درمان حسابداری تحقیق و توسعه

درمان حسابداری تحقیق و توسعه

درمان حسابداری تحقیق و توسعه ، دولت تحقیق و توسعه و اجتناب از مالیات

در سال 2018 ، محبوب ترین سهام در بازار سهام در دنیا، سهام بیوتکنولوژی بود. هشت مورد از 10 مورد از سریعترین رشد سهام بیوتکنولوژی بود. بر اساس گزارش بورس، از بین ده شرکت برتر سرمایه گذاری بازار هشت شرکت نیز مرتبط با بیو بودند. با وجود ضرر و زیان بسیاری از شرکت های بیوتکنولوژی، به نظر می رسد که ارزش بازار آنها به دلیل پیش بینی ارزش شرکت در آینده از طریق موفقیت تجاری تحقیق و توسعه (در آینده ، تحقیق و توسعه) همچنان رو به افزایش است. با توجه به ماهیت آنها ، شرکت های بیوتکنولوژی به سرمایه گذاری عظیمی در تحقیق و توسعه نیاز دارند. این بخشی از تلاش برای حفظ پایداری در بازار بسیار رقابتی است. به طور متوسط ​​800 میلیون دلار برای توسعه یک محصول هزینه می شود و هزینه مداوم تحقیق و توسعه ضروری است. به طور خاص ، موضوع بحث برانگیز مربوط به شرکت های بیوتکنولوژی به حسابداری هزینه های تحقیق و توسعه مربوط می شود. با این حال ، مشکل رفتار اختیاری در استفاده از استانداردهای حسابداری تحقیق و توسعه است.

طبق گزارش FSS (خدمات نظارتی مالی) ، تا پایان سال 2016 ، 55 درصد از شرکت های بیوفارما یا 83 شرکت به سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه به عنوان دارایی و نه هزینه نگاه می کنند. در بیوتکنولوژی، جایی که هزینه های تحقیق و توسعه به میزان قابل توجهی بیشتر از سایر صنایع است، بر اساس انتظارات خوش بینانه موفقیت در تحقیق و توسعه، تصور می شود که سرمایه تحقیق و توسعه برای افزایش سود و ارزش شرکت در مراحل اولیه به حداکثر می رسد. در حالی که انگیزه های مختلف ممکن است سرمایه تحقیق و توسعه شرکت ها را افزایش دهد ، بسیاری از مطالعات قبلی ثابت کرده اند که سرمایه گذاری تحقیق و توسعه بیشتر با اهداف مدیریت سود انجام می شود. علاوه بر این ، عوامل مختلف مالی از جمله اهرم ، کل هزینه تحقیق و توسعه و سودآوری بر رفتار حسابداری تحقیق و توسعه شرکت ها تأثیر گذاشته است. هنگامی که چرخه زندگی یک شرکت در نظر گرفته می شود ، برخی مطالعات ثابت کرده اند که شرکت ها در مرحله بالغ یا در مرحله پایدار در برنامه تحقیق و توسعه خود احتمال کمتری برای سرمایه گذاری دارند.

بر اساس رتبه بندی جهانی 100 ، فهرست سالیانه پایدارترین شرکت های جهان از Corporate Knights (یک مجله ، شرکت تحقیقاتی و اطلاعات محصولات مالی شرکت) ، براساس 14 اقدام کلیدی ، غول صنعتی زیمنس آلمان به عنوان پایدارترین شرکت در 2017 شناخته شده است. به نظر می رسد پایداری شرکت برای آینده ای موفق حیاتی است. به نظر می رسد هزینه های تحقیق و توسعه یک شاخص کلیدی برای نوآوری یک صنعت و حیاتی برای آینده ای پایدار است. با تمرکز بر این روند ، این مطالعه ارتباط بین مرحله برنامه تحقیق و توسعه شرکت و رفتار حسابداری تحقیق و توسعه را بررسی می کند. انتظار می رود که سرمایه تحقیق و توسعه در وضعیت ثابت تحقیق و توسعه کاهش یابد ، همانطور که در مطالعات قبلی ثابت شده است. از سوی دیگر ، انتظار می رود که شرکت های بیوتکنولوژی تمایل متفاوتی از خود نشان دهند زیرا هزینه های تحقیق و توسعه به میزان قابل توجهی بیشتر از سایر صنایع است و به ویژه برای موفقیت تجاری پایدار اهمیت بیشتری دارد.

در حالی که بنگاه ها به پرداخت مالیات و همچنین ایجاد درآمد توجه می کنند، اکثر بنگاه ها هم در مدیریت سود و هم در اجتناب از مالیات علاقه نشان می دهند. استراتژی کاهش بار مالیاتی یکی از مهمترین جنبه های برنامه ریزی مالی است. از نظر بصری ، با توجه به رفتار حسابداری تحقیق و توسعه ، هزینه به جای سرمایه بیشتر با رفتار پرخاشگری مالیاتی مرتبط است. حسابداری تحقیق و توسعه می تواند بر پرداخت مالیات تأثیر داشته باشد. فعالیت های تحقیق و توسعه بسیار مالیاتی هستند. به طور خاص ، برای شرکت های با تکنولوژی بالا ، تحقیق و توسعه به عنوان نماینده فرصت های تغییر سود استفاده می شود. شرکت های چند ملیتی متمرکز بر تحقیق و توسعه می توانند سود مشمول مالیات شرکت ها را به کشور های کم مالیات منتقل کنند ، این طرح را می توان از طریق معاملات بین شرکتی انجام داد. تغییر سود شرکت های چند ملیتی (MNCs) در بسیاری از مقالات تحقیقاتی مورد بحث قرار گرفته است.

بسیاری از مطالعات تأیید می کنند که انتخاب های حسابداری برای سرمایه گذاری تحقیق و توسعه عمدتا بر اساس انگیزه ای برای حساب سود و زیان انجام می شود. اسوالد (2008) دریافت که شرکت هایی که در وضعیت پایدار R&D قرار دارند کمتر احتمال دارد که هزینه های تحقیق و توسعه خود را سرمایه گذاری کنند. شرکت ها به احتمال کم هزینه های تحقیق و توسعه را در مرحله بالغ تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می کنند. شرکت هایی که تمایل کمی برای سرمایه گذاری تحقیق و توسعه دارند و در مرحله ثابت تحقیق و توسعه قرار دارند با اجتناب از مالیات همبستگی مثبت نشان دادند. ممکن است شرکت ها از طریق فرصت طلبی حسابداری تحقیق و توسعه از مالیات اجتناب کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *