اثرات حسابداری تورم

اثرات حسابداری تورم بر تصمیمات سازمانی و عملکرد مالی

اثرات حسابداری تورم بر تصمیمات سازمانی و عملکرد مالی

حسابداری تورمی بیشتر به عنوان «حسابداری سطح قیمت» شناخته می شود. این یک تکنیک حسابداری ویژه است که برای تعدیل صورت های مالی استفاده می شود. صورت‌ های مالی شرکت زمانی تعدیل می‌شوند که تورم قیمتی با اهمیت وجود داشته باشد، که باعث می‌شود اطلاعات تاریخی صورت‌ های مالی نامربوط یا کمتر مفید باشند. بسیاری از فروشگاه های خرده فروشی به صورت های مالی مبتنی بر اطلاعات تاریخی وابسته هستند.

اطلاعات برای کسب و کار و استفاده کنندگان صورت های مالی کمتر مفید می شود زیرا تورم در نظر گرفته نشده است. استفاده از هزینه های تاریخی در صورت های مالی نامناسب است زیرا ارقام تحریف شده و قابل اعتماد نیستند. همچنین، مبالغ در صورت های مالی اغراق شده است. بیان بیش از حد باعث مقایسه نادرست می شود و بازتاب نقطه ضعف کسب و کار دشوار می شود. نمی توان انکار کرد که مبنای بهای تمام شده تاریخی زمانی خوب است که فرد نیاز به اندازه گیری دارایی ها دارد. با این حال، زمانی که قیمت ها در طول زمان بین تاریخ خرید دارایی ها و تاریخ فعلی تغییر می کنند، با مشکلاتی مواجه می شوند. در این مورد، اگر دلیل اصلی اندازه گیری نشان دادن آخرین سود اقتصادی منعکس شده توسط عملکرد مالی باشد، استفاده از هزینه های تاریخی مرتبط نخواهد بود. قابلیت اطمینان در صورت های مالی ضروری است تا اطلاعات ارائه شده مفید باشد. هنگامی که تصمیمات تجاری بایستی گرفته شود، اطلاعات قابل اعتماد به کار می آید.

بیشتر بخوانید : دوره آموزش حسابداری در اصفهان

علاوه بر این، اگر تصمیمات تجاری مناسبی اتخاذ شود، عملکرد مالی بهبود خواهد یافت. با این گفته، صورت های مالی برای خرده فروشی ها کاربردی تر خواهد بود. یک واحد اقتصادی درآمدی را ترجیح می دهد که به درستی محاسبه شود، با در نظر گرفتن اثرات تورم، برای تعیین قدرت خرید واقعی چنین سودی. هنگامی که صورت‌ های مالی بر مبنای بهای تمام شده تاریخی اندازه‌گیری و ارائه می‌شوند، اگر از حسابداری تورمی استفاده شود، اگر از حسابداری تورمی استفاده شود، تورم یک مشکل مداوم است که سیستم حسابداری را تحت تأثیر قرار می‌دهد و از اثرات تغییرات در سطوح قیمت دارایی‌ها و معاملات چشم پوشی می‌کند. خرده فروشی ها باید از حسابداری تورمی استفاده کنند زیرا ارزش واقعی کسب و کار را منعکس می کند.

تقریباً مشابه این است که هر مقدار مشکوک را بررسی می کند، که ممکن است بر اساس هزینه تاریخی انجام شود که ممکن است مقادیر زیادی مالیات و سود را نشان دهد. اگر روش‌ های صحیح به کار نرود، کسب‌وکار همیشه در معرض خطر خواهد بود، زیرا خرده‌ فروشان حسابداری تورم را برای درک آن بسیار پیچیده می‌دانند. بنابراین، خرده فروشان باید از حسابداری تورمی برای جلوگیری از گزارش نادرست صورت های مالی استفاده کنند، به ویژه زمانی که تورم و نرخ بهره به شدت تغییر می کند. این مطالعه ارزش را برجسته می کند و خرده فروشی ها را تشویق می کند تا از حسابداری تورمی استفاده کنند.

هدف این مقاله پر کردن شکاف اطلاعات نادرست فروشگاه‌ های خرده‌ فروشی و هدایت آنها به بهبود رفاه مالی است. بر این اساس، این مقاله به عنوان ابزاری برای تحلیل و تبیین بیشتر موضوع و افزودن بر دانش و ادبیات موجود عمل می کند. از آنجایی که تورم یک مورد مزمن است، باید توسط شرکت ها محاسبه شود. بنابراین، شرکت‌ها می‌توانند صورت‌ های مالی را برای غلبه بر تغییرات ناشی از تحولات تورمی، به‌ طور واقع‌ بینانه‌ تری ارزیابی و تعدیل کنند. شایان ذکر است که برآورد های روش های حسابداری و تفسیر صورت های مالی تلفیقی از موضوعات حسابداری تکراری هستند. گزارش های سالانه باید دقیق باشد تا تصمیمات سازمانی صحیح گرفته شود، کیفیت و عملکرد کسب و کار بهبود یابد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *