ثبت کسب و کار و عملکرد شرکت

ثبت کسب و کار و عملکرد شرکت

ثبت کسب و کار و عملکرد شرکت

کسب و کار های کوچک می توانند باعث رشد اقتصادی شوند. تعدادی مشاغل کوچک ایرانی به طور رسمی ثبت نشده اند و غیر رسمی بودن منجر به از دست دادن درآمد دولت می شود. بهره وری کسب و کار برای رشد اقتصادی اساسی است و کسب و کارها برای رونق به یک محیط نظارتی مطلوب نیاز دارند. در حالی که ثبت یک کسب و کار لزوماً برای تکمیل معاملات تجاری الزامی نیست، اما مزایایی را هم برای شرکت (مانند حمایت قانونی، دسترسی به اعتبار رسمی) و هم برای دولت (به عنوان مثال، نظارت نظارتی و درآمد مالیاتی) ارائه می دهد.

با این حال، اکثر مشاغل کوچکی وجود دارند که به طور رسمی ثبت نشده اند. در چند سال اخیر، زیرشاخه جدیدی از ادبیات کارآفرینی پدیدار شده است که به دنبال درک کارآفرینی در بخش غیررسمی است که در اینجا به معنای راه اندازی و یا مالکیت و مدیریت شرکتی است که به مقامات اعلام نشده است مطرح می گردد. این شروع به مقابله با تصویر های منفی مرسوم از کارآفرینانی که در بخش غیررسمی فعالیت می کنند، شده است. هدف این مقاله این است که با ارزیابی رابطه بین ثبت شرکت و عملکرد شرکت، این بازنمایی مجدد از کارآفرینی غیررسمی را بیشتر پیش ببرد. تا به حال، کارآفرینی بخش غیررسمی به طور گسترده به صورت منفی به عنوان تلاش هایی با عملکرد ضعیف و غیرمولد توصیف شده است که برای توسعه و رشد اقتصادی مضر است. با افشای این موضوع که شرکت‌های رسمی که به‌صورت ثبت‌نشده راه‌اندازی می‌کنند و مدت طولانی‌تری را بدون ثبت سپری می‌کنند، شاهد سطوح بالاتری از عملکرد شرکت نسبت به شرکت‌ هایی هستند که شروع به ثبت کرده‌اند، هدف این است که کارآفرینی غیررسمی را به شیوه‌ای مثبت‌تر بازنمایی کنیم.

مباحث نظری، ارتباط بین ثبت نشدن در راه اندازی و عملکرد شرکت را ارزیابی می کند. تا به حال، به طور گسترده تصور می شد که کارآفرینان غیررسمی غیرمولد هستند. راه اندازی بدون ثبت ممکن است منجر به عملکرد بالاتر بعدی شرکت نسبت به راه اندازی ثبت شده از شروع عملیات شود. این تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که در ایران، 9.5 درصد از مشاغل رسمی بخش خصوصی با پنج کارمند یا بیشتر بدون ثبت شروع به کار کرده‌اند و از این میان، میانگین مدت زمانی که آنها بدون ثبت سپری کرده‌اند یک سال و سه ماه بوده است. برای این شرکت‌های رسمی، راه‌اندازی بدون ثبت نام به طور مثبت و قابل‌توجهی با افزایش فروش، اشتغال و نرخ‌های رشد بهره‌وری مرتبط است، اما اگر فقط وضعیت ثبت را کنترل کنیم، به طور منفی و معنی‌داری با نرخ‌های رشد بهره‌وری پایین‌تر مرتبط است، اما اگر سال‌ها را در نظر بگیریم، ارتباط قابل‌توجهی دارد. از عدم ثبت نام علاوه بر این، هر چه آنها مدت بیشتری را بدون ثبت سپری کنند، نرخ رشد فروش، اشتغال و بهره وری آنها به طور قابل توجهی بالاتر است.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص ثبت کسب و کار و عملکرد شرکت به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *