چرا ثبت مشاغل اینقدر مهم است

چرا ثبت مشاغل اینقدر مهم است ؟

چرا ثبت مشاغل اینقدر مهم است ؟

آیا ثبت کسب و کار آنقدر مهم است که ناکارآمدی عدم انجام آن بتواند به طور جدی رشد بخش خصوصی یک کشور را محدود کند؟ به هر حال، حتی اگر روش‌ های راه‌اندازی کسب‌ و کار سخت و زمان‌بر باشد، کسب‌ و کار ها باید این فرآیند را تنها یک بار طی کنند. به عبارت دیگر، چرا اصلاح ثبت مشاغل اینقدر مهم است؟ ما استدلال می‌کنیم که از منظر اقتصادی، ثبت کارآمد کسب‌ و کار به دلایل متعددی مهم است. تأسیس یک نهاد حقوقی ریسک سرمایه‌ گذاری‌ های تجاری را کمتر می‌کند و طول عمر و شانس موفقیت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

  • اولاً، اشخاص حقوقی موفق بیشتر از بنیان گذاران خود عمر می‌کنند و می‌توانند در طول نسل‌ها بدون نیاز به ایجاد سهام سرمایه، به عنوان مثال، از ابتدا در هر نسل، به سهم خود در اقتصاد ادامه دهند.
  • دوم، منابع با یکدیگر جمع می‌شوند، زیرا سهامداران در ایجاد سرمایه و توانایی‌های یک شرکت می‌پیوندند.
  • سوم، مفهوم مسئولیت محدود خطرات انجام تجارت را کاهش می دهد. مسئولیت محدود به شرکت‌ها و افراد این آزادی را می‌دهد که بدون عواقب منفی بزرگ، نوآوری و فعالیت کنند.
  • چهارم، کسب‌ و کار های ثبت‌شده به خدماتی دسترسی دارند برای مثال توسط دادگاه‌ های عمومی یا بانک‌ های تجاری خصوصی ارائه می‌شوند که برای مشاغل ثبت‌نشده در دسترس نیستتد.

برای کوچکترین مشاغل، مانند کارآفرینان فردی، ثبت کسب و کار مزایای خاصی دارد. بر اساس برخی تخمین ها، بیش از 30 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان در حال توسعه و 70 درصد از کارگران آن خارج از اقتصاد رسمی هستند. 2 بیشتر شرکت های کوچک در دام عملیات کم بهره وری با دسترسی اندک به منابع مالی، خدمات کلیدی دولتی و مشتریان رسمی گرفتار شده اند. در حالی که بخش غیر رسمی یک شبکه ایمنی اجتماعی مهم یا غشای تعدیل برای تغییرات در اقتصاد است. فراتر از این عملکرد، یک بخش غیر رسمی بزرگ رشد ارزش افزوده را محدود می‌کند و طبقه‌ای از کارگران را بدون مزایا یا حمایت اجتماعی ایجاد می‌کند.

  • از منظر یک کارآفرین، رسمی‌سازی، اساساً ثبت نام به‌عنوان یک کسب‌ و کار قانونی، می‌تواند به اطمینان از دسترسی به اعتبار، و برای مثال، خرید اولین قطعه از تجهیزات گران‌قیمت که می‌تواند بهره‌وری را به سطح بعدی افزایش دهد، کمک کند. یک تجارت رسمی ثبت شده، خدمات عمومی مختلفی را دریافت می کند. رسمی شدن به زنده شدن سرمایه مرده کمک می کند. اگرچه بسیاری از کسب‌ و کار های کوچک از «هزینه‌ های قرار گرفتن در معرض» ناشی از ثبت می‌ترسند، اما بیشتر آنها در واقع به چشم‌انداز تعامل مناسب با دولت و بهره‌مندی از حقوق رسمی اهمیت می‌دهند.
  • از دیدگاه عمومی، رسمی‌سازی به گسترش پایه مالیاتی کمک می‌کند و به دولت این امکان را می‌دهد تا بر اساس دانش بیشتر از بخش خصوصی، سیاست‌ های عمومی و تصمیمات سرمایه‌گذاری آگاهانه‌تری اتخاذ کند.

یک سیستم ناکارآمد ثبت کسب و کار، سهم بخش خصوصی در اقتصاد را کاهش می دهد و دولت را از نقش مهم خود در تسهیل فعالیت های تجاری منحرف می کند. رویه های ناکارآمد، تکراری و وقت گیر، در ثبت کسب و کار و سایر رویه ها، حواس بخش خصوصی را از کمک به اقتصاد منحرف می کند. کسب و کار های کوچک مقررات بیش از حد را به عنوان یک شر یا خطر شغلی ضروری می بینند که به طور اجتناب ناپذیر زمان و انرژی را جذب می کند. شرکت های بزرگتر راه هایی برای دور زدن مقررات دست و پاگیر پیدا می کنند. در همین حال، ادارات دولتی اغلب خود را مدافع برخی از منافع عمومی می‌دانند و به جای تسهیل فعالیت‌های کارآفرینی، وقت و انرژی را صرف آن می‌کنند، و نمی‌توانند بار کلی مقررات دولتی را بر تجارت ببینند. همچنین، یک سیستم ناکارآمد ثبت کسب و کار، شرکت ها را در بخش غیر رسمی نگه می دارد. در نهایت، اصلاح سیستم ثبت کسب و کار نیز بر کارایی گسترده‌تر دولت و تصورات آن تأثیر می‌گذارد. اصلاحات موفق ثبت کسب و کار می تواند سیگنال های مثبتی را به جامعه سرمایه گذاری بین المللی و داخلی ارسال کند. اگر دیده شود که وزارتخانه ها یا شاخه های مختلف دولت در یک برنامه بهبود ثبت کسب و کار نسبتاً غیر بحث برانگیز با یکدیگر همکاری می کنند، پایه ها و مکانیزم اصلاحات عمیق تر را نیز ایجاد می کند.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص ثبت کسب و کار به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *