایی ، شرح شرکت و شرح محصول یا خدمات ، استراتژی تجزیه و تحلیل بازار و اجرای آن ، استراتژی فروش ، تیم مدیریت ، برنامه مالی ، تجزیه و تحلیل سرسخت و غیره است. این طرح به تدوین اهداف تجاری و برنامه ریزی برای دستیابی به این اهداف در دوره زمانی کمک می کند. به عبارت ساده تر، طرح کسب و کار شرح می دهد که:

  • کسب و کار چیست
  • در کجا واقع شده است
  • اهداف کسب و کار چیست
  • زمان شروع به کار کسب و کار
  • خطرات
  • دستاورد های کسب و کار و غیره.

یک طرح تجاری نه تنها مدیریت را به سمت موفقیت هدایت می کند بلکه اعتبار کسب و کار را برای رهبران ، سرمایه گذاران ، تامین کنندگان ، مشتریان فراهم می کند. یک طرح تجاری موفق ابزارهایی را برای تعیین اینکه آیا ایده کسب و کار پایدار است و چگونه می توان برای کسب و کار کمک کرد ، نظم و ارزش شرکت را برای کارکنان جدید توضیح داده و برنامه ریزی برای رشد خدمات جدید ارائه می دهد. یک طرح کسب و کار به عنوان یک طرح کلی از شرکت عمل می کند و یک سند مکتوب است که توضیح می دهد کسب و کار به کجا می رود ، چگونه می توان به اهداف و اهداف مورد انتظار دست یافت ، چرا محصولات و خدمات در بازار ضروری هستند و برای برآوردن باید چه کار کرد.

اهداف کسب و کار با این حال ، مهمترین دلیل برای تهیه یک طرح کسب و کار ، تامین سرمایه است. در مراحل بعدی تجارت گفته می شود ، طرح کسب و کار یک سند در حال تحول است که توسط کارآفرین و مدیران در طول زمان و با پیشرفت تجارت اصلاح می شود. ایجاد یک طرح تجاری تضمین نمی کند که هیچ مشکلی وجود نداشته باشد ، اما به مدیران و کارآفرینان امید می دهد که در صورت مواجه شدن با مشکلات اقدام کنند.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص برنامه ریزی تجاری موثر به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *