حسابرس چه کاری انجام می دهد

حسابرس چه کاری انجام می دهد

حسابرس چه کاری انجام می دهد

حسابرسی چیست؟

حسابرسی مالی فرآیند بررسی سوابق مالی سازمان (یا شخص) برای تعیین صحت و مطابقت آنها با هر قانون قابل اجرا (از جمله استاندارد های پذیرفته شده حسابداری) ، مقررات و قوانین است.

حسابرسان خارجی برای بررسی سوابق حسابداری و مالی و ارائه نظر مستقل در مورد این سوابق از خارج از سازمان وارد می شوند. قانون ایجاب می کند که کلیه شرکتهای دولتی صورتهای مالی خود را از خارج مورد بازرسی قرار دهند.

حسابرسان داخلی برای بررسی سوابق و کمک به بهبود فرایندهای داخلی مانند عملیات ، کنترل های داخلی ، مدیریت ریسک و حاکمیت ، برای سازمان به عنوان کارمند داخلی کار می کنند.

برنامه ریزی حسابرسی

برنامه ریزی حسابرسی شامل تصمیم گیری در مورد استراتژی حسابرسی کلی و تدوین برنامه حسابرسی است. برای حسابرسی داخلی، موسسه حسابرسان داخلی راهنمایی هایی را برای برنامه ریزی حسابرسی ارائه می دهد. برنامه ریزی با تعیین دامنه و اهداف حسابرسی آغاز می شود.

حسابرسان داخلی باید کار، عملیات و ویژگیهای منحصر به فرد بخش / واحد مورد حسابرسی را درک کنند و یک برنامه حسابرسی تهیه کنند که روشهای لازم برای انجام یک حسابرسی کارآمد و موثر را مشخص کند.

حسابرس کیست

حسابرسان عاشق کارهای حسابداری هستند که با کمی کار تحقیقاتی مخلوط شده است. آنها مسئول بررسی اعتبار صورت های مالی یک شرکت و نوشتن گزارش در پایان تحقیقات خود هستند. این فرایند را حسابرسی می نامند.

حسابرسان متخصصانی هستند که برای اطمینان از اعتبار و قانونی بودن سوابق مالی خود ، حساب های شرکت ها و سازمان ها را بررسی می کنند. آنها همچنین می توانند در یک نقش مشاوره ای برای توصیه اقدامات احتمالی گریز از خطر و صرفه جویی در هزینه که می تواند انجام شود ، عمل کنند.

حسابرس چه کاری انجام می دهد

حسابرس چه کاری انجام می دهد؟

حسابرسان علاوه بر بررسی و تهیه اسناد مالی و گزارش های کتبی ، باید یافته های خود را توضیح دهند. این شامل جلسات حضوری با مدیران سازمان و مشتریان فردی است.

یک حسابرس معمولاً موارد زیر را انجام می دهد:

خدمات حسابداری و خدمات مالیاتی شرکت ها بررسی می کند

– صورت های مالی را از نظر صحت بررسی می کند

– صورتهای مالی را برای انطباق با قوانین و مقررات بررسی می کند

– مالیات بدهی را محاسبه می کند ، اظهارنامه مالیاتی را تهیه می کند

– اطمینان حاصل کنید که مالیات به درستی و به موقع پرداخت می شود

– دفاتر حساب و سیستم های حسابداری را از نظر کارایی بازرسی می کند

– سوابق مالی را سازماندهی و نگهداری می کند

– بهترین روشها را به مدیریت توصیه می کند

– راه های کاهش هزینه ها ، افزایش درآمد و بهبود سود را پیشنهاد می دهد.

بسیاری از حسابرسان، بسته به سازمان خاصی که در آن کار می کنند، تخصص دارند. برخی از آنها در خدمات اطمینان (بهبود کیفیت یا زمینه اطلاعاتی برای تصمیم گیرندگان) یا مدیریت ریسک (تعیین احتمال تحریف در اسناد مالی) تخصص دارند. حسابرسان دیگر در صنایع خاص مانند مراقبت های بهداشتی تخصص دارند. برخی از کارگران با سابقه حسابداری و حسابرسی در دانشگاه ها تدریس می کنند.

چهار نوع اصلی حسابرسان عبارتند از:

حسابرسان عمومی

حسابرسان عمومی وظایف حسابداری ، حسابرسی ، مالیات و مشاوره را انجام می دهند. مشتریان آنها شامل شرکت های بزرگ ، دولت ها و افراد هستند.آنها با اسناد مالی کار می کنند که طبق قانون موظف است مشتریان آنها را فاش کنند. این ها شامل فرم های مالیاتی و بیانیه ترازنامه است که شرکت ها باید به سرمایه گذاران بالقوه ارائه دهند.

 به عنوان مثال، برخی از حسابرسان عمومی در امور مالیاتی تمرکز می کنند و در مورد مزایای مالیاتی برخی تصمیمات تجاری یا تهیه اظهارنامه مالیات بر درآمد فردی به شرکت ها مشاوره می دهند فعالیت می کنند. آنها صورتهای مالی مشتریان را بررسی می کنند و به سرمایه گذاران و مقامات اطلاع می دهند که صورتها به درستی تهیه و گزارش شده است.

برخی از حسابرسان عمومی در حسابداری پزشکی قانونی یا رسیدگی به جرائم مالی مانند کلاهبرداری و اختلاس در اوراق بهادار ، ورشکستگی و اختلافات قراردادی و سایر معاملات مالی پیچیده و احتمالاً مجرمانه تخصص دارند.

حسابرسان پزشکی قانونی

حسابرسان پزشکی قانونی دانش خود را در زمینه حسابداری و امور مالی با قانون و فنون تحقیق ترکیب می کنند تا تعیین کنند که فعالیتی غیرقانونی است. بسیاری از حسابرسان پزشکی قانونی در جریان تحقیقات با پرسنل انتظامی و وکلا از نزدیک کار می کنند و اغلب در جریان دادگاه ها به عنوان شاهد خبره ظاهر می شوند.

حسابرسان دولتی سوابق ادارات دولتی را نگهداری و بررسی می کنند و از مشاغل خصوصی و افرادی که فعالیت آنها مشمول مقررات دولتی یا مالیات است ، حسابرسی می کنند.

حسابرسان داخلی

حسابرسان داخلی سو  مدیریت منابع مالی یک سازمان را بررسی می کنند. آنها راههای بهبود فرآیند های یافتن و از بین بردن کلاهبرداری را شناسایی می کنند.

حسابرسان خارجی

حسابرسان خارجی حسابرسان مستقلی هستند که برای شرکتی که حسابرسی می کنند کار نمی کنند. سرمایه گذاران ، دولت، آژانس ها و شرکت های عمومی برای ارائه گزارش بی طرفانه و مستقل به این نوع حسابرس اعتماد می کنند.

حسابرسان فناوری اطلاعات

حسابرسان فناوری اطلاعات ، حسابرسان داخلی هستند که برای اطمینان از این که داده های مالی از یک منبع قابل اطمینان حاصل می شود ، کنترل سیستم های رایانه ای سازمان خود را بررسی می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *