تاثیر اهرم مالی در کسب و کار ها

تاثیر اهرم مالی در کسب و کار ها

تاثیر اهرم مالی در کسب و کار ها

قبل از بحران مالی بین سال های 2007 و 2009 (Brealey ، Myers and Allen ، 2017) ، موضوع مربوط به اهرم مالی با سابقه بالا در روزنامه های معتبر سوئد مانند Svenska Dagbladet (2006) مورد بحث قرار گرفت. بحران مالی شرکت های سوئدی را تحت تأثیر قرار داده و با کاهش عملکرد مالی ، این شرکت ها را به دردسر انداخت (Öberg، 2009). اما حتی اگر بحران مالی تأثیر منفی بر عملکرد مالی شرکت ها بگذارد ، این شرکت ها تقریباً از همان سطح اهرم مالی 2016 برای سال 2007 استفاده می کنند (یزدانفر و آهمان ، 2014 ؛ SCB ، 2017). این می تواند تعجب آور باشد ، زیرا طبق گفته وازکز و فدریکو (2015) ، شرکت هایی که از اهرم مالی بالایی برخوردار بودند به دلیل بحران مالی بیشتر از شرکت های دارای اهرم مالی پایین قبل از بحران آسیب دیدند.

اهرم مالی به میزان بدهی شرکت برای تأمین مالی دارایی های خود اشاره دارد. دلیل استفاده از اهرم مالی بین شرکت ها متفاوت است. طبق نظریه سفارش (مایرز ، 1984) ، این امر به دلیل کمبود جریان نقدی برای بدهی های کوتاه مدت یا نیاز به سرمایه بیشتر برای تأمین مالی یک سرمایه گذاری است. از اهرم مالی همچنین می توان برای افزایش بازده مورد انتظار به عنوان درآمد خالص استفاده ، که با تئوری تجارت پشتیبانی می شود که ادعا می کند در آنجا شرکت عملکرد مالی آنها را به حداکثر می رساند سطح بهینه اهرم مالی وجود دارد. اهرم مالی هم مزایا و هم معایبی دارد. یک مزیت که هم از تئوری معامله و هم از نظریه سفارش تیز پشتیبانی می شود، این است که بدهی می تواند فرصت های تجاری یک شرکت را افزایش دهد. این مزیت به جریان های نقدی مثبت مربوط می شود ، که می تواند برای تأمین مالی تجارت عملیاتی و سرمایه گذاری شرکت مورد استفاده قرار گیرد.

ضرر اهرم مالی می تواند در صورتی اتفاق بیفتد که فعالیت عملیاتی شرکت بی فایده باشد و بنابراین قادر به بازپرداخت بدهی یا نرخ بهره ای که بدهی با آن مرتبط است نباشد. این می تواند منجر به ورشکستگی شود ، که این یک نقطه ضعف ذکر شده در تئوری تجارت است. اهرم مالی توسط یک شرکت به دلیل نیاز به سرمایه برای اداره تجارت استفاده می شود. نویسندگان ادعا می کنند که اهمیت سرمایه به اندازه کافی قابل تأکید نیست و بدون سرمایه رشد یک شرکت غیرممکن است. اندازه گیری اهرم مالی به روش های مختلف امکان پذیر است.

رایج ترین روش برای اندازه گیری اهرم مالی طبق گفته های راجان و زینگالس (1995) استفاده از کل بدهی شرکت به عنوان حسابگر و کل دارایی ها به عنوان مخرج است. این اندازه گیری رابطه بین میزان بدهی شرکت را برای تأمین مالی تجارت عملیاتی و سرمایه گذاری خود نشان می دهد. در مورد مقدار بدهی مربوط به مشاغل عملیاتی که از طریق بدهی کوتاه مدت تأمین می شود و سرمایه گذاری هایی که از طریق بدهی بلند مدت تأمین می شود ، به کاربر از نسبت مالی چیزی نمی گوید. بنابراین آیا می توان اهرم مالی را به روش های مختلف اندازه گیری کرد تا اطلاعات مربوط به زمان سررسید بدهی را در اختیار کاربر قرار دهد.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص استفاده بهینه از اهرم مالی و آشنایی بیشتر با تاثیر اهرم مالی در کسب و کار ها به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *